A.U.B. Hulp voor mijn Esky Honey Bee King 2

• Topicstarter Topicstarter Jelmerdevries
  • Startdatum Startdatum
E-sky ontvanger zijn gewone ontvangers zonder mixers maar wel z.g.n. shortrange ontvangers dus maximaal 300meter ontvangstberijk dus let op bij vliegtuigen die gaan meestal verder van je af
bij de zender zitten kanaal 1-2-6 en 3 gemixt dus ongeschikt voor vliegtuigen

Heb ik voor het aansluiten van de Brushless Motor/Controller combo E-Sky King ook een koppelstuk nodig om deze aan te sluiten op de accu? Het zijn andere stekkers namelijk!?? En zo ja, welk koppelstuk is dit?? Alvast bedankt!

het is beter om een andere connector aan je accu te solderen losse T-connectors zijn in modelbouwwinkels verkrijgbaar

Laatst bewerkt:
Heb ik voor het aansluiten van de Brushless Motor/Controller combo E-Sky King ook een koppelstuk nodig om deze aan te sluiten op de accu? Het zijn andere stekkers namelijk!?? En zo ja, welk koppelstuk is dit?? Alvast bedankt!

Ja daar een grote stekker aan..
Maar laat die er lekker aanzitten want eventuele nieuwe accu's hebben ook zo'n grote stekker..
Dus het is beter die nieuwe stekker als je nieuwe standaard te gebruiken en aan de kleine accu een grote stekker te solderen.. (heb ik hier nog wel liggen voor je omdat ik zelf een andere standaard stekker gebruik uit mijn vliegtijd)

Leuk dat je weer bezig bent...
Hoe gaat het met de exames...

Benno

Als ik de speedcontroler aansluit..waar moet deze stekker dan in (bedoel dan in de ontvanger/zender). Er zijn nog drie lege plekken. Hoe kom ik erachter welke stekkers waar in moeten..is hier een handleiding van waar in staat welke knop op de afstandbediening welke aansluitig op de ontvanger/zender bestuurd? Alvast bedankt!!!

Bij de orginele esky zender dit de ESC op kanaal 3 aangesloten.
5 is voor de headlock en 7 is spare..
(dit staat overigens gewoon in het handboek wat er bij zat en wat te downloaden op de Esky site is..)

Benno

Dat handboek heb ik er nooit bijgekregen. Snap ook niet waarom maar dacht dat je dat er simpelweg niet bij kreeg. Maar dat is dus niet waar! Daarom vind ik het ook erg lastig omdat ik zelf alles uit moet vinden. Maar ik zal eens op de site van Esky kijken!

Zijn de tandwielen die in de servo zitten ook los verkrijgbaar?

Als ik vol gas geef komt de heli niet los van de vloer? Waar kan dit mee te maken hebben? Dit is zowel met de standaard motor als met de brusless motor 3100 zo! Kwestie van afstellen van de rotorbladen?

Alvast bedankt! Jullie helpen me een heel eind de goede kant op. Binnenkort verwacht ik dat ik de eerste vliegminuten weer kan maken!!!

Als de heli niet van de vloer komt heb je te weinig positieve pitch.
Met de stock TX koppel je de motor af en sluit de batterij aan. Dan zet je de iddle-up switch om en zet de throttle half-stick. Ook hoverpitch en hovertrim zet je op 0. Je bladen zouden dan neutraal moeten staan.

Zijn de tandwielen die in de servo zitten ook los verkrijgbaar?

Als ik vol gas geef komt de heli niet los van de vloer? Waar kan dit mee te maken hebben? Dit is zowel met de standaard motor als met de brusless motor 3100 zo! Kwestie van afstellen van de rotorbladen?

Alvast bedankt! Jullie helpen me een heel eind de goede kant op. Binnenkort verwacht ik dat ik de eerste vliegminuten weer kan maken!!!

Nee die tandwielen zijn niet los te verkrijgen (althans ik kan ze niet vinden)
Wel heb ik succesvol al tandwielen gedraaid (er wordt slechts 40 tot 60 graden gebruikt terwijl een tanwiel 360 graden te gebruiken is...)

Als je de de nieuwe bl regelaar gebruikt schakelt de motor niet aan als je het gas al op 50% zet. Die kan pas beginnen als de gas regelaar op 0% heeft gestaan. Als je de 3d schakelaar naar achteren staat is de pitch hoek van -5 tot +15 over het hele bereik.
Maar ja dan moet je wel een pitch meter hebben.
Kopen of zelfbouwen van een paar stukjes printplaat of plastic er staat ergens een draadje hierover op het forum..

benno

Dit zijn weer twee hele goede bruikbare tips..ontzettend bedant. Ik ga er, samen met mijn pa die er tegenwoordig veel tijd in steeds omdat het mij daar een beetje aan ontbreekt, mee bezig! Ik laat van me horen zodra ik los ben!! THNX

Dit zijn weer twee hele goede bruikbare tips..ontzettend bedant. Ik ga er, samen met mijn pa die er tegenwoordig veel tijd in steeds omdat het mij daar een beetje aan ontbreekt, mee bezig! Ik laat van me horen zodra ik los ben!! THNX

Effe nog een tip..
Heb je een keuken weegschaal en een stuk gewicht van zeg 2 kg..
Knoop dit gewicht over de king (bv met post helastiek) en zet hem op de weegschaal..
Is wat veiliger voor het testen en je ziet direct resultaat...
de king trekt ruim 1 kg omhoog...
Dus uit is gewicht = 500gr(king)+balast
en aan is gewicht = 500g +balast - trek(stijg)gewicht

Benno

Vanmorgen kwam ik bij mijn ouders thuis. Mijn vader had de batterij gisteravond aan de lader gedaan maar deze was na een uur als een ballon. Het is de derde keer dat ik de batterij oplaad omdat we er nog niet mee gevlogen hebben. Is dit normaal al na de derde keer? Kun je hier wat aan doen? Na vandaag even te hebben gedraaid was de batterij erg snel leeg! Garantie? Of kan ik er nog mee vliegen? Of moet ik gewoon een nieuwe kopen en is dit normaal? Weten jullie een goed(kope) site waar je batterijen kunt kopen? En welke is dan de beste?

Is t al bekend wanneer e-sky met hbk 2 2.4ghz rtf uitkomt ?

rc-fever.com heeft hem al in de lijst staan.

Back