Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Daniel,
Ik heb net hetzelfde probleem met men acromaster.Geen fut meer in mijn lipo (tarabat 2200mAh, 3S1P). ik had deze nu ook graag vervangen door A123 cellen.Maar wat heb je gedaan met je regelaar en wat met je motor 4S A123 geeft toch meer spanning?Wat kan ik het beste doen denk je? 3 cellen of 4 cellen?
4 cellen A123 geven 13,2 Volt, dat is inderdaad hoger dan de 11,1 Volt van je LiPo. Het ligt er aan of je regelaar en motor hier voor geschikt zijn.
John
4 cellen A123 geven vol 4 *3,6 Volt = 14,4 Volt, en dan is het verschil weer wat groter. Maar als je weet welke regelaar is gebruikt, moet dit toch eenvoudig te controleren zijn, of dit problemen geeft.
John
En kan de regelaar ertegen dat je er 14,4V opplaatst ipv 12,6V. De regelaars die ik heb, hierop staat uitdrukkelijk op vermeld om max 3 cellen lipo te gebruiken (max spanning staat er niet bij). Dus 3s lipo tegen 4s A123?
Zou het niet tof vinden moest mijn vliegtuigje uit de lucht vallen met en opgestookte regelaar.
Hetzelfde staat vermeld voor de meeste motoren die ik heb (vb 15/10), max drie cellen lipo. (ook hier staat niets vermeld van max spanning).Doen jullie het dan toch? Is het dan niet riskant?
Gebruiken jullie ook een apparte batterij om de ontvanger te voeden?
Gisteren ook eerste vlucht (2 vluchten eigenlijk) gemaakt met A123 cellen pakketje in acromaster. Ging heel vlot. Wel moeilijk om pakketje zodanig te plaatsen dat het zwaartepunt goed ligt. Maar voor de rest niets dan positief !!!