Voor een projectje waarvoor ik een gewone mabuchi automotor gebruik, wil ik batterij die wat licht te houden is. En bij gewone NiCad of NiMH te blijven.
Ik was gewoon aan het vergelijken: een batterij pack van 7,2V NiCad, dus de klassieke batterij zet ik tegenover 6 AAA's in serie en 6 AA's in serie.
Naar mijn idee zou dat vergelijkbaar moeten zijn, behalve dat de capaciteit lager ligt.
Het voltage zakt in elkar van de AAA's meteen na aansluiten tot 3V of zo en zakkend. Batterijpack blijft, zoals verwacht, zo op 4-5V hangen, AA's er zowat tussenin.
De AAA's hebben een capaciteit van 1000Mah, dat zou toch even mogen mee gaan? De kracht is gewoon heel wat lager van in het begin bij de AAA's.
Is dat omdat ze gewoon de nodige stroom niet kunnen leveren?
De draaitijd is niet zo van belang (5 minuutjes is al ok), maar ik wil gewicht lager houden dus door geen batterijpack te gebruiken. lipo's even niet in beschouwing genomen. Ik experimenteer wat en probeer te begrijpen.
Ik was gewoon aan het vergelijken: een batterij pack van 7,2V NiCad, dus de klassieke batterij zet ik tegenover 6 AAA's in serie en 6 AA's in serie.
Naar mijn idee zou dat vergelijkbaar moeten zijn, behalve dat de capaciteit lager ligt.
Het voltage zakt in elkar van de AAA's meteen na aansluiten tot 3V of zo en zakkend. Batterijpack blijft, zoals verwacht, zo op 4-5V hangen, AA's er zowat tussenin.
De AAA's hebben een capaciteit van 1000Mah, dat zou toch even mogen mee gaan? De kracht is gewoon heel wat lager van in het begin bij de AAA's.
Is dat omdat ze gewoon de nodige stroom niet kunnen leveren?
De draaitijd is niet zo van belang (5 minuutjes is al ok), maar ik wil gewicht lager houden dus door geen batterijpack te gebruiken. lipo's even niet in beschouwing genomen. Ik experimenteer wat en probeer te begrijpen.