Aanbrengen exploitant nr op modellen

20210228_135344.jpg


Zo heb ik het gedaan.
 
nu maar hopen dat het RDW systeem niet hoofdletter gevoelig is. :koud:
En volgens mij is het dat, al denk ik niet dat het een probleem is, voor zover ik weet zijn alleen de eerste drie letters "NLD" hoofdletters...
 
ik bedoel meer dat de code:

NLDbb3z niet hetzelfde is als NLDBB3Z

als ze de character case meenemen om aan voldoende mogelijkheden te komen, dan wil je denk ik de karakters zo printen als dat ze zijn opgegeven
 
om aan voldoende mogelijkheden te komen
Volgens mij hebben we zelfs zonder hoofdletters nu al voldoende mogelijkheden voor de hele wereldbevolking, alleen al in NL (dat zouden we al hebben als het uitsluitend cijfers zouden zijn namelijk... Vandaar dat ik geen reet begrijp van dat nummer, TENZIJ er op een of andere manier informatie in opgeslagen ligt)
 
Voor degenen die hun exploitantnummer aan de buitenkant van hun toestel hebben aangebracht (en waar sommigen hier een foto hebben geplaatst waarop dat nummer te zien is), houdt er rekening mee dat het een persoonsgebonden nummer is en dat het zichtbaar hebben van het nummer het voor derden mogelijk maakt er misbruik van te maken. Op het moment dat misbruiker wordt gecontroleerd en geen bewijs kan aanleveren dat het inderdaad zijn/haar nummer is, valt deze wel door de boot, maar op het moment dat deze persoon ergens gaat vliegen waar dat niet mag en het toestel maakt schade en misbruiker gaat er vandoor, dan is het wel de houder van het exploitantnummer die erop zal worden aangesproken met alle ellende van dien...

Je kunt je namelijk afvragen welke bescherming het tweede deel van het exploitantnummer je bied in zo'n geval, ik denk namelijk geen. In al je toestellen heb je namelijk hetzelfde nummer staan en er is geen registratie bij de RDW van je toestellen. Alleen de eigenaar is geregistreerd. In feite zouden ze zelfs het sofinummer gebruikt kunnen hebben, dat biedt net zoveel (of zo weinig) bescherming (even los van het feit dat het sofinummer voor andere zaken gebruikt kan worden, maar daar gaat het hier even niet om, is puur een vergelijk). :frustie:

Nu denkt men misschien dat het hetzelfde is als bij het kenteken op een auto, maar dat is niet zo omdat er van de auto een aantal eigenschappen zijn vastgelegd, waarmee het eenvoudiger zou moeten zijn om je onschuld aan te kunnen tonen bij misbruik van je kenteken.
 
Hoewel je helemaal gelijk hebt, moet iemand, om misbruik van mijn nummer te kunnen maken, ook nog eens op een plek vliegen waar redelijkerwijs hard te maken valt dat ik daar ZOU hebben kunnen vliegen...

Maar het is wel de reden dat de foto van mijn nummer zodanig genomen was dat hij niet leesbaar was...
 
@brutus Jij hebt 'm dan wel aan de buitenkant, maar wel op een plek die niet voor de hand ligt en dus kun je het als verborgen beschouwen. Misschien wel beter verborgen dan onder een klepje. :zoeken:

Maar goed, het kan geen kwaad om er nu al over na te denken hoe we de bewijslast kunnen vereenvoudigen mocht zich ooit de situatie voordoen... Wetgever lijkt er niet lang genoeg over nagedacht te hebben.
 
Mischien een suffe vraag, maar ik ben nu even op een dwaalspoor.
Heeft een eploitant nr een standaard aantal karakters?

Op de foto hierboven zie ik er 16.
Nu komt het verhaal.....

Mijn nummer heeft ook 16 karakters.
Echter er staat 3x het karakter I in.
Wellicht denk ik te moeilijk maar voor mij kan dit een L (Lima hoofdletter) of l (lima kleine letter) of I (india hoofdletter) of mischien zelfs 1 (nummer een) zijn.
Dus met goed fatsoen het RDW gebeld, en die melden mij, dat de eerste I (die bij mij direct na het NLD komt) een scheidings streep is, en niet in het nummer hoeft en dus ook niet op het toestel moet, alle andere zouden een l (lima kleine letter) zijn.... so far so good, maar....

Dan heb ik maar 15 karakters.
 
Dus met goed fatsoen het RDW gebeld, en die melden mij, dat de eerste I (die bij mij direct na het NLD komt) een scheidings streep is,
Dat lijkt mij stug... Dan zou je verwachten dat dat bij iedere code na de "NLD" komt, en bij mij dus niet, sterker nog, ik heb geen enkele "i", "I" (hoofdletter I), "l" (kleine letter "L") of "L", en ook geen "1"... Sterker, afgezien van die NLD komt er bij mij ook geen hoofdletter in voor...
 
Bij mij staat er NLD dan 13 letters/cijfers, dan een - teken en dan 3 letters/cijfers persoonlijke code. Na NDL alleen maar kleine letters inclusief i's.
Dat zijn 170,000,000,000 miljoen mogelijke combinaties zonder hoofdletters en zonder NLD :hammer:
 
13 tot de macht 36 (a t/m z + 0 t/m 9) = 1.2646219e+40

Dus een 12646219 met nog 33 nullen
12646219.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000

En met IPv6 hebben we zoveel adressen, 3,4 × 1038
340.282.366.920.938.000.000.000.000.000.000.000.000
"Het nieuwe IPv6 heeft dus een bijna onuitputtelijke voorraad adressen: voor elke aardbewoner zijn er ongeveer 50 quadriljard beschikbaar."

De RDW wil dus daar bovenuit ;)

Groeten,

Arie
 
  • Like
Reactions: Cnn
Echter er staat 3x het karakter I in.
Wellicht denk ik te moeilijk maar voor mij kan dit een L (Lima hoofdletter) of l (lima kleine letter) of I (india hoofdletter) of mischien zelfs 1 (nummer een) zijn.
Dus met goed fatsoen het RDW gebeld, en die melden mij, dat de eerste I (die bij mij direct na het NLD komt) een scheidings streep is, en niet in het nummer hoeft en dus ook niet op het toestel moet, alle andere zouden een l (lima kleine letter) zijn.... so far so good, maar...

Kopiëer gewoon het nummer van de RDW site en plak het in Word of Notepad met een duidelijk lettertype waarbij het onderscheid tussen de letters duidelijk is. Als een l (kleine letter L) op een I (grote i) lijkt heb je een verkeerd lettertype en weet je nooit het onderscheid. Probeer eens Times New Roman of Courier New bijvoorbeeld. ;)

Hier ook alleen maar kleine letters overigens, geen hoofdletters (alleen NLD is in hoofdletters).
 
Ben ik dan echt de enige die denkt nooit dat hele nummer nodig te hebben? Dat als ik gecontroleerd word ze het vliegtuig intresanter vinden dan het hele nummer?

Sterker nog ik denk dat ik niet eens gecontroleerd zal worden. Hooguit gastvliegen bij andere club.
 
Er van uitgaande dat er 13 karakters na NLD komen, die allemaal geen hoofdletters bevatten, moeten mijn ondefinieerbare karakters dus een l (lima kleine l) zijn.
Bedankt voor de hulp, ik ga aan het plakken.

PS toch wel fijn dat de RDW hun eigen nummers zo goed kent.....
PS2 kopieren en ander letter type is idd ook een goede tip, afh van het type maakt hij er een hoofdletter van en dan word het L
 
Ben ik dan echt de enige die denkt nooit dat hele nummer nodig te hebben? Dat als ik gecontroleerd word ze het vliegtuig intresanter vinden dan het hele nummer?

Sterker nog ik denk dat ik niet eens gecontroleerd zal worden. Hooguit gastvliegen bij andere club.

De kans op controle is vermoedelijk klein, maar als je club het nummer verplicht stelt dan ontkom je er niet aan als je bij een club vliegt. Of de eigen club moet een clubnummer hebben geregistreerd voor haar leden maar daar heb ik nog niemand over gehoord waar dat zo was.
 
Ben ik dan echt de enige die denkt nooit dat hele nummer nodig te hebben?
De kans op controle is vermoedelijk klein,
Maar ALS je gecontroleerd wordt is de boete vermoedelijk hoog... Mischien niet nu in de overgangsjaren, maar na 2023 denk ik dat je niet raar moet kijken als je wellicht gewoon domweg je spullen kwijt bent als je toestel niet van het verplichtte nummer voorzien is.

Zou me ook niet verbazen als clubs bij Fly Ins en open dagen gewoon toegang weigeren zonder exploitant-nummer
 
Back
Top