Ik denk dat je jouw MBF vrienden in het topic "Slipperclutch" mag bedanken voor de geweldige tip om de clutch helemaal vast te zetten.
Er is namelijk een heel simpele verklaring voor jouw voorgaande en dit probleem: jouw rijstijl (niet negatief bedoeld, lees verder).
Blijkbaar spring je graag en waarschijnlijk ook met gripbanden op een stevige ondergrond (gras oid) en hou je bij het springen/landen het gas erop. De slipperclutch is om de aandrijflijn te beschermen tegen deze hoge krachten die loskomen. De koppeling op de motor zit op het hoge toeren/lage kracht gedeelte van de aandrijflijn en zal geen bescherming bieden. Is alleen bedoeld om de motor stationair te laten lopen en op het juiste moment de aandrijving in gang te zetten (brandstofmotor heeft in lage toerengebied geen kracht)
Nu je de slipperclutch vast hebt gezet, met dank aan de tip van Paultje040, gaan de krachten zich op een ander zwak punt concentreren: en dat is jouw geval de kruiskoppeling in de aandrijfas. Deze is nu uitgelubberd en zal telkens losspringen. Er is nu maar een oplossing: aandrijfas(sen) vernieuwen en de slipperclutch juist afstellen! Het loslopen is niets anders dan een teken van verkeerd gasgeven. Of je moet het accepteren dat deze losloopt, of je moet je rijstijl aanpassen. Doe er een nieuwe borgmoer op en kijk in de manual hoe je hem juist afstelt.