aandrijfas kapot??

• Topicstarter Topicstarter crossmotorgek
  • Startdatum Startdatum
C

crossmotorgek

Guest
hallo,de aandrijf as links van mijn traxxas gaat continu los dus tijdens elk tankje gaatie los en ligt dan ook los op de draagarm,niewig heid misschien? ik denk dat ie elke keer gaat uitzetten en daarom om het balletje wegschiet dus kapot maar die is net vervangen hoe kan dit?

Waarscheinlijk staat het linker-wiel verder naar links, dan het rechterwiel naar rechts.
Even opmeten hoever het rechter fusee van het chassis afzit, en dit bij het linkerwiel zo danig verstellen(inkorten)dat ie even ver van het chassis zit.

Even kort: er zit daar links iets niet goed.

Mvg. Richard

ok zal even meten en de "outpout yoke" begint ook naar buiten toe te buigen

ik heb gemeten maar de afstand verschilt 2mm ongeveer van band tot chassis

Je moet meten op het punt van de aandrijf-as.
Als die afstand teveel is loopt je aandrijf-as eruit
En vanachter gezien staan de velgen van biede wielen in dezelfde hoek?(schuinte)
Dit moet je bekijken op een vlakke ondergrond.
En dan moet je nog een keer kijken als je de vering inveert.
Levert dat een vreemde stand van het linker wiel op?

mvg. Richard

hallo,de aandrijf as links van mijn traxxas gaat continu los dus tijdens elk tankje gaatie los en ligt dan ook los op de draagarm,niewig heid misschien? ik denk dat ie elke keer gaat uitzetten en daarom om het balletje wegschiet dus kapot maar die is net vervangen hoe kan dit?

vraag maar aan roelof die heeft je die geweldige tip gegeven om met dubbele schroef je slipperclutch vast te zetten!
nu draai je je hele aandrijf lijn naar de klote.

ik heb gekeken maar met dat inveren levert het geen vreemde stand op en de afstand van aandrijfas is ook gelijk maar de wielen achter staan wel iets naar binnen maar zo kwam die uit de doos maar rijd er niet raar mee

Jongens, ik lees heus wel mee en als ik ergens niet direct op kan (of wil) antwoorden doe ik het niet en hoef je ook niet direct een PM te sturen. Zo werkt een forum niet en ik ook niet....

Maar hey, 1 simpele google opdracht bracht mij bij dit topic:
Drive shaft problems

Je bent niet de enge en er is een oplossing.

ik kan niet zo goed engels wil je mij vertellen wat de oplossing is volgens mij de sterke soort aandrijfas die al in elkaar zat op de foto maar dat weet ik dus niet maar ik heb nu weer nieuwe aandrijfasjes gekocht maar ze beginnen nu alweer wijd te staan

Ik denk dat je jouw MBF vrienden in het topic "Slipperclutch" mag bedanken voor de geweldige tip om de clutch helemaal vast te zetten.
Er is namelijk een heel simpele verklaring voor jouw voorgaande en dit probleem: jouw rijstijl (niet negatief bedoeld, lees verder).
Blijkbaar spring je graag en waarschijnlijk ook met gripbanden op een stevige ondergrond (gras oid) en hou je bij het springen/landen het gas erop. De slipperclutch is om de aandrijflijn te beschermen tegen deze hoge krachten die loskomen. De koppeling op de motor zit op het hoge toeren/lage kracht gedeelte van de aandrijflijn en zal geen bescherming bieden. Is alleen bedoeld om de motor stationair te laten lopen en op het juiste moment de aandrijving in gang te zetten (brandstofmotor heeft in lage toerengebied geen kracht)

Nu je de slipperclutch vast hebt gezet, met dank aan de tip van Paultje040, gaan de krachten zich op een ander zwak punt concentreren: en dat is jouw geval de kruiskoppeling in de aandrijfas. Deze is nu uitgelubberd en zal telkens losspringen. Er is nu maar een oplossing: aandrijfas(sen) vernieuwen en de slipperclutch juist afstellen! Het loslopen is niets anders dan een teken van verkeerd gasgeven. Of je moet het accepteren dat deze losloopt, of je moet je rijstijl aanpassen. Doe er een nieuwe borgmoer op en kijk in de manual hoe je hem juist afstelt.

Laatst bewerkt:
Marten heeft wel gelijk, ik spring vaak van een schans met dat ding en cross ook veel in het gras en ik geef idd gas bij het landen

Met regelmaat heeft de RC car Action magazine tips over hoe te rijden en te jumpen, misschien een idee om even wat artikeltjes op te zoeken?

Back