Aankondiging: No-Nitro E Cup 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat als een vader met zijn 2 zoontjes wil komen?? hoe laat je hem zijn accu's laden?
Op het moment zijn er nog weinig (steeds meer, dat wel) échte electrorijders bij de club. Tot op heden zijn daar geen problemen mee geweest. We kunnen wel laden op de baan, alleen niet met 10+ man. Wellicht in de toekomst. Maar ook een club (we zitten pas 2 jaar op die locatie) heeft het geld niet op de rug groeien.

Leuk dat je komt rijden maar neem zelf mee :

tafel
stoel
verlengdoos
transponder
stroomvoorziening/accu.
tent

Dat zijn normale spullen die je mee neemt, misschien op de stroomvoorziening na (maar er zijn genoeg banen (!) waar je wél je eigen stroom moet mee nemen). Een tent hoef je helemaal niet mee te nemen, vaak kan je wel bij iemand eronder (kwestie van afspreken). Een stoel kan handig zijn, maar hoeft niet. Hetzelfde voor een tafel. Transponder is sowieso benodigd wanneer je wedstrijden gaat rijden.

Dan zeg ik weer: dat had je ook van te voren kunnen weten als je een electro evenement toelaat op je nitro baan, dus niet echt een argument om er nu mee op de proppen te komen.
Precies, en dat had misschien de No-Nitro ook wel kunnen weten. (Was trouwens ook bekend)

Ik heb geen 4 lipo's waarmee ik kan gaan rijden.
Ook ga ik niet geld uitgeven aan een 12v accu uit een boot/auto/caravan.
Dit omdat er 1 keer zon accu misschien nodig zou zijn.
Als mensen voor heel veel geld RC spullen kopen en er zou in jou ogen ook wel 50 euro voor een accu af kunnen, hoop ik toch echt dat je voor jezelf spreekt.
Je kan niet in iemand anders zijn portomonee kijken.
Misschien is dat vele geld zeer overwogen uitgegeven.

Klopt, ik gaf het meer aan dat je met een 12V accu wel een volledige dag kan rijden. Beetje fout neergezet, natuurlijk heeft iedereen een budget en dat respecteer ik uiteraard.

Heel veel rijders rijden recreatief en niet zo veel wedstrijdjes. Hou wel in de gaten dat dit een hoge drempel word voor deze rijders om nog mee te doen aan dit soort evenementen.
Als je mensen wilt lokken moet je ze een gespreid bedje aanbieden.

Een gespreid bedje aanbieden? Alles kost geld. Een club bestaat uit hobbyisten die al veel tijd (en dus ook geld) erin stoppen dus je moet (omdat het een hobby is) roeien met de riemen die je hebt. Is er geen stroom beschikbaar? Geen probleem, dan zorg je daar toch zelf voor. Wil je dan niet rijden? Dan kom je niet.

Natuurlijk, 1:8 (specifiek) electro rijden is nog allemaal in de startfase in Nederland en België. Doet er niet toe dat alles verwacht kan worden van de clubs. Je moet als rijder juist blij zijn dat er banen zijn.

Heel veel rijders rijden recreatief en niet zo veel wedstrijdjes. Hou wel in de gaten dat dit een hoge drempel word voor deze rijders om nog mee te doen aan dit soort evenementen.
Als je mensen wilt lokken moet je ze een gespreid bedje aanbieden.
Een gespreid bedje aanbieden? Alles kost geld. Een club bestaat uit hobbyisten die al veel tijd (en dus ook geld) erin stoppen dus je moet (omdat het een hobby is) roeien met de riemen die je hebt. Is er geen stroom beschikbaar? Geen probleem, dan zorg je daar toch zelf voor. Wil je dan niet rijden? Dan kom je niet.

Natuurlijk, 1:8 (specifiek) electro rijden is nog allemaal in de startfase in Nederland en België. Doet er niet toe dat alles verwacht kan worden van de clubs. Je moet als rijder juist blij zijn dat er banen zijn.

wat ik daar mee bedoel, is dat als je iets wilt promoten en groter wil maken ( in dit geval 1/8 electro ) lijkt het mij niet handig om dan direct alle beperkingen openbaar te maken.
als je iets wilt promoten stel je alles in het werk om de beperkingen die clubs/organisaties met zich meebrengen te minimaliseren.
Diegene die het "virus" van het RC rijden te pakken krijgen stappen later makkelijker over de beperkingen heen.

wil je de hobby heel houden of groter maken, dan denk ik dat het beter is als een club of organisatie zich open, meegaand en constructief opstelt

als ik jou uitlatingen in dit topic zo eens doorlees en je bent lid van een vereniging, hoop ik niet dat je namens de vereniging spreekt. erg open en constructief komt het niet allemaal op mij over.
( mijn excuus als ik het verkeerd interpreteer )

ik denk alleen dat als er een electro event georganiseed word i.s.m een niet electro vereninging ter promotie van het electro rijden.
en je zegt dat de stroomvoorziening niet voldoende is en het dan maar aan de rijders overlaat om te komen rijden ja of te nee.
dat er weining rijders zullen komen.

het is echt trekken aan een dood paard om rijders te willen die echt aan alle kanten verwent moeten worden om te komen rijden.

dit houd nooit lang stand, want als er een keer iets niet lukt gaan ze weer huilend naar huis terwijl ze het auto'tje dan maar te koop aanbieden op het modelbouwforum tegen nieuwprijs

daarom zeg ik ook diegene die het "virus" van het RC rijden te pakken krijgen stappen later makkelijker over de beperkingen heen

en dat zijn de rijders die fanatiek worden en die wil je hebben

ik zelf rijd dan. shortcourse auto's en heb afgelopen winter de rallycup gedaan, nu de nonitrocup. ook doe ik clubwedstrijden.
eigenlijk maakt het voor mij niet uit want 9 uit 10 keer rijd ik alleen maar tegen mijn eigen clubleden. nieuwe aanwas is er niet echt op wedstrijd niveau

Laatst bewerkt:
wat ik daar mee bedoel, is dat als je iets wilt promoten en groter wil maken ( in dit geval 1/8 electro ) lijkt het mij niet handig om dan direct alle beperkingen openbaar te maken.
als je iets wilt promoten stel je alles in het werk om de beperkingen die clubs/organisaties met zich meebrengen te minimaliseren.
Diegene die het "virus" van het RC rijden te pakken krijgen stappen later makkelijker over de beperkingen heen.

wil je de hobby heel houden of groter maken, dan denk ik dat het beter is als een club of organisatie zich open, meegaand en constructief opstelt

als ik jou uitlatingen in dit topic zo eens doorlees en je bent lid van een vereniging, hoop ik niet dat je namens de vereniging spreekt. erg open en constructief komt het niet allemaal op mij over.
( mijn excuus als ik het verkeerd interpreteer )

ik denk alleen dat als er een electro event georganiseed word i.s.m een niet electro vereninging ter promotie van het electro rijden.
en je zegt dat de stroomvoorziening niet voldoende is en het dan maar aan de rijders overlaat om te komen rijden ja of te nee.
dat er weining rijders zullen komen.
Waarom zal ik de beperkingen niet mogen aangeven? Je kan het beter wel hier neer zetten dan mensen teleurstellen in de mogelijkheden (en dat heet liegen/de schijn voorhouden).

Ik spreek niet namens de club op het forum. Ik spreek namens mezelf. Het is zo dat we graag de no-nitro bij ons zien rijden, alleen je moet als club gewoon je beperkingen weten. Wanneer er gewoon geen mogelijkheden zijn (Financieel/materieel gezien) om de wedstrijd te laten rijden (het kan wel, zie vorige bericht(en)) dan is het toch gewoon simpel. Dat bedoel ik. Niet dat we niemand op de baan willen, graag zelfs: iedereen (uitzonderingen daargelaten) is welkom.

We stellen ons juist open op (al komt dat via een forum niet altijd zo over), het ledental is weer aan het stijgen (zowel 18- als 18+ leden), dus het gaat allemaal de goede kant op. We moeten echter gewoon realistisch zijn. We hebben gewoon niet genoeg laadpunten/stroom.

Ik zou er dan voor kiezen om die beperkingen weg te nemen, te minimaliseren.

liegen en de schijn ophouden dat wil niemand..

iedereen (uitzonderingen daargelaten) is welkom.

Dennis , volgens mij spreek je nu wel namens de club, hoe weet jij anders dat er uitzonderingen zijn ?

Toch ben ik van mening dat de clubs zich sterk moeten maken om dit soort wedstrijden binnen te halen. Alleen op die manier zal er nieuwe aanwas zijn . Liggend in je ligstoel afwachten totdat andere je wedstrijden aanbiedt kan nooit de bedoeling zijn . is het een idee om een tijdelijke sponsor te zoeken voor de stroom problematiek. Als club zou je naar de rijders toe een mooi gebaar maken. Stel er komen nu 35 rijders af op deze wedstrijd in Helmond , en er blijven 4 potentieele nieuwe leden hangen , dan heb je toch je doel bereikt.

Of je wilt het niet , zal je altijd met je vaste ploegje blijven rijden op jullie mooie baan. Kan ook leuk zijn natuurlijk , maar dan is het snel over denk ik.

Ik kan de club uit Helmond nu al meer dan 5 jaar, en kan me gewoon niet voorstellen dat ze niet een tijdelijke stroomvoorziening kunnen regelen.

Laatst bewerkt:
dennis het is heel simpel.. een aggegraat kost je als club mischien 100 euro voor een dag.. als je 35 man hebt die meedoen houd je nog steeds 250 euro over.. tel daar de marge van het eten en drinken bij op en je hebt alsnog een leuk stukje winst als club.

Maar nog belangrijker, je hebt als club "goodwill" getoont om te zorgen dat je als club aan de rijders denkt en er een leuke dag van wilt maken. Die worden vanzelf wel lid dan. Maar als je als rijders van een club op een forum gaat discuseren over stroom die niet beschikbaar is... kun jezelf afvragen waar het dan als club om te doen is.. Als je je baan wilt promoten zou het zelfs niet eens slecht zijn als je maar 50 euro in de kas hebt eind van de dag. Maar je hebt wel je best gedaan en dat zien rijders en organisaties...

Een andere club is op die manier zo goed als dood, ondanks hun korte bestaan.

@m.velder
Dat ik namens mezelf spreek betekend toch niet dat ik niet (mag) weten/zeggen dat er bepaalde mensen niet welkom zijn op de club?

Je hebt wel gelijk (en Jan ook). Echter zit het wat lastiger dan simpel een aggregaat huren vanuit de club. Je zit met verzekeringen. En het zal niet de eerste keer zijn dat er iets gejat wordt bij ons. Wordt dat ding weggehaald dan kost dat zoveel geld dat we gedag met de club kunnen zeggen. Maar goed, de orga van NN zal wel contact opnemen (of andersom) met het bestuur (Mark / Hugo), dan komt het vast wel goed. Dat er soms wat "scherp" getypt wordt hier (door mij o.a.), komt meer omdat ik nog al eens raar/hard/vaag over kan komen via internet ;-) Ach, je moet me eens buiten het forum om meemaken, dan kan je pas lachen :rolling:

Wat voor aggregraathuur je voor € 50,- Jan en is die dan zwaar genoeg wat betreft output?

Hoe zwaar qua vermogen moet een aggregraat zijn die voldoet voor de NoNitro?

Als men met een aantal tegelijk die voedingen en laders aanzet zal het toch wel enig vermogen nodig hebben lijkt me...

Wat voor aggregraathuur je voor € 50,- Jan en is die dan zwaar genoeg wat betreft output?

Hoe zwaar qua vermogen moet een aggregraat zijn die voldoet voor de NoNitro?

Als men met een aantal tegelijk die voedingen en laders aanzet zal het toch wel enig vermogen nodig hebben lijkt me...

100 euro staat er toch? zoek eens goed op google en je komt verrassend veel tegen.. maar het gaat om het principe. Als club of dat nou mach one of mvw of wat dan ook is, is het allerbelangrijkste leden en wedstrijden op je baan krijgen. Als dat inhoud dat als je een weekendje wat aggegraten moet huren en aan het eind vd rit minimaal in de kas winst maakt, hebt je toch winst gemaakt. Je hebt namelijk getoond aan rijders en organisaties dat je je als club in wilt zetten voor een goed verloop.
En dat is het allebelangrijkste. Want daardoor krijg je meer leden, meer wedstrijden (zonder er om te hoeven vragen zoals inmiddels sommige clubs al moeten doen omdat er te weinig initiatief getoond werd). en dat allemaal zal resulteren in een verbetering van zowel de club, als de clubkas als de hobby in zn algemeen..

Maar goed.. de organisatie van no nitro en jullie als club komen er vast wel uit.. is het niet op de ene datum dan komt het vast wel op een andere datum. Uiteindelijk is die cup er ook bij gebaat dat er in het zuiden gereden word..

opzich hoeven aggregaten niet zo duur te zijn. het meeste geld gaat em in het transport zitten.
ikzelf heb regelmatig te maken met het huren van aggregaten voor mijn werk.

dat zijn dan van die flinke jongens op een aanhangwagen incl een tank voor de brandstof.

meestal regel ik voor bepaalde klussen een 100KVA tot 150KVA supersilent uitvoering

maar wat ik zeg, dat is professioneel, ik weet niet zo goed wat de prijzen zijn voor de particuliere markt

444803501.jpg

Het is wel aardig om te lezen dat men hier, welliswaar met een enorme omweg, toe komt aan oplossingen.

De mensen in het no-nitroteam kennen Helmond al heel wat jaren en weten wat er nu wel en niet is. Het gaat er inderdaad om wat de mogelijkheden zijn of kunnen zijn.

Zoals ook door pinky is aangegeven stond Helmond open voor oplossingen en heeft in principe aangegeven stroom te leveren voor de wedstrijd (en zo kennen we de helmonders ook :-) ). E.e.a. moest nog bevestigd worden en dit moet het nog steeds mede omdat de wedstrijd verplaast wordt. Kan het niet geregeld worden (men kan immers niet toveren) of lukt het niet (kunnen ook andere reden zijn overigens) dan is dat natuurlijk voor alle partijen heel jammer en wordt dat gemeld en moeten we wat anders.............maar zover zijn we nog niet.

Enne Dennis......als je weet dat je zoals je zelf schrijft vaag/onduidelijk/bot etc etc uit de hoek kan komen op een forum heb ik wellicht een kleine tip........Communiceer wat meer uit de ik (en/of mijn) vorm ipv we, wij, ons. Dat geeft de lezer meer duidelijkheid en geeft aan dat het je persoonlijke menig of ervaring is. Nu heb ik af en toe het idee dat je vanuit en/of namens een club praat terwijl dit niet het geval is en kan de discussies vertroebelen. Het is maar een kleine tip :-)

mbt tot de berekening van de capaciteit. zeg ca. 30 rijders x max. 250 watt lader kom je uit op zon 7,5 kilowatt. (weet niet of mijn berekening duigt want zoveel verstand heb ik er nou ook niet van) No-nitro heeft min ca. 5 kilowatt aangegeven.

Als we nu eens de apparaten huren op naam van de organisatie, Mach-one betaald de rekening. Dit lijkt mij een goeie oplossing. Hoeft er tenminste niet nog een RC club failliet te gaan als het ding gejat wordt.
Oke keerzijde is dat de no nitro cup dan failliet gaat, maar dan zetten we volgend jaar wel een andere cup op onder een andere naam ofzo, mach-one raakt alles kwijt ook het terrein waar zo hard voor gevochten is 2 jaar geleden.

Je praat hier niet over een aggregaat van een paar honderd euro, het bakbeest wat je moet huren voor dit soort evenementen loopt al gauw in de cijfers met 4 nullen (nieuw prijs).
Er zijn al eerder spullen weg genomen van het terrein ook in de containers is al eens ingebroken en aangezien mach-one goed verzekerd was is de club er niet beter van geworden maar heeft het alleen maar geld gekost.

Hmmm.. Een tijdje geleden heb ik eens een topic geopend over de Sc Competitie 2010. Deze werdt georganiseerd door Bart Banaan (Jaap). Hij gaf (desgevraagd) aan de beschikking te hebben over voldoende (agregaat) stroomvoorziening, en andere faciliteiten.

Wellicht een suggestie hem eens te benaderen? Organisatie?...Club?...Of rijders collectief?;)

Edit: Bij huur van een agregaat is het vaak prima afspreken. s'Ochtends bezorgen...In de avond afhalen... Vaak zat gezien in de evenementen wereld..

Laatst bewerkt:
Hmmm.. Een tijdje geleden heb ik eens een topic geopend over de Sc Competitie 2010. Deze werdt georganiseerd door Bart Banaan (Jaap). Hij gaf (desgevraagd) aan de beschikking te hebben over voldoende (agregaat) stroomvoorziening, en andere faciliteiten.

Wellicht een suggestie hem eens te benaderen? Organisatie?...Club?...Of rijders collectief?;)

Edit: Bij huur van een agregaat is het vaak prima afspreken. s'Ochtends bezorgen...In de avond afhalen... Vaak zat gezien in de evenementen wereld..

Ze komen het ding wel ophalen of zelf kan mach-one ook wel iest regelen met vervoer dat is het probleem niet. Het is een race weekend en s'nachts staat het ding onbeheert op het terrein en aangezien dat s'maandags het apparaat weer pas terug kan zijn het 2 nachten. Maar zoals al aangegeven zal er wel een oplossing komen aangezien Mach-one altijd graag een wedstrijd in huis heeft en de organisatie de rijders niet wil telleur stellen.

Bij de aanvraag van ons event voor op Hemond hebben wij duidelijk gevraagd is er stroom capaciteit. Hierop kregen we een nee en dus de vraag vanuit ons of aggregaten te regelen waren. Mij werdt verteld geen probleem en dat zou geregeld kunnen worden. Ik heb de capaciteit die we nodig hadden doorgegeven mijn berekening was 5Kw en we zouden de rijders een max 2c laden beperking geven en daarbij laden er nooit 30 man tegelijk op volle bak.

Nu moeten wij van "rijders van helmond" vernemen dat er niets geregeld zou worden.

Toch leuk dan dat er toezeggingen gedaan werden die dus niet eens gerealiseerd zouden worden.

Het is en blijft simpel: Geen 220V voorziening is geen race. Een andere club waar we nog gaan rijden heeft ditzelfde probleem maar hier worden gewoon 2 x 2.5kw aggregaten geregeld. En het kosten plaatje ach ... er is altijd ruimte om te spreken over financieele zaken al moeten we de rijders een extra donatie vragen voor de club. Ik weet zeker dat de rijders dit met plezier willen doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back