Aankondiging: No-Nitro E Cup 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.
het is wel een uitdaging om je 1/10 sc goed te laten rijden op een 1/8 baan.
ik weet het nog wel op Mol. toch het hele weekend "gevochten"met de afstelling om de wagen wat minder te laten stuiteren

je leert wel wat afstellen is tijdens zulke weekenden.

op MVB weet ik wel hoe ik mijn wagen moet afstellen om een goed rondje te rijden.
op een voor mij nieuwe 1/8 baan is het wel wat lastiger :)

En ikke dan, het hele jaar getraind op 1/8 kunstgras baan, en er nog geen wedstrijd op gereden, beetje frustrerend.
Maar wel leuk om te doen.

op MVB weet ik wel hoe ik mijn wagen moet afstellen om een goed rondje te rijden.
op een voor mij nieuwe 1/8 baan is het wel wat lastiger :)

Dat is juist de uitdaging inderdaad, en waar je je kan onderscheiden van de andere rijders. Je kan geweldig goed zijn op je home track, maar dat zegt vrij weinig. De kunst is om op elke track leuk mee te kunnen komen.
Maar als je je auto kent en je weet welk effect een ieder instelling heeft kom je denk ik al een heel eind!

(Ben zelf geen wedstrijd rijder, maar dit lijkt me simpele logica :p ).

2wd slash klopt ja.
maar ik zou zo gauw niet weten wat een slash 4x4 niet kan afstellen t.o.v. een ofna of jammin.

hooguit anti-squad en misschien nog 1 ding. maar dan heb je het wel gehad
Om even Hudy door te nemen:
Downstops : Nee
Ride Height: Ja
Camber : Ja
Track-width: Nee (C-hub suspension kan dit niet, pivot ball suspension wel)
Caster: Volgens mij niet
Toe: Ja
Steering (Ackermann, servo saver, bump steer): Nee, Ja, Volgens mij niet
Roll Center front en rear : Nee, nee
Shock Absorbers (de hele retemeteut): Ja
Kick-up: Nee
Anti-squat: Nee
Wheelbase: Nee
Anti-roll bars : Ja
Differentials : Geen centerdiff, wel slipper clutch. Olies zijn net als buggies of ook van die belachelijk hoge waardes van 100k etc?
Gearing : Natuurlijk

Zoiets?

Daarnaast komt nog kijken dat een alu chassis meer stijf is en kan zorgen voor betere handling.

Bump steer en roll center zijn ook te wijzigen. Center diff zit er ook in.
downstops kan je met een beetje goede wil in je shocks doen.
track width met je pivot balls instellen "is een beetje dom"

Bump steer en roll center zijn ook te wijzigen. Center diff zit er ook in.
downstops kan je met een beetje goede wil in je shocks doen.
track width met je pivot balls instellen "is een beetje dom"

goed gedaan andre.. :worship:

de afstelbare verschillen tussen en slash 4x4 en een sc-buggy zijn nihil
maar dat weten blijkbaar alleen slash 4x4 eigenaren

en de servosaver kun je ook afstellen.

Dit toont mijn gebrek aan Slash kennis :)

Ik ging maar even uit van wat wazige pics van de Traxxas site zelf. Downstop kun je idd doen met tube mod, alleen niet zo heel gemakkelijk te wijzigen aangezien het normaal een schroefje aandraaien is. Centerdiff zit er toch niet standaard in of wel, ik keek bij de Ultimate daar zit wel een slipper in wat niet dezelfde opties bied.

Hoezo is track width instellen met pivot balls dom (pag 17 Hudy)?

EDIT: roll center kan ik ook niet zien net als bumpsteer. Zit de steering rod niet gewoon vast aan de ackermann tussen 2 plastic dingen?

Laatst bewerkt:
Centerdiff zit er toch niet standaard in of wel, ik keek bij de Ultimate daar zit wel een slipper in wat niet dezelfde opties bied.

In de Slash Platinum Edition en de Slash Ultimate Edition zit standaard de slipper clutch in maar de center diff word er wel standaard bijgeleverd :D

voor de rest al die dingen en moeilijke woorden die jullie opnoemen heb ik maar 3 woorden voor:
WHAT THE FUCK :confused:

geeft niet wishiej dat heb ik ook.

kick-up en anti-squat afstellen, weet je als je 100 rijders hebt denk ik dat er maar 2 man zijn die uberhaupt het verschil merken als de anti-squat niet goed is afgesteld.

Dejavu, nu je het zegt herinner me inderdaad dat het cdiff wordt meegeleverd. Vraagje: waarom word deze niet standaard ingebouwd / wat zijn de nadelen? EDIT: laat maar, gaat beetje off-topic.

murky123, x^100. Ik weet het verschil alleen als ik Hudy erbij neem en doorlees. Merken zal ik het ook zeker niet doen (maar het is leuk dat het kan) aangezien mijn bandjes niet eens goed zijn voor astro en dat de belangrijkste afstelling is zegt men.

Vraagje: waren er ook mensen die die kleine bultjes voor de ''straight'' in een keer deden door de kombocht ervoor te gebruiken? Dit heb ik namelijk wel in andere filmpjes gezien maar ik zie het niemand na doen :)

Heb ik een paar keer geprobeerd, maar kwam niet recht genoeg uit. Uiteindlijk vond ik het te veel risico, en ben de bultjes in 2 of 3 keer gaan nemen.

ik heb hetzelfde geprobeerd, maar kwam ok niet goed uit doordat de baan redelijk glad was en de auto niet goed genoeg gericht kreeg en zo opp de laatste bult klapte. Dus in 2 of 3 keer. Hetzelfde trouwens voor de bulten aan het eind van het rechte stuk. Ik had het idee dat die goed te doen waren in 1 keer, maar kwam elke keer niet goed uit. Zeker niet als michel of richard in mijn nek aan het hijgen waren :)

aangezien mijn bandjes niet eens goed zijn voor astro en dat de belangrijkste afstelling is zegt men.

Vraagje: waren er ook mensen die die kleine bultjes voor de ''straight'' in een keer deden door de kombocht ervoor te gebruiken? Dit heb ik namelijk wel in andere filmpjes gezien maar ik zie het niemand na doen :)

bandjes en vering/demping is 90% van je afstelling. Bij een SC lijkt het meer te hobbelen omdat er zo'n grote kap overheen zit. Als je auto aan het hobbelen is dan echt wat doen aan je demping (dunnere olie, grotere gaatjes in je pistons, zachtere veren).

Die bultjes waren voor een 1:8 buggy allemaal goed te doen. De uitdaging lag in de grote jump voor de kombocht/rechte stuk. In de 3e heat heb ik een beetje lopen klooien en die jump geprobeerd in één keer te pakken...als het lukt win je erg veel tijd...veel vaker lukte het echter niet, met wat meer trainingstijd komt dat wel goed ;)

Ja die vage dubbele heuvel bedoel je, het leek me logischer die van de andere kant te nemen. Ik zag in het filmpje dat Arno die in een keer probeerde te nemen maar naast de bult sprong :)

De baan zag er wel echt super uit!!

Dus nu is het winterstop en volgend jaar No-Nitro v2, kan niet wachten!

Ja die vage dubbele heuvel bedoel je, het leek me logischer die van de andere kant te nemen. Ik zag in het filmpje dat Arno die in een keer probeerde te nemen maar naast de bult sprong :)

De baan zag er wel echt super uit!!

Dus nu is het winterstop en volgend jaar No-Nitro v2, kan niet wachten!

ps, ik had je nog een pb via truggy.nl gestuurd, heb wat servo's over ;)

jump kun je idd makkelijker andersom nemen, maar dan is de uitdaging weg he! Een rondje lopen over de baan voordat je gaat rijden kan al een hoop ellende schelen. Bij sommige jumps is de aanloop bijv. aan de rechterkant stijler dan links > meer hoogte en afstand.

Van te voren over de baan lopen = goude tip voor iedereen. Had in zowel ROMAC, MOL als M1 een jump zitten die ik maar niet ''snapte'' totdat ik op de baan stond en zag dat er een 'knik' in de weg zat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back