aankoop advies voor multicopter icm. spiegelreflexcamera

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door carborush, 7 feb 2014.

  1. EdAkker

    EdAkker

    Lid geworden:
    18 aug 2012
    Berichten:
    775
    Nee, mijn eigen kopters zijn niet inklapbare quadframes.

    Als ik een inklapbare machine moest hebben, dan zijn er een paar opties. Ik haal altijd alles bij aldert, vandaar dat ik nu quadframes gebruik. Hij heeft ook nog flexacopter, prachtige frames maar kostbaar. Flexacopter frames kan je normaliter uit elkaar halen. Ook liggen er een paar tarot frames, maar niet zulke grote. Wel erg mooi, de grote frames zijn gelijk maar opgeschaald en met 25mm buizen.
    En de octo uit het filmpje, daar heb ik trek in. Ik ga eerst kijken hoe hij het verder doet. Ik vind het landing gestel een beetje wankel, maar de machine vliegt prachtig. Misschien past een intrekbaar landing gestel zoals op de s800 evo. Ik land altijd vrij ruig.
    Ik heb de machine zien vliegen zonder landing gestel. Aldert vliegt altijd zonder.
    Als ik nu reclame maak moeten ze maar wat wissen. Ik praat uit eigen ervaringen. Ik herken je vraag. Ik ben ook zo begonnen. Er is veel verbeterd, de afgelopen twee jaren.
     
  2. Andy

    Andy

    Lid geworden:
    4 nov 2004
    Berichten:
    646
    Locatie:
    Colmschate
    Ik zou gaan voor de Flexacopter als het budget geen issue is. Hun suspensie is gewoon geniaal.
     
  3. BlikvanBoven

    BlikvanBoven

    Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Berichten:
    1.994
    Locatie:
    Rotterdam
    Welke camera ga je gebruiken? Als de camera bekend is is de gimbal ook 'beter' te adviseren.

    Ik vraag mij af of deze wens realistisch is. Het idee spreekt mij wel aan overigens maar ik vrees voor je dat er te veel randapparatuur aanwezig is waardoor demontage lastig zal zijn.

    Wat versta je onder 'niet al te veel tijd'? Een toestel neerzetten en direct vliegen is sowieso niet realistisch. Voordat je alle procedures doorlopen hebt zoals areascan, flightcheck etc ben je zo 15 minuten verder ;)

    Geen zelfbouwpakket maar wel demontabel? Dat klinkt lastig. Sowieso is de gemiddelde multi een zelfbouwpakket.

    €3000 tot €5000 RTF voor een machine die je commercieel wil gaan inzetten met een cameragewicht (zonder gimbal) van 1Kg? Onder RTF versta je neem ik aan een geheel complete set. Toestel, Flight Controller, Zender(s) etc.... Alles behalve de camera begrijp ik?

    Ik verwacht dat dat krap gaat worden.

    Ik vlieg zelf met de s800.De machine heeft al vele vluchten gemaakt en mij nog nooit in de steek gelaten. Wel is deze voorzien van de Carbonwrap om de armen en heeft tevens de anti-vibratiekit en de IMU v2.
     
  4. carborush

    carborush

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    229
    Locatie:
    Gent
    voor foto's denken we aan een nikon D3300 met kit lens
    gewicht rond de 750gr (enkel de camera en lens) hiermee kan ook HD gefilmd worden
    dit lijkt ons naar foto kwaliteit vs gewicht het meest optimale

    eventueel later in 2de instantie om te filmen de Panasonic GH3
    echter voor foto voldoet deze niet 100% voor ons anders zou de nikon overbodig zijn

    ja we beseffen dat het meenemen als handbagage niet evident is
    maar we gaan meestal met meerdere mensen naar het buitenland, dus dan kunnen de onderdelen wel verdeeld worden. volledige demontage is dan uiteraard vandoen en we veronderstellen best wel lastig.
    echter mee met de normale bagage doen we liever niet omdat we al spullen "kwijt" gespeeld zijn zo.

    we zien dat er ook inklapbare toestellen bestaan, waarmee je uiteraard sneller kunt gaan opstellen, mr dat lijken meestel de kleinere formaten die niet voldoende payload mee kunnen nemen voor onze reflexcamera


    na wat rondkijken beseffen we ondertussen dat de verkrijgbare grotere frames idd meestal ook zelfbouw zijn.

    jawel RTF is voor ons vliegklaar zonder camera
     
  5. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Ik zou dan kijken naar een Dji S1000 met zenmuse voor de gh3
    Maar met jou budget gaat je dat echt niet redden.

    Eventueel een Photohigher av 200 voor je Nikon.

    Wil je onder de 5000 blijven dan moet je echt gaan zelf bouwen
     
  6. BlikvanBoven

    BlikvanBoven

    Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Berichten:
    1.994
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik vermoed dat deze het dichts in de buurt van je wensen komt.

    Qua gimbal zou je zoiets als dit kunnen kiezen.

    Voordeel van deze gimbal is dat hij 'relatief' universeel is. Hiermee bedoel ik dat je deze zowel voor je Nikon als voor je GH3 zou kunnen tunen. Let wel, balans is hier het sleutelwoord!

    Het enige nadeel is dat het hoe dan ook een zelfbouwkit betreft maar zoals aangegeven ontkom je daar in de multi-rotor wereld niet aan.
     
  7. EdAkker

    EdAkker

    Lid geworden:
    18 aug 2012
    Berichten:
    775
    Ik denk dat je een heel eind komt voor die octo met 3 assige brushless gimbal bij aldert. Ik wil geen reclame maken het is maar een tip.
     

Deel Deze Pagina