Hoi Dick,
Ik ben zelf ook nog vrij nieuw in het stoomwereldje en weet dat er hier mensen op dit forum zitten met een schat aan kennis en veel meer ervaring dan ik.
Toch zal ik proberen met hetgeen ik weet of denk te weten je hiermee ook een beetje te helpen.
Ik heb naar aanleiding van je vraag even zelf op een aantal plaatsen van het internet gekeken / gezocht en een en ander - voor zover ik dat hiervandaan kan - met elkaar vergeleken.
Bij
http://www.miniaturenmarkt.nl/Webwinkel-Product-2093279/Scheeps-stoommachine.html kwam ik de machine tegen die jij bedoelt denk ik?
Bij
http://www.modelbouwatelier.nl/download/Catalogus Regner Stoommachines.pdf kwam ik een aantal machines tegen die naar ik denk vergelijkbaar van vermogen en prestaties zijn.
Deze laatste is een tikkeltje duurder maar in mijn ogen beter van kwaliteit.
Ik baseer mijn denken op een aantal eigen en persoonlijke waarnemingen bij hetgeen ik zelf heb en nieuw aan het bouwen ben.
Ik heb een Krick Patricia (bij mij genaamd "the Old Lady") met een Wilesco machine van het type oudere versie (en de nodige draaiuren op zijn conto) maar die in details en ik denk ook de onderdelen heel veel op de door jou genoemde D48 lijkt.
Elders hier op het forum staat een verslag van mij over de renovatie (na een brand) van dit scheepje en zijn machine.
Ik ben ook een nieuwe Krick Victoria aan het bouwen en heb daar een nieuwe Regner voor klaar staan zoals deze ergens en ongeveer in het tweede linkje staat.
Ik kan dus beide machines zo bij mij op tafel naast elkaar vergelijken.
Als ik ooit nog eens aan een opvolger bij deze schepen zou denken, zou mijn persoonlijke voorkeur zeker en eerder de richting van een Regner (die dus naar ik zie en denk maar een fractie duurder is dan de Wilesco) gaan.
Ook je schip heb ik opgezocht en als het die is die ik denk dat het is (1,04 m. lang en 9,1 kg zwaar ?) zou de D48 of een van de Regners (afgezien van mogelijke inbouwmaat beperkingen) er in moeten kunnen en hem dus voort moeten kunnen stuwen.
Groet, Bert