aankooptips/advies graag

hallo,
ik wil graag gaan beginnen met modelbouw als hobby, en heb al heel veel ronndgekeken maar ik twijfel toch tussen merken en dergelijke.

ik vroeg me af wat is nu een leuke auto om mee te beginnen, voor een zacht prijsje.zo zag ik auto's van robitronics, lrp, ansmann en reely. reely lijkt me niet zo maar de rest vind ik er aardig goed uit zien. maar kan iemand me vertellen of het onderhouden moeilijk is en welke een beetje het beste is? verder welke winkel eventueel goed is deze te halen, ik woon redelijk in d ebbuurt van quartel in pijnaker en ik zag een site van rcracingtwente en ik zag op dit forum dat men ook wel een bij hobbyking.com wat haalt en dat er ook een paar mensen een offroad elektro wagen hebben die ze daar aanbieden voor een kleine prijs, kan iemand me miscchien vertellen wat ik er dan nog bij moet halen? en of die goed zijn om mee te beginnen? ik zag wel dat de accu's daar heel goedkoop zijn! ik zou graag meer info willen, k weet wel dat het misschien moeilijk is maar alle mhulp is welkom, ik wil dan gaan rijden op een baan hier in de buurt in het bergse bos in rotterdam!:D

alvast bedankt!

als je in het bergsche bos wilt rijden, bedoel je MVB, goed idee is om zondag a.s eens langs te komen, krijg je een bakkie koffie van me en kun je eens rond neuzen en vragen stellen.
dan krijg je goed advies .

Ow haha ik wist niiedat jullie ook actief op het forum zyn. Maar inderdaad die baan bedoel ik!ik ben toen ik heel klein was eens langs geweest maar toen hoorde ik bedragen van 5 a 600 euro en dat vind ik nu wel teveel omdat ik eerst wil kyken of de hobby me bevalt enzo dus 200 euro vind ik meer een schappelyke prys, en ik heb gelezen dat je dan niet veel hebt maar misschien weten jullie toch een leuke beginnersauto(die ene van hobbyking.com vond ik zelf wel vet en de robitronic truggy of buggy vind ik ook mooi). Afgelopen zondag was ik er ook om even te kyken :) maar ik zal even kyken denk wel dat ik langskom!:) tot zondag

je zou ook eens naar een 2de hands traxxas auto kunnen kijken. Er staan soms mooie wagens aangeboden inclusief zender, accu's, oplader, etc etc.

ja inderdaad zeg wat een goede tip! was ik helemaal vergeten! ik keek op marktplaats alleen maar naar nieuwe.. stom van me. ik zag ook zoiets:
Marktplaats.nl > Tamiya Rising Storm 4x4 buggy - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw | Radiografisch | Auto's (hebben jullie enig idee wat het probleem met de regelaar kan zijn? als ik eventueel een nieuwe zou plaatsen zou het dan wel goed gaan denken jullie? regelaar monteren is gewoon schroevjes/stekkertje los ofzo? of komt er meer bij kijken)

Marktplaats.nl > tamiya sand viper - Hobby en Vrije tijd - Modelauto's | 1:5 tot 1:12

voor de rest zag ik ook mooie traxxas staan inderdaad dus heb al gereageerd! ;)

Misschien is de "oude" HPI Blitz wat voor je. Dat is een 2WD shortcourse truck, welke momenteel wordt vervangen door een nieuwe uitvoering, zodoende worden de oude tegen spotprijsjes te koop gezet.

170 euro bijvoorbeeld bij PK in Dordrecht: PK Model Racing

Vraagje: wat voor soort auto wil je eigenlijk ?

Maar als je op een baan (bij een club dus) wilt gaan rijden, zal je toch een auto "moeten" kopen waarmee in clubverband wordt gereden. Hou daar rekening mee, ook is het handig een merk te kopen waar mederijders ook mee rijden, dan kan je elkaar uit de brand helpen met onderdelen wanneer iemand panne heeft.

Zoals Murky al zei: Gewoon even langs komen bij mvb op zondag of dinsdagavond.

We rijden vier klasses:
2wd buggy
4wd buggy
2wd short course
4wd short course

Je kunt in al deze klasses ook met een wat kleiner budget goed meerijden.
Ik twijfel zelf een beetje of je met € 200,00 goed weg komt. Vergeet niet dat je ook een lader, accu's, gereedschap, banden etc nodig zult hebben.

Robitronic, hobbywing, goedkopere tamiya's etc zou ik niet aan beginnen. Als je er behoefte aan heb, leg ik dat zondag wel uit aan je.

Oke ik had nu ook een traxxas slash gevonden voor 150 euro, traxxas is wel een goed merk toch? Ik kom zondag wel even langs denk ik, ff kyken of ik nog andere verplichtingen heb :p kyk er wel naar uit, naar wie moet ik dan vragen?

Traxxas wagens zijn ideaal voor de beginnende rijder.
Dat plooit mee, niet overdreven duur en zowat overal te verkrijgen.

Perfect dus!

Hoezo Hobbywing niet aan beginnen? Zijn voor de beginner tog wel heeeele goede Esc's en motoren!

hoe zo alleen de beginners ? ik ken er vele die zeer zeker geen beginners zijn en erg goede hobbywing regelaars gebruiken.

heb zelf ook na mijn kapotte mamba max pro een hobbywing regelaar verkozen boven al het andere, lrp, tekin, novak, speedpassion enzv.

hobbywing regelaars zijn gewoon goed

Maar zo'n tamiya raden jullie dus ook af?

Met Tamiya is niets mis, het is alleen niet echt een "off-road merk". Ik rijd zelf met de Rising Storm die je eerder tweedehands vond en ik ben er erg tevreden over.

Voordeel van deze auto is dat je goedkoop kan beginnen als je nog niet weet of je het echt leuk vindt. Daarna kan je de auto eventueel uitbreiden met diverse bling-bling onderdelen en een snellere motor.

Hmm in offroad is de TRF reeks toch verre van slecht :)

Trouwens de Hobbywing regelaars zijn gewoon dezelfde als de speed passion regelaars :) Alleen de helft van de prijs :)

dingen die ik zoal gezien heb:
graupner monster flash RTR 4wd 99 euro(Quartel) baja is 109 euro
Robitronic stinger RTR 139/149 euro(Quartel)
Redcat twister RTR 159,95(Pitstop-zoetermeer)
R/C Buggy Booster RTR 129,95(HobbyTrade)
Ansmann Macnum RTR(accu+lader?:S) 134 euro(buggy-land.eu)
Thunder tiger RTR(accu+lader?:S) 109,90(buggy-land.eu)
Buggy Pro FS Racing RTR 124,95(Rcshop.nl)
Buggy HSP XSTR RTR 114,95(rcshop.nl)(lijkt me leuk!)

verder zag ik nog een tamiya op dit forum ook voor 40 euro en die is echt heel snel! wat denken jullie hier anders van? de tamiya die ik op marktplaats zag vind ik ook wel leuk, krijg ik nog extra onderdelen bij, moet alleen nieuwe zender en ontvanger, alles is wel waterdicht enzo voor 80-100 euro. en misschien een lipo accu wel handig denk ik.

maar wat vinden jullie van mijn lijstje? na jullie kijk er op kan ik da wat weg strepen:P ik vind de keus erg moeilijk, mij lijkt de xstr wel vet, staat ook dat ze een tuningsset hebben, weet alleen de prijs er niet van, en ik ben benieuwd of ze daar onderdelen van hebben bij quartel bijvoorbeeld, of dat onderdelen van andere merken passen.

verder denk ik dat een graupner bij quartel vandaan ook geen miskoop zal zijn of wel?:S

en hoe zit dat met kogellagers, als je auto die niet heeft kan je dat dan makkelijk vervangen voor echte kogellagers of is dit moeilijk als beginnner?

ik vraag lekker veel van jullie he(A).. excuses hoor:P

echt waar, als beginner ook een duurder merk kopen zoals HPI, Traxxas enz.
Als de hobby je dan wel bevalt heb je al een goede auto en als de hobby niet bevalt ben je er ook zo weer vanaf!

Back