Aanmelden NK F5B 17 Juli

Ronald, die -50A is niet raar bij een Schulze regelaar.
Hij staat in FAI mode en dan is de rem en aanloop keihard.
Hij schijnt 1 van de hardste remmen te hebben van alle regelaars.

Hier een logging van Norbert Hubbner, Plet 220/37/A1 met de "oude" 18.149 regelaar.
Daar duikt ie ook al onder de -50A
Ik zit nog steeds met het idee om met je remenergie je lipo bij te laden....

UniLog_RW1_220_37_4S4900_1819rot_U_-__I_27.04.2008.gif

GJ

GertJan weet de spanning wel goed op te bouwen met de officiële uitslag van afgelopen zaterdag. Ben toch wel benieuwd naar de getalletjes. Mijn gok is dat de plaatsen 1 t/m 3 in de tussenstand nog net ongewijzigd zijn.

Haha, ja, ik voelde me zondag nogal beroerd.
Vandaag druk met werk en vanavond even de S14 uitgelaten en wat geoefend.
Morgen moet ik weer les geven op de club en overdag naar defensie in Uddel.
Het wordt dus donderdag.
Maar ik denk dat er wel een wisseling is tussen plaats 1 en 2.

GJ

Nou, het zal er om spannen. Ik denk dat de huidige plaats 1 wel 2x 900 heeft en dat is genoeg om 1 te blijven op dit moment. Ik denk alleen dat er in de einduitslag nog flink wat geschoven gaat worden in de plaatsen.

Je weet natuurlijk wel dat Uddel het hol v/d leeuw is met 3 v/d piloten van de vereniging aldaar ;)

Gert Jan,

Een KERS systeem bij f5b, moet niet gekker worden.
Direkt een patent op vragen!

Gr Frank

Kontronik en Schulze hebben zeer zeker negatieve W.min bij het remmen van de motor. Heb wel meer dan 1000W negatief gezien voor een moment.

Bij CC zie ik nooit wat onder de nul. Simpele software lijkt mij.

Jos

Nou, ik heb de wedstrijdlaptop even opgestart.

Mijn USB stick ligt in de auto en ik heb even geen zin op 20 meter te lopen...

Uitslagen in punten na schrap:

Gerben 995, 966, 998
Joris 869, 879, 904
Ronald 880, 762, 888

De rest komt later.

Is Uddel dan een vliegbasis???
Mijn S14 ligt achterin de auto, die gaat mee.

GJ

Laatst bewerkt:
Nou, ik merk dat organiseren en vliegen niet samen gaat.
Zelfs op het A rak zitten gaat niet omdat ik steeds weggeroepen wordt.
Ik heb een paar weken geleden met een suffe kop rakken gevlogen.
Ik was helemaal gaar, doodmoe en oververhit.
Op de automatische piloot, met de S14 die ik nog nooit gevlogen had vloog ik 27 rakken met 1 of 2 cuts.
Dat was met een NEU 1509 op 4S en een 17x18 prop.

GJ

Ik heb vanavond nog gevlogen, heerlijk alleen op het veld, even achterover in het gras gelegen tijdens de zweeftaak.
Maar ik heb gezegd dat mijn streven 35 rakken was, beetje oefenen en dan zit ik daar op.
Dus ik heb mijn doel bijgesteld, voor het nieuwe seizoen (2011) moet ik 40 rakken vliegen, en een wedstrijdleider hebben...

GJ

Op de heide bij Uddel vliegt de VMVC, maar die is dinsdag overdag dicht, en je hebt een gastpas nodig.
Ik zie net ook dat mijn tussenstanden sheet een ernstige fout bevat:hammer:. Ben helemaal vergeten de NK punten op de juiste manier toe te kennen. Doe ik later vandaag wel, nu kan ik in ieder geval slapen (hoop ik).

40 rakken is trouwens wel erg veel, dat mag wel wat minder;). Ik wil je trouwens in Dalfsen wel helpen met de organisatie als jij dan kunt vliegen, wisselen we elkaar af en toe wel af.

Ohh.. maar ik hoop morgenavond op de club nog wat te kunnen vliegen.
En misschien dat ik ergens een weilandje zie onderweg vanaf Uddel naar Alkmaar, dan ga ik daar wel even vliegen.
Veldje van een meter of 50 is zat want vanavond landde ik ook al weer op de stip. en voor het opstijgen heb je maar een meter of 10 nodig.
Ik zal je morgenavond even mailen over de uitslagen. alle wedstrijden moeten teruggebracht worden naar 3 ronden met 1 schrap, we blijven nu gewoon 3 ronden vliegen, 4 ronden lukt niet.
Als het goed is is Mike er weer in Dalfsen, dan kunnen we hopelijk beide vliegen.
En 40 rakken moet wel te doen zijn, we hebben de hele winter nog.

Mocht iemand een trainingsveldje (eventueel bij een boer) weten in het midden van het land dan hoor ik dat graag.

GJ

Heb er zin in in Dalfsen (denk ik), het vertrouwen in m'n S13 is in ieder geval gestegen nu ik m'n cc bec en een monteerplankje heb gemaakt. Is dat geprop ook voorbij.

Gerben staat trouwens 50e in het Eurotour klassement, staan er nog 6 onder. Jos staat 46e. Luc 5 en Willy 6.

Ik vond mijn S14 vanavond een soort beginnerskist.
Hij vliegt zo makkelijk.
Ik was wat bang voor de start, dit was de 2e of 3e keer dat ik hem vloog en hij werd altijd door iemand anders gegooid maar zelf starten is een makkie, 1 stap naar voren en gooien, vliegt zo uit mijn hand weg.
De rakken gingen ook wel weer redelijk tot ik gestoken werd door een bijtvlieg, toen was ik helemaal van slag en die rotvlieg ging ook niet weg.
Ruim 10 minuten gezweefd met 1 seconde motorloop en 2x de landing in de 10 meter cirkel, sterker nog.. .op de stip.

Ik vond de snelheid wat tegenvallen, ik heb nu bijna een jaar niet meer met zoiets gevlogen maar het went wel weer snel.
Vermogen wat in de kist zit is zo'n 2500 watt, genoeg om mee te oefenen.
Misschien dat er een andere romp onder de vleugel komt maar eigenlijk heeft dat weinig zin, het maakt hem alleen wat mooier.

Ik ga naar bed, moet er over 4,5 uur weer uit...

Truste!

GJ

Heb er zin in in Dalfsen (denk ik), het vertrouwen in m'n S13 is in ieder geval gestegen nu ik m'n cc bec en een monteerplankje heb gemaakt. Is dat geprop ook voorbij.

Gerben staat trouwens 50e in het Eurotour klassement, staan er nog 6 onder. Jos staat 46e. Luc 5 en Willy 6.

Dat komt omdat wij enkel 1 wedstreid hebben gevlogen, Remo staat op nummer 48 omdat hij tijdens die wedstreid een keer teveel de 10 minuten niet haalde.

Jos

Ik heb eindelijk genoeg fut gehad om de uitslagen op de site te zetten.

F5B.nl - Home

Er staan ook al wat foto's, morgen komen er meer, moet alles even resizen.

GJ

Ziet er weer goed uit. Het kampioenschap is nog niet beslist er zijn nog 2 mogelijkheden. Gerben staat 1e maar heeft nog wel wat punten nodig om het kampioenschap zeker te stellen. Joris is de andere kanshebber.Dat wordt dus spannend in Dalfsen.

Back