Aanschaf 3D electro kist

hallo,

ik ben de laatste tijd flink wat kisten aan het verkopen omdat ik mij meer op 3D en op speed wil gaan richten. omdat er nu weer een aantal kisten zijn verkocht wil ik een een 3D kist aanschaffen, die aan de volgende eisen voldoet:

• Balsa
  • Volle romp (niet zo`n flat out)
  • 1 tot 1.30 meter
  • geen prut ding, dus een degenlijk merk
ik had zelf ook al een paar kistjes gezien , maar dat maakt het juist zo moeilijk, ik had gezien

1. Addiction 3D van precision aerobatics.
  2. Ultimate AMR ,, ,,
  3. Katana mini ,, ,,
  4. Edge 540T - E 45" Extreme flight
de nummer 1 en de nummer 4 hebben toch wel mijn voorkeur, maar mischien hebben jullie een beter advies voor mij,

mike

Laatst bewerkt:
Absoluute voorstander van de edge 540. Perfecte vliegeigenschappen, zeer gemakkelijk om onderdelen na te bestellen aan eerlijke prijzen en super goed te vliegen met 3 cellen lipo's. De sebart modellen zijn ook prima maar zijn net enkele cm's te groot voor een 3 cellen set-up.

ahum, ik heb 5 even in 4 veranderd,
@ cornetto,
een 3 cellen setup is niet een must hoor, een 4 cellen vind ik ook prima (ik heb hier nog een 4cellen 2200 liggen)

mike

dit is de addiction, die to nu toe toch wel mijn voorkeur heeft:

thumb2.jpg

hallo,

ik ben de laatste tijd flink wat kisten aan het verkopen omdat ik mij meer op 3D en op speed wil gaan richten. omdat er nu weer een aantal kisten zijn verkocht wil ik een een 3D kist aanschaffen.

mike

Hoi Mike,

Heb je onderdelen liggen die je wil gaan gebruiken en zo ja welke!?

De katana mini kan ik afraden als je net begint met 3d vliegen. (heb er twee gehad)
De Ultimate AMR komt hier pas in het nieuwe jaar denk ik, helaas. (word mijn volgende project)
De addiction staat ook nog op mijn verlanglijstje, heb er alleen geen onderdelen voor liggen dus dat houdt mij een beetje tegen en de prijs.
Je heb natuurlijk ook nog de Extra 260! Ook wel aardig aan de prijs maar schijnt er goed te vliegen!
En de MD maar dan kun je er beter een tientje bijleggen voor een Extra 260.
Vind de vlieg eigenschappen van de MD ook een beetje tegenvallen.

De prijs voor een PA kist zijn aan de hoge kant.

Met de Yak en de Edge van EF heb ik ervaring en kan zeggen dat ze zeker ook het overwegen waard zijn.
De prijs valt ook erg mee met 129 euro.

De Sebart katana S30 is echt een kist om 3D mee te leren vliegen. Vlieg erg gemoedelijk.
De S50 heeft ander vliegeigenschappen dan de S30 en is wat lastiger af en toe door het gewicht.

De modellen van 3DHS zijn ook een blik waard! Heb zelf de Velox en mijn broer de Katana.
Als je hard 3D wilt vliegen moet je voor een kist van 3DHS gaan. Deze toestellen zijn gebouwd om mishandeld te worden en niet kapot te krijgen in de lucht!

Mvg, Bennie

@bennie,

super bedankt voor deze info,
ik heb hier nog een 4 cellen 2200 lipo liggen , dat zou mooi zijn als ik die kan gebruiken.
ik heb nu wel mijn bedenkingen bij de kisten van PA, dit omdat ik het toch een beetje eng vind om een bedrag van 280 euro over te maken , en da nieteens zeker weten of het welk aankomt.
omdat ik nog geen ervaring heb met 3D moet het dus wel een heel makkenlijk kistje zijn.

mike

Mike,

Ikzelf heb de Sukhoi 30 van Sebart die ik vlieg op 3 cellen. Zoals hierboven werd aangehaald is dat toestel absoluut geen paar centimeters te groot voor 3 cellen. Oneindige pull outs zijn mogelijk op dit aantal cellen. Ik ben er heel te vreden mee en heb hem hieronder besteld :

www.aerobertics.be

Stevo

Hey Mike,

Ik weet niet of het ook een tikkie groter mag zijn, maar ik heb een Hangar 9 Funtana S40 te koop staan. (zie tekoop-vliegtuigen) Nu met een OS46AX erop, maar kan ook gemakkelijk electro! Kist heeft nog nooit gevlogen, dus is brand(stof)schoon!
Voor zover ik weet is dat een goed toestel om 3d te leren. Span is ietsje groter dan 130, volgens mij 140cm.

Groeten,

Ton

Hoi Mike.

Die edge heb ik ook.
Hobbycity Online R/C Hobby Store : Edge 540T ARF .25e 98% $89.95

Ik heb hem om wat meer 3D teleren vliegen.
En ik moet zeggen dat het me al aardig afgaat.
Dank zij dit super kistje.
Is echt een kistje voor mij.
Is goed tezien in de lucht.
Vliegt makkelijk in normaal vlucht.
En als je de kluts kwijt bent, alles loslaten en even goed kijken wat die doet.
Hij is echt niet snel beneden.
Dus alle tijd voor correctie.
Gewoon doen dus.

Han.

oky oky, jullie hebben me :D
ik ben bang dat er binnenkort maar eens een vliegtuig uit chinapan moet komen, de Edge :D
ik wil dan een motor erbij uitzoeken dat ik hem op 4 cellen 2200 lipo`s kan draaien :D

mike

zelf zat ik te denken aan ongeveer 460/500 , omdat er 430 word aangeraden, maar ik houd er wel van als ik flink wat vermogen over heb...

mike

ik heb net even gekeken , en een goeie setup met lekker veel power, een 3 cellen 2200 lipo 50A regelaar en 4 digitale servo`s kosten met vliegtuig erbij rond de 140 euro!,
die zal er voor kerst zeker wel zijn :D

Back