Aanschaf FPV set | TX & RX

Hallo,

Ik ben opzoek naar een goede FPV set, maar heb wel een klein budget van rond de 100 euro. Ik ben wel bereid om meer te betalen als het een echte meerwaarde heeft. Zelf dacht ik aan een 5.8 ghz set, omdat ik mijn zender al op 2.4 ghz heb.

Verder ben ik voorplan de FPV set te gebruiken voor mijn quadcopter, en wil graag een ruime bereikbaarheid van 1.5km +. ook moet de set betrouwbaar zijn, zonder teveel ruis en zeker geen weg vallend beeld.

Beste, je zou voor een 5.8ghz 200 mw setje kunnen gaan. Deze zijn er betaalbaar. Hier een link van een van de vele setjes. Kost je geloof ik ook maar 60 euries. 5.8g 200mw FPV Wireless AV Tx & Rx Set

Met de stock antennas kom je ongeveer 800 meter, maar als je een setje cloverleafs haalt kom je al een stuk verder!

100 euro is best te doen, kijk even rond, je zult voor tegen de 75 euro rond de 200mw uitkomen, rond 120 euro heb je al 1W. Let wel: meer power is niet altijd beter, je kunt beter investeren in een goede patch antenne, hiermee ver(drie)dubbel je vaak al je range.

Ik zou voor 400 mw gaat

Ga je met richt antenne werken
Heb je maatje nodig die je ant altijd op je vliegtuig richt

Ps getune clovers moet je bij elma zijn

Rob

Bedankt voor de reacties. Ik heb zelf nu ook een setje gevonden

Is het iets en werkt dit goed met een cloverleaf? Of kan ik toch beter gaan voor de hobbyking 5.8 ghz set met 200mw?

Laatst bewerkt:
Je wil liever geen 1.2 video systeem als je 2.4 bestuurt, dit kan nogal wat problemen opleveren (talloze forumberichten over gelezen, dat mensen vaak failsafe krijgen met die combo)
Ook is dat setje wel erg goedkoop.. Ik heb er geen ervaring mee, maar het is altijd oppassen als iets zo goedkoop is :)

Ik heb zelf een setje aangeschaft afgelopen week. De predator v2 op hk. 250 mw en voor 215 euro, met spironet antennes ben je 250 kwijt. Leuk setje!

Of helical of Crosshair.
Die laatste zou lastig zijn op 5.8 maar een helical is vrij simpel te maken en doet het al snel.

Circularly Polarized Helical antenna 7.5 -13 dbi - New: Wave Trap match! - RC Groups

10 dbic Crosshair antenna - RC Groups

En er zijn nog wel meer opties maar het is veel proberen en een beetje skills hebben.
Of laten maken, of in de winkels kopen.

Deze zijn circulair en als je met een Spironet of zelfbouw Cloverleaf gaat vliegen is dit wel aan te raden omdat je anders wat verliezen hebt van lineair naar Circulair.

Zelf bouwen is veul leuker! (maar spironet antenne's zijn inderdaad heel erg goed)

Even een voetnootje trouwens: ga geen 1.3 gebruiken als je 1.2 wil, dat is de militaire luchtvaart- en gewone luchtvaartcommunicatieband (3x woordwaarde)

Je mag ook 1280-1300 gebruiken, maar zodra je in de band 1300-1400 zit heb je een flink probleem.. Let daarom altijd op wanneer je een setje koopt, kijk naar het precieze frequentiebereik.
Maar je hebt inderdaad gelijk!

Bedankt allemaal. Ik denk dat ik nu een redelijk goede FPV set heb samengesteld:

8 inch non blue lcd
- PL8006 Portable 8" Color LCD Monitor TV w/ YPbPr + VGA Input (47~870MHz) - Free Shipping - DealExtreme

FPV camera (is de standaard lens goed?)
- Genuine Sony 1/3" CCD 600TVL Color Video CCTV Security Camera Board w/ 3.6mm Lens - Free Shipping - DealExtreme

OSD voor arducopter
- Cheap MinimOSD MAVLink OSD ATmega328 APM APM2 Flight Control Board - Blue

RX + TX 5.8ghz 200mw
- 5.8g 200mw FPV Wireless AV Tx & Rx Set

Zijn er op deze set nog op en aanmerkingen te maken? Dit alles kost trouwens rond de 150 euro, of kan ik beter voor 230 een FatShark PredatorV2 kopen?

ALvast bedankt.

Ik trek dit draadje weer even naar boven :)

@igor. Heb je de Foxtech set al binnen gekregen? Zo ja, geen problemen gehad met extra kosten (douane, belastingen, inklaringskosten) en vertragingen?

Ik wil mijn intrede gaan maken in het FPV vliegen en heb de set van Foxtech op het oog. Stukje goedkoper dan bij HK en vanwege mijn geringe budget en huidige ambitie zeer aantrekkelijk!

Back