Beste MBF'ers,
Ik heb de laatste tijd enorm last van glitches in het elektrische systeem van mijn helicopter (HK450). Vandaag was het zo erg dat de heli ineens geen 'gas' meer gaf en dus langzaam richting de grond ging... Schade is te overzien gelukkig aangezien ik laag vloog.
Nou heb ik natuurlijk even zelf wat onderzoek gedaan, en kom bij de volgende conclusie: Dit probleem treed op na het vervangen van de metalen staartbuis voor een carbon fiber variant van Align.
Nou lees ik op MBF, maar ook op andere fora dat het aarden van de staartbuis nog wel eens effect kon hebben. (Alsmede het smeren van de snaar met WD40). Maar, zover mijn natuurkunde kennis gaat, geleid carbon fiber toch geen stroom? Dan kan er ook geen spanning in opgebouwd worden toch?
Betreft een HK450 V2 met een carbon fiber staartbuis, metalen staartstuk en metalen landingsgestel (welke nu krom is!)
Al met al erg vervelend, dus vandaar dat ik toch even jullie hulp inschakel
Bedankt alvast
Ik heb de laatste tijd enorm last van glitches in het elektrische systeem van mijn helicopter (HK450). Vandaag was het zo erg dat de heli ineens geen 'gas' meer gaf en dus langzaam richting de grond ging... Schade is te overzien gelukkig aangezien ik laag vloog.
Nou heb ik natuurlijk even zelf wat onderzoek gedaan, en kom bij de volgende conclusie: Dit probleem treed op na het vervangen van de metalen staartbuis voor een carbon fiber variant van Align.
Nou lees ik op MBF, maar ook op andere fora dat het aarden van de staartbuis nog wel eens effect kon hebben. (Alsmede het smeren van de snaar met WD40). Maar, zover mijn natuurkunde kennis gaat, geleid carbon fiber toch geen stroom? Dan kan er ook geen spanning in opgebouwd worden toch?
Betreft een HK450 V2 met een carbon fiber staartbuis, metalen staartstuk en metalen landingsgestel (welke nu krom is!)
Al met al erg vervelend, dus vandaar dat ik toch even jullie hulp inschakel

Bedankt alvast