abachi beplankte vleugels in 2k autolak spuiten !!

g4 is een soort lak die een soort vel over het hout maakt , zodat er geen water of benzine enz...in de vleugel of wat dan ook kan trekken.
het is dus bedoelt om te zorgen dat niet heel de vleugel vol met epoxy trekt... :wink:

http://www.romar-voss.nl/prod-groep/produkten/G4.htm

het kan ook gebruikt worden om muren tegen doorslaan van vocht te behoeden.
Ik meen dat destijds Jan van Beek van Hobby In het eerst begonnen is dit spul aan modelbouwers te verkopen.

Het is prettig spul om mee te werken, schuren bij voorkeur na 24 uur, het wordt daarna knalhard.
Potlife na openen van de bus is enkele maanden, dat is jammer.

Ik vind het een prima alternatief voor epoxy voor de afwerking. Omdat het een ééncomponent is, geen gedoe met mengen.

er bestaat ook een g8 versie van, dit is glasheldere vernis. ik heb er balsa mee ingeschildert, waardoor deze nu veel sterker is dan ervoor.Normaal heb je een blijvende inkeping, als je met je vingernagel een kras trekt in balsa, met deze g8 wordt de balsa sterker en elastisch, zodat het terug veert als je er in trekt.
(ook van new systems - vosschemie)

De PU-hechthars (PS100) van Polyservice lijkt aan de beschrijving te voldoen. Komt dit overeen?

dat zou ik niet weten, maar als het ook zeer vloeibaar is en het is een pu product dan zal het wel de zelfde werking hebben.

Hallo allemaal.

Kom net dit draadje tegen.
Goede en goedkope oplossing.
Neem torkrollenpapier, dat spul dat in die ronde tonnetjes zit,
Eerst de vleugel met 1 lag glitsa gedaan op waterbacis.
Dan het papier er vochtig opbrengen en vervolgens 2 lagen glitsa opbrengen met een roller.
Resultaat een snaarstrakke vleugel, zonderwerking.
Zit al een jaar of 6 op mijn dakota, dimona en de solution xl.
Altijd strak geen hobbels en geen scheuren.

Groeten Han.

Simpeler en goedkoper kan het niet.
En het gewicht? Zou dit wel iets zijn voor een zwever?

nou als ik heel eerlijk ben...
ik gebruik liever gewoon glasmat :oops:
dat werkt super makkelijk !! en snel!! en het is dnek ik ook nog een stuk sterker ook...of zeg ik nu zomaar iets ?? :o

Oke glasmat kost geld, papier bijna niets.
En de sterkte, een abachie vleugel is op zich zelf al sterk genoeg. Zo'n glasmatje brengt echt geen extra sterkte.
Ga in het nieuwe jaar nog 2 fiesta vleugels zo doen.
Al die bobbels altijd, en dan ook nog electro.

Groeten Han.

Glasmat zal veeel sterker zijn dan de papiervezels van de torkrol.
Maar door de structuur (holletjes opvullen) wellicht weer iets meer gewicht.

De "tork-rol" methode kan daardoor wel eens lichter zijn, maar zeker minder sterk.

Nu zijn de holletjes/kuiltjes bij 25grams mat natuurlijk weer erg klein.

ik weet er niks van Han ,,, maar ik werk denk ik liever met glasmat...
zeker nu ik het weet hoe het werkt....en ...jha....de meeste mensen doen het op dezelfde manier als ik....dus het zal best wel goed zijn....maar zo doet iedereen het anders....ik wil wel eens foto's zien hoe je dat doet op jou manier

Back