ABS sleper casco

Gezocht ABS sleper casco, wellicht kan dit door middel van dit forum. De bedoeling is om een basis te hebben om een oude havensleper volgens foto's uit te voeren 1:50 en varend te krijgen.

Ben nog nieuw op dit forum maar alle reacties zijn welkom, groet Koos

jke3.jpg

Dag Koos, welkom op dit forum.
Ik denk dat dit een moeilijke opgave wordt (ik hoop dat ik me vegis). De meeste rompen die in de omloop zijn zijn van modernere slepers.
De Heros van deze link zou misschien in de buurt komen, maar die is 1:35 (even aanklikken voor details).

Ik hoop dat iemand anders nog iets weet.

Groet,

Ad Bakker

Ik hoor net dat een andere V1 bouwer zijn romp(en) van hout maakt, ABS rompen zijn er niet van.
Misschien als je zoekt en hier en daar wat knipt, buigt en plakt dat een min of meer gelijkende romp kan ontstaan.
Tekeningen zijn er wel van.

Er zijn tekeningen van de Furie, of er is een bouwdoos van. Je kan het proberen bij de HMBC mogelijk dat één van onze leden er iets van heeft, anders grote kans bij de NVM.
Foto550-F4K3SSED.jpg

Groetjes Hans.

Dit zijn de NVM Tekeningen van de Furie die Hans bedoelt. Maar die is wel een stuk groter dan de Volharding (1:1 ruim 30 meter tegen ruim 20 meter).
Daarnaast is het volledig houtbouw, en dat vraagt wel heel wat extra werk en vaardigheid.

Groet,

Ad

ABS rompen

Hallo Koos.

Ik zag jouw vraag naar een ABS romp.
Er zijn maar weinig fabrikanten van ABS rompen en de enigste welke ik ken is Gunter Schmidtt modellbau.
Schiffsmodellrümpfe | Günter Schmidt Modellbau Flensburg
Prima kwaliteit en soms met CNC gefreesde dek onderdelen.
Ze verkopen niet het model wat jij zoekt maar misschien zit er wat anders interessants tussen.

Een andere fabrikant is Steinhagen modellbau.
Steinhagen Modelltechnik - Ihr Profi fr GfK Rmpfe
Zoeken onder produkten.
Dit zijn echter polyester rompen.

Hasse Modellbau in Hamburg levert ook mooie polyester rompen, maar als ik zo even snel kijk weer niet een exacte romp welke jij zoekt.
spezialschiffe.html

Op de onderstaande link van modelboat mayhem onder knop links Tugboat kids staat een overzicht van bouwpakketten welke door verschillende fabrikanten worden aangeboden.

Ik hoop toch dat je wat aan de bovenstaande links heb.

gr leen

Voorbereiding

Na wikken en wegen en zeker de optie "De Heros van deze link" veelvuldig te hebben bekeken (lengte 63cm) wordt deze het niet ik denk erover om deze romp te bestellen maar ga er een nachtje of twee over nadenken omdat de V1 wel iets ronder is van voor naar achter.

1:20

Trouwens wel een serieus forum zeg (prima tips) gr Koos

Laatst bewerkt:
Er was vroeger een bouwpakket van de Volharding 1, de firma Ledoux had die destijds in het pakket, een kleine met een kunststof romp en een grote met een houten romp, je zou nog hier of daar kunnen informeren of iemand dat pakket nog op zolder heeft liggen...

Vandaag even wezen kijken in de haven en wat is het een leuk slepertje zeg.

Inderdaad Koos, maar je foto's zijn wat klein. Ik zie dat je ImageShack gebruikt, en dan is het (tegenwoordig) vrij eenvoudig om foto's te tonen in 800 pixels (forum maximum). Als je de "thumbnails"/kleine versies bekijkt klik je op de drie donkergrijze lijntjes rechts onderin, dan krijg je onderstaand menu:
full

Hieruit kies je "Select Image Size". Dan krijg je onderstaand scherm:
full

Het Type laat je op "Direct" staan, en bij SIZE kies je uit het rolmenu 800x600 of kleiner. Vervolgens selecteer je de link/url (geel) en geef je een Ctrl-C (Copy). En deze plaats je dan in je bericht (bergjes symbool aanklikken, Ctrl-V in het popup schermpje en OK).
Dan krijgen we de foto's met wat meer details te zien:D.

Groet,

Ad

Laatst bewerkt door een moderator:
Back