abs verbinden

Discussie in 'Verlijming & constructie' gestart door petrol87, 5 dec 2023.

  1. petrol87

    petrol87

    Lid geworden:
    5 dec 2023
    Berichten:
    7
    Locatie:
    antwerpen
    hallo allemaal

    ik heb hier een romp van een boot in abs ,

    ik wil deze romp "boot" breder gaan maken wil dus zeggen dat ik de boot doormidden moet zagen en dan er een stuk tussen maken .

    wat adviseren jullie hoe ik deze klus kan doen lukt dit bv met glasvezelnetjes

    mvg
     
  2. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.996
    Locatie:
    Krimpenerwaard
  3. Rinus Damsteegt

    Rinus Damsteegt

    Lid geworden:
    23 aug 2020
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Beste leden van van Dit forum.

    Ik heb een nieuw item. Ik zie niet hoe ik dit moet plaatsen, dus doe ik het hier maar.
    Ik heb een 26 jaar oud model van de Zwarte Zee III. Ik heb ook meegedaan met de NVM dag in het Scheepvaartmuseum. Bij het inladen heb de boeg van mijn model flink beschadigd. Nu is dat gerepareerd, maar ik ben de dieptemarkeringen kwijt.

    Daarvoor heb ik bij Modelbouwshop Nederland witte "Vinyl Self-Adhesive Decals" gekocht.
    Ik dacht dat het als volgt werkte.

    1 Deel uitkippen wat je wilt plakken
    2 Trek de rug er af en plak de decal op de plaats waar het moet komen.
    3 Druk het goed op vast. en maak het warm met de föhn en trek de bovenlaag eraf zodat de letter en cijfers blijven zitten.

    Punt 3 geeft de problemen, want dan trek ik wel de hele boek van de romp af en zit er geen decal op.

    Wie kan zeggen hoe dat werkt. Ik heb gelukkig een stukje tekst gebruikt dat ik niet nodig heb.

    Het spul is aardig aan de prijs. Als die bovenlaag er niet af kan blijft er een sticker zitten, wat geen gezicht is.

    Ik hoop iemand mij kan helpen.

    Rinus.
     

Deel Deze Pagina