accu ervaring

Ze zijn allebei van hetzelfde merk, dus het enige verschil tussen de 2 batterijen is dat de eerste 5000 mAh capaciteit heeft en de 2de 4350 mAh. Met de eerste zal je dus een iets langere rijtijd hebben.

Verder raad ik geen enkele van beide batterijen aan ; ik zou gewoon een accu van een bekend merk kopen. (Vapextech, Nosram, Intellect etc...)

Als je hiermee een vrij tamme motor gaat voeden zal het prima gaan maar bij snelle configuraties (lage turns motoren) zullen dit soort accu's te kort komen.

Idd, die tamiya stekkers zijn dan niet top en moet je andere stekkers ervoor in de plaats solderen (Deans, Goudpluggen)... Die van 5000 heeft een iets grotere capaciteit, maar dat zag je zelf ook al.

Troep. Niet aan beginnen.
Voor die prijs is er veel beter spul te krijgen. Je hebt zelfs kans dat je uit de 'grabbelbak' bij je modelbouwwinkel beter spul kan krijgen voor veel minder.

De accu's uit je link zullen onder de maat presteren en absoluut niet de aangegeven capaciteit ook maar enigszins benaderen. Neem dat maar van me aan ;)

Vertel wat meer over je materiaal waarvoor je de accu wil gebruiken. Wat voor auto, motor, lader en regelaar heb je?

Dat zijn contacten die je aan je draden kan solderen die hoge stromen kan hebben.

je hebt ze in verschillende maten 2-3-3,5-4-5-6 enz

gr hans

half juist...
de tamiya goudcontacten kunnen beter stroom geleiden, en zijn steviger.
voor de setups die melvin heeft zullen de standaard stekkers nog wel voldoen, maar goudcontacten geven beter stroom door (iets meer power) en minder verliezen (iets langere rijtijd)
ga je met brushless rijden op een NIMH accupack smelt gewoon de stekker(zoals DVR123 al schreef) ook met goudcontacten.
hier zou ik HI-AMP (T-stekkers) stekkers adviseren.

en nog even over de eerste vraag "welke is beter".
is het niemand opgevallen dat alleen bij de 5000 versie staat dat hij geschikt is voor snellading?
dit duid er ook meestal op dat deze ook een betere ontlading heeft.
bij die andere is datnog maar de vraag.

hoe dan ook ben ik het met de rest eens dat is (meestal) waardeloze accu's zijn

Back