Accu-Pack zelf maken.

• Topicstarter Topicstarter huibdebruijn
  • Startdatum Startdatum
H

huibdebruijn

Guest
Is het mogelijk om met 8 stuks oplaadbare mini-penlites AAA (ik heb ze op de computerbeurs onlangs van 1000 MAh per stuk gezien voor 7 euro per 4)
zelf een accu pack te maken.
iemand ervaring met het solderen op batterijen om die 8 stuks in serie te zetten.

Zouden 8 stuks gewone AA penlites 2400 MAh te zwaar worden voor een piccolo V2?

Huib, de penlights zijn erg zwaar en kakken snel in waardoor je V2 niet meer los komt. Ik heb op mijn V2 een 3 cellen lipo van 750 mah. deze zijn niet zo duur en wegen in verhouding tot je penlights de helft.
Ik kan er met gemak een kwartier mee hooveren en door het lage gewicht heb je ineens veel meer pit in de heli.

3 cellen LiPo is voor mij geen alternatief, omdat de dragonfly electronica die op mijn Piccolo zit niet tegen de 11,1V kan van een 3 cellen LiPo.
hij werkt nu op 8,4V maar is snel leeg.
9,6V durf ik wel aan maar meer zeker niet.

huib 11.1 Volt lipo accu kan een goed in gelopen motor van een piccolo zekers aan ook een dragonfly kan dat aan en een heli met een vliegaccu van meer dan 6 volt is altijd voor zien van een regelaar met een bec tot 12 volt
dus je kunt op je piccolo makkelijk een 3 cellen lipo pack hangen velen doen dit en heben nog geen enkel probleem ervaren

Dragonfly elektronica kan niet tegen het hoge voltage van 3s lipo's.

Uit het draadje Heli vliegen voor beginners ( Verslag Ebay Dragonfly )
ronaldvisser zei:
Hoi allemaal,

om nog even mijn ervaringen met de DragonFly die ik voor weinig bij via ebay bij HobbyJapan2000 heb gekocht.

Allereerst heb ik veel problemen gehad. Aanvankelijk de module terug moeten sturen voor eigen kosten, bleek het uiteindelijk een defecte potmeter in de zender te zijn. De zender dus voor eigen rekening terug gestuurd, krijg ik een Mode 1 zender ipv een Mode 2 zender terug. Nu is dat bij Futaba een kwestie van even de aanloop en de veerkracht omzetten. Zoniet bij dit low budget speelgoed: de stuureenheid moet echt volledig uit elkaar om te kunnen ombouwen, iets wat dus echt niet de bedoeling is.

Maar ja, uiteindelijk kon ik er dan toch mee gaan vliegen. Met de standaard accu heb je ongeveer 2,5 minuut echt vermogen om te kunnen vliegen, daarna blijft het een beetje huppelen op 30 CM hoogte (zoals alle heli's op de NiCD accu's). Maar wat een onbalans zeg. Het enige wat helpt is de rotorbladen zo strak aanschroeven en zoveel mogelijk in evenwicht stellen alvorens te starten. Als de bladen te los staan, dan raakt de heli zo in onbalans dat het apparaat al erger begint te schudden, dermate erg dat het niet meer in de lucht te houden is. Heel gek, aan de ene kant ziet het er gelikt uit, lagertjes, metalen pinion, flight bar weights, maar aan de andere kant, die rotorbladen, allemaal erg plastic en die electronica, geeft op het oog weinig vertrouwen.

Als ik het met mijn Piccolootje vergelijk, dat vliegt dan in ene een stuk beter. De Dragonfly houd wat mij betreft het midden tussen de Piccolo enerzijds en het Nikko Speelgoed van het Jaar helietje anderzijds: De Dragonfly vliegt itt het Nikko apparaat wel echt, maar is qua vliegeigenschappen en kwalitatief vergeleken met de Piccolo echt van een bedroevend niveau.

Maar eerlijk is eerlijk, de complete Dragonfly kit kost slechts de helft of misschien wel minder dan de Piccolo kit. Aan de ene kant voor de beginner leuk, aan de andere kant weet ik niet of het voor een beginner nou zo makkelijk is om de Dragonfly netjes vliegend te krijgen.

Maar ja, nadat het staartmotortje stuk was er ook maar meteen een DD opgezet. En dan wordt het tijd voor een dikkere accu natuurlijk. 2,5 minuut is niet leuk genoeg.

Toen onstond dus mijn grootste ongenoegen: de electronica werkt op 8,4 V. De standaard accu is prut, dus het is een 2S lipo pack geprobeerd....geen power....dus vervolgens een 3S pack geprobeerd...... voldoende power....echter niet lang...
Het 3S pack is dus waarschijnlijk toch te veel geweest voor de goedkope electronica.

Dus ik heb er wel een beetje de balen van van die zogenaamd goedkope Dragonfly. In mijn geval was goedkoop toch duurkoop.....

By the way, weet iemand een goedkopere oplossing dan de aanschaf van een Piccoboard om deze heli alsnog in de lucht te krijgen?

Mvg,

Ronald.

dat is dan niet echt super spul en dan is het voor het vliegen beter om op een piccolo en al die dragonfly's een board zo als de picco board of een hummingbird board te gebruiken
want dan kan je dus wel 3s gebruiken
(gewoon erg dat een fabriek zulke dingen nog op de markt wil brengen)

Ik ga het proberen op 9,6V 1000 MAh. 30 Jan. is hier in dordrecht weer een computer-beurs waar ik die AAA batterijtjes gezien heb voor 7 euro per 4 stuks. of is er nog een vergelijkbaar alternatief.

mischien als je piccolo bladen op de dragonfly zet, hij dan wel stabiel in de lucht blijft..

Zijn jullie zeker dat het piccoboard plus van de piccolo V2 3 cellen lipo aankan ?
Ik vlieg momenteel met de standaard 9,6 700mAh NimH, maar na enkele minuten hoveren (hopjes van 10 sec) is het beste er toch al af.
Daarom overweeg ik de aanschaf van een LiPo zodat ik wat langer kan oeffenen.
Ik heb alleen schrik dat de staartmotor en/of piccoboard snel de geest zal geven.

dirk ik heb zelf onder mijn piccolo v2 99% standaard (niet lang meer) een 3s1p 1500 lipo hangen
als jij de motor's van de piccolo goed in gelopen hebt waar het nu wel op lijkt omdat je al wat langer hopjes maakt op de standaard accu kun je lang plezier heben van die piccolo met lipo's ik heb het tot nu toe maar een twee keer gered om die accu leeg te hoveren want meestal was ik het na 10 minuten wel zat want ik was meer aan het sturen dan normaal met de raptor
het piccoloboard kan het dus 100% zeker aan

Ik heb ook nog geen verhalen gehoord / gelezen dat het piccoboard door is gebrand door een te hoog voltage. Vervang wel tijdige je motoren als ze minder worden, als de koolborstels weggesleten zijn en er ontstaat een kortsluiting in de motor, heb je wel kans dat je board doorbrand.

OK dan ga ik dus voor LiPo's.
LiPo-lader heb ik al.
Is er een bepaald merk wat goed is of zijn deze allemaal gelijk?

michel de v2 heeft een motor voor 8.4 volt een 2s zou dus te wijnig zijn voor de piccolo v2 hier is echt een 3s nodig
ik heb zelf kokam 1500 s3 er onder vliegt super heb ook al geprobeerd met een 720 mah pack lichter en dus minder stabiel vliegt ook lekker en het langst was 10 minuuten voor dat de lipo save ging branden

Oh, ik haal geloof ik wat draadjes door elkaar... Ik was in de war met iemand die zijn dragonfly op 2s wou vliegen.

huibdebruijn zei:
Ik ga het proberen op 9,6V 1000 MAh. 30 Jan. is hier in dordrecht weer een computer-beurs waar ik die AAA batterijtjes gezien heb voor 7 euro per 4 stuks. of is er nog een vergelijkbaar alternatief.

mischien als je piccolo bladen op de dragonfly zet, hij dan wel stabiel in de lucht blijft..

Gewoon doen!
Ik heb het ook gedaan voor mijn Micro heli.. Heb z'n 10 minz vliegtijd (1000mah)
Werkt perfect.. 7 AAA cellen solderen.. En gaan.. Wel even inpakken met krimpkous!

Ik zal het dan maar houden bij 3s1 of 3s2 LiPo (piccolo V2 met piccoboard), die NiMh 1000mAh lijkt me nogal zwaar waardoor je weer inboet aan vliegtijd.
Jammer voor Huib dat die Dragonfly elektronica dit niet aankan.
Misschien toch maar een piccoboard kopen, dan heb je gelijk twee helie's. :wink:

Heb ik wel aan gedacht, maar ja.. ik heb ook rekening te houden met vrouw en kinderen, en die hebben iets andere wensen qua bestedingspatroon als ik :-)

nou heb ik toch niks te mopperen hoor, want als ik het persé wil dan komt het er wel. (zal ook wel op termijn) maar ik heb zelf ook nog andere wensen... over 3 weken naar de wintersport bijvoorbeeld... jodelahiti..

huibdebruijn zei:
Heb ik wel aan gedacht, maar ja.. ik heb ook rekening te houden met vrouw en kinderen, en die hebben iets andere wensen qua bestedingspatroon als ik :-)

nou heb ik toch niks te mopperen hoor, want als ik het persé wil dan komt het er wel. (zal ook wel op termijn) maar ik heb zelf ook nog andere wensen... over 3 weken naar de wintersport bijvoorbeeld... jodelahiti..

Hehehe vrouw en kind wil wat :P
Heb ik gelukkig nog geen last van ;)
Maar iig fijne vakantie alvast :D
Btw.. Je kan alvast inkomen in belgie zag ik op het nieuws :D

Dit is wel erg off-topic, maar ala..

De eerste indoor sneeuwbaan waar ik ooit geskied heb was in België, en wel in Sint Job in 't Goor (ongeveer in 1991), met de toepasselijke naam casablanca.. tegenwoordig hebben we er zat in Nederland. Ook de eerste keer op skie's was in de ardennen, dus ik heb inderdaad wel wat met wintersport in België... :-)

tegenwoordig zijn die bergen mij te klein..

Hoe lang zou ik een piccolo (of skywatcher :-) ) in de lucht houden als ik start op een berg van 2000 meter hoogte? mischien een idee.. had ik mooi gewonnen is satoer zijn contest...

Back