accuboormachine motor

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
Yorky,

Het piepen wat jij hoort zou uit de regelaar kunnen komen. Sommige regelaars regelen met een taktfrequentie van 3Khz. Dit geeft een constante toon van 3Khz, die bij de ene regelaar een stuk luider is als de andere. (bij de eerste dubbeldekkertreinen hoorde je ook van dit soort tonen) Het klopt dat het geluid dan uit de motor komt.

Ronald: Als ik het goed lees gaat het hier over niet planerende schepen. Een aandrijving met 10á20.000rpm is dan niet erg geschikt. Een schroefje wat bij 7km/hr 20.000 rpm draait staat in z'n eigen sop rond te malen. Om tot een goed resultaat te komen zou je een vertraging moeten toepassen, nadeel is het lawaai wat een vertraging maakt. (Plus dat zo'n vertraging meer kost dan een aanjagermotortje dat een beter resultaat oplevert)

Gerben

hallo

een vertraging maakt geen lawaai
als je een tandriem overbrenging maakt

een riem is heel stil hoor die hoor je niet
tandwielen ja dat is een hoop ellende en lawaai
maar de riemen die in buggy wagens zitten die hoor je niet
in 4x4 wagens worden van die riemen gebruikt en in buggy 's ook

sportieve groeten raf
http://www.geocities.com/janssensraf/hengelhoef/

kunt ook eventueel een kruimeldiefmotor gebruiken, meestal 7.2 volt.... echter ik heb er ee liggen die 5 ampere trekt ZONDER belasting en een hels kabaal maakt, lijkt of ie zo al opstijgt....

Monkey zei:
kunt ook eventueel een kruimeldiefmotor gebruiken, meestal 7.2 volt.... echter ik heb er ee liggen die 5 ampere trekt ZONDER belasting en een hels kabaal maakt, lijkt of ie zo al opstijgt....

ik denk het niet, deze motoren zijn voor een extreem hoog toerental gemaakt (vandaar ook die herrie) en dan heb je dus een flinke vertraging nodig.
en dan hou je een rendament over van 0,0. je kan beter een grote motor nemen die van zichzelf al langzaam draait dan heb je ook geen vertraging nodig.

@Monkey: Qua belasting weet ik het niet; ik weet niet hoeveel een vliegtuigprop trekt. Maar... de motor uit een kruimeldief is meestal een goedkoop ding uit japan/korea/Kuala Lumpur. Mabuchi 360 of zo iets.
Beetje zwakjes.
Bovendien: Met een kruimeldiep wordt gezogen. Ondanks driedubbel-effectieve overgehaalde milieuverantwoorde en zelf-afbrekende stofzakken en meer van die onzin: Stof komt altijd bij de motor!!
Gevolg: vonken, slijtage koolborstels, stof in de lagers... kortom: doemaarnie...

Roel

Back