Beste allemaal, ik ben een beginner onder de beginners (zowel qua hobby als op dit forum) :n00b: Ik heb mijn best gedaan om in dit topic info te vinden mbt mijn vraag. Helaas niet gevonden, aangezien het meeste toch gaan over Lipo's.
Ben sinds kort in het bezit van een redelijk standaard beginners brushed raceboot (RTR) om te kijken of het varen me bevalt. Zo ja, dan pas verdere investeringen doen
Mijn boot is een Proboat Shockwave 26 EP, die je koopt inclusief een 7.2v 2400 mah battery en een bijbehorende peaklader (type DYN4113) geschikt voor 5-8 cell battery packs. Zoals jullie ongetwijfeld zullen weten houdt het met deze batterypack wel op na een minuut of 10 varen (max!!) dus ik overweeg om er een batterypack bij te bestellen.
Mijn vraag: kan ik nu in plaats van een 7,2V 2400mah 'gewoon' een 7,2V 5000mah pack kopen en heb ik daarmee meer vaartijd en meer power in de boot? En kan de motor (550 brushed) en de ESC (50 amp) dat wel aan?Waarmee moet ik allemaal rekening houden?
Nogmaals, ik ben hier nieuw mee, dus als ik teveel/te weinig info heb gegeven: forgive me.
Alvast dank en groet, Martijn
Ben sinds kort in het bezit van een redelijk standaard beginners brushed raceboot (RTR) om te kijken of het varen me bevalt. Zo ja, dan pas verdere investeringen doen

Mijn vraag: kan ik nu in plaats van een 7,2V 2400mah 'gewoon' een 7,2V 5000mah pack kopen en heb ik daarmee meer vaartijd en meer power in de boot? En kan de motor (550 brushed) en de ESC (50 amp) dat wel aan?Waarmee moet ik allemaal rekening houden?
Nogmaals, ik ben hier nieuw mee, dus als ik teveel/te weinig info heb gegeven: forgive me.
Alvast dank en groet, Martijn