Accu's voor 2008

Nee, als je in een bestuursfunctie zit en niet nadenkt over mogelijkheden om vals te spelen en hoe je dit kunt controleren is sneu. Jan zit gewoon zijn werk te doen.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat het jammer is dat we uberhaupt moeten nadenken over hoe we gaan voorkomen dat mensen valsspelen. Dat is bij alles sneu, net zoals het sneu is dat je je huis op slot moet doen omdat iemand anders je televisie anders komt stelen.
Natuurlijk is het goed om erover na te denken, maar het is jammer dat het nodig is.

Ik hoop overigens niet dat ons sectielid electro vindt dat het tegen de regels in verwijderen van wikkelingen valt onder "goede voorbereiding"? Ik neem aan dat je bedoelt te zeggen dat jij je graag wilt voorbereiden op je functie of iets dergelijks?

Overigens ben ik helemaal niet per se voor een brushless motor in de stock. Maar ik denk niet dat het tegen te houden is. Wat mij betreft ook goed.

brushless handout dan heb je hetzelfde als nu. ik zie dus geen probleem.
er wijzicht alleen dat de motor niet meer afgedraait hoeft te worden en geen nieuwe borstels.
alleen maar voordelen voor de organisatie denk ik.

Jaap, ik begrijp je en ben het helemaal met je laatste post eens.

Mikky, dat zijn inderdaad precies de voordelen die je met brushless wel hebt.

Ik denk dat het goed is dat er dit jaar op de clubs wel hier en daar met brushless stock gereden gaat worden. Daarmee wordt ervaring opgedaan en krijgt de NOMAC meer informatie op grond waarvan goede en controleerbare regels kunnen worden opgesteld. Dan kan eind dit jaar wellicht wel besloten worden om ook bij de NKs voor de stock over te stappen naar brushless.

Ik hoop overigens niet dat ons sectielid electro vindt dat het tegen de regels in verwijderen van wikkelingen valt onder "goede voorbereiding"? Ik neem aan dat je bedoelt te zeggen dat jij je graag wilt voorbereiden op je functie of iets dergelijks?

Ik heb voorbereiding binnen de reglementen gezegd ;)

Dat 'wikkelingen eruit halen' was een iets oudere post waarbij ik probeer duidelijk te maken dat die motor zonder problemen open kan door alleen maar 3 schroefjes los te draaien en een paar minuten prutsen.

In Duitsland herwikkelen ze de motoren (collega buggy rijder heeft het gezien bij de Orion/GM/.. motoren), gewoon evenveel wikkelingen als voorheen maar beter en zo konden ze er stukken van 20cm uit halen.

Dit zou je dus ook kunnen doen met een standaard 9.5 motor en het is in principe niet verkeerd want je blijft hetzelfde aantal wikkelingen houden.

In Duitsland herwikkelen ze de motoren (collega buggy rijder heeft het gezien bij de Orion/GM/.. motoren), gewoon evenveel wikkelingen als voorheen maar beter en zo konden ze er stukken van 20cm uit halen.

Dit zou je dus ook kunnen doen met een standaard 9.5 motor en het is in principe niet verkeerd want je blijft hetzelfde aantal wikkelingen houden.

Daar gaan we al.....

Dit zijn dus de dingen die je tegen komt bij nieuwe technieken die nog niet uitontwikkeld zijn. Precies waar ik voor probeer te waarschuwen.

niet verkeerd?? ik vraag het me af. Als je een standaard motor "manipuleert" ofwel modificeert. Is het dan nog een standaard motor?

Ik heb die discussie ook weleens in Duitsland vernomen tijdens een wedstrijd en volgens de regelementen was er niets aan tedoen. Hoe je wikkeld (bij brushed) maakt blijkbaar niets uit als het aantal wikkelingen maar gelijk is aan het regelement.

Maar zo zijn er altijd wel mensen die op deze manier spelen. Het leukste is alleen dat deze mensen binnen zo`n korte tijd een naam mee krijgen dat de lol er snel vanaf is en ze door die reden vanzelf verdwijnen uit de hobby.'

Laatst bewerkt door een moderator:
xvs4200sho.jpg

XVS matched SHO & EP4200 cells

Out of their temperature controlled bunker seen by only Schumacher’s highly trained staff come these two new XVS cells. The EP4200 combines excellent runtime with low internal resistance to provide a pack with fantastic power, while the all new Orion SHO ‘EFRA’ Spec cell (above) is designed to meet the new 2008 EFRA regulations concerning size of the cell. These cells are one of the safest on the market and can handle the treatment thrown at them by modern racing conditions. Both cells are available in packs of 4, 5 and 6.

Uit de schumacher bunker dus, "The war is about to start"

Ik heb voorbereiding binnen de reglementen gezegd ;)

Laten we het erop houden dat je dat bedoelde te zeggen ;)

Als je als regel stelt dat je niets aan je motor mag veranderen c.q. verbetern, dan is dat volgens mij duidelijk. Punt is dat je er dan ook op moet toezien en moet handhaven, maar goed, die discussie hebben we eind 2007 al gevoerd. Ik ga er helemaal vanuit dat dat volgend jaar beter is, met een van Neerlands motor-goeroes in het sectiebestuur.

Voor wat betreft de cellen van Schumacher: zijn dat niet gewoon de Orions die elders gematcht zijn?

Wat is het verschil nu exact tussen de SHO en de SHO "EFRA" is de laatste alleen de versie die zal voldoen aan de 2008 EFRA goedkeuring?

This cell is specially made for hobbyists who just want to enjoy his hobby and have fun with cruising around without any problems.
Dat klinkt niet alsof ze heel erg hard zullen gaan... Dus er zal binnenkort wel een betere en snellere versie van komen dan ;)

accu's 2008

Inmiddels is de nieuwe EFRA Battery list beschikbaar.
Keus zat. Een aantal fabrikanten heeft toch eieren voor zijn geld gekozen.

Het ziet er goed uit voor komend seizoen !

All Cells are measured after cycling at 1C. Diameter measurements include 'Printed' shrink only. Battery packs must be able to be removed from the Car quickly without the use of tools. Direct soldering is not allowed. It is advisable to restrict charge rates to 1C.

Advisable at 1C charge:

lijkt me wat weinig, ik laad wel graag op 5of 6 ampere.

Back