hoe dan ook het vliegt SUPER, zo een grote bak
sinds een maandje heb ik een fox schaal 1op2,5
sinds een maandje heb ik een fox schaal 1op2,5

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben het helemaal met je eens Dirk, het is een verzameling prachtige kisten bestuurd door (vaak) goede piloten hetgeen een mooi schouwspel oplevert. Een schouwspel dat andere mensen (jong tot oud) prikkelt om ook eens iets te gaan proberen, of dat nu motorvliegen of vliegers bouwen is. Laten we dankbaar zijn dat er mensen zo gek zijn er veel geld en tijd aan te besteden, zodat wij er van kunnen genieten.Iets vergelijkbaars roep ik al jaren: in de F3B of de F3J e.d. kom je ook met geen mogelijkheid in zelfs maar de top-20 als je niet een top-kist koopt. Kortom, je koopt deels je positie aan de top. ...Desalniettemin zie je op zo'n evenement natuurlijk wel een ongehoorde hoeveelheid prachtige kisten bij elkaar, bestuurd door bovengemiddelde piloten, en dat levert wel een heel mooi schouwspel op. Toch?!
Gr. Dirk.
hoe dan ook het vliegt SUPER, zo een grote bak
sinds een maandje heb ik een fox schaal 1op2,5
komend weekend zullen er voldoende slepers zijn dacht ik zo,
is voor veel slepers een uitdaging deze bak te slepen
Door te zeggen dat ze hun toppositie kopen doe je hen echt te kort.
Volgens mij geldt dat voor de meeste sporten, misschien wel alle.
Enne ... ben met je eens, voor 2000 euro heb je een top-kist, en veel mensen met een baan kunnen dat betalen. Maar toch is het maar een zeer kleine groep die bereid is zo'n bedrag aan een kist uit te geven. Kijk hier maar eens goed rond op het forum, en kijk waar de meeste mee vliegen.
En de profs hebben er vaak meer dan één. Na een crash trekken ze zonder te knipperen een identiek toestel 'uit de kast'. Als je dat niet kunt, is het na een crash over., sta je onderin het klassement. En als ik dan hoor dat er bij wedstrijden gemiddeld 5 à 10% crasht ...
Nee, je koopt die eerste plaats niet. Maar zonder een bovengemiddelde investering speel je een nagenoeg kansloze rol (een enkele uitzondering daargelaten).
Gr. Dirk.
En normaal kan je jaren met een kist doen, diegene die vaak neerstorten moeten gewoon nog veel oefenen.
Je kan best wel eens een keertje pech hebben, maar ik heb de afgelopen 10 jaar geen 1 kist verloren.
Ik bedoel dan kisten die ik niet wilde verliezen.
. Deze gesponsorde piloten moeten dan wel meewerken aan te commerciële circus. Het is maar net wat je wilt.
Johannes
Hi Bertus
Hier zit uit het oogpunt van de wedstrijdvlieger bekeken een klein addertje (eigenlijk meer een Cobra) onder het gras.
Ervan uitgaande dat je een kist opzet die beter is als de rest (anders moet je dat sowieso al niet doen) vlieg je ongeveer één jaar met een superkist. Omdat op ontwikkelingsvlak en zeker op wedstrijdnivo hard gewerkt word heb je het tweede jaar nog slechts een goede kist en is het dan weer zaak aan verbeteringen te gaan denken ........
op dat nivo is de "levensduur" van en goede kist niet zo heel veel langer dus die topvliegers zitten echt niet stil en bouwen in feitte continue door........
Arno,
Ik heb het niet specifiek over F3J of F3B.
Nee, maar over wedstrijdvliegen in zijn algemeen.
Natuurlijk zijn er enorme verschillen onderling wat betreft sponsoring.
Dat heeft alles te maken met waar wordt door bedrijven veel of weinig geld verdiend.
Het is gewoon simpelweg marktwerking.
Worden grote sommen sponsorgeld uitgegeven schept dat meer verplichtingen voor piloten naar sponsoren toe.
Van Erwin Baumgartner weet ik bijvoorbeeld dat hij van 3W de brandstofmotoren gratis krijgt. Ook zijn modellen en besturing krijgt hij van de fabrikanten. Al met al zijn dat forse bedragen. Als tegenprestatie moet hij wel die merken promoten door zo vaak mogelijk aan vliegshows mee te doen en goed presteren op wedstrijden.
Johannes