Acro voor buiten

dag allemaal ,
welke vlieger zou beste geschikt zijn om ook met wat wind te vliegen : enkele modellen : super zoom van Hacker - Venus 3D - acromaster MPX of zijn er nog :confused:
Wil wel in deze categorie (EPO of EPP) blijven . :cool:

Magnum/Acro Reloaded voor binnen , buiten, water, sneeuw, beton en gras.

Foto%2011a.JPG

100052988_640.jpg

112499958_640.jpg

0.jpg

Groet Rolf (hij heeft er diverse gefröbelt)

dag allemaal ,
welke vlieger zou beste geschikt zijn om ook met wat wind te vliegen : enkele modellen : super zoom van Hacker - Venus 3D - acromaster MPX of zijn er nog :confused:

Ben ook op zoek naar iets schuimig om op onze drassige weide te spelen... Ik volg dit even mee

Er is wel keuze in modellen maar de grootste vijand is de wind . Misschien is het wel te veel gevraagd een foamie die met wind kan gevlogen worden en liefst vooruit niet achteruit :rolling:

Er is wel keuze in modellen maar de grootste vijand is de wind . Misschien is het wel te veel gevraagd een foamie die met wind kan gevlogen worden en liefst vooruit niet achteruit :rolling:

Een ParkMaster kan goed tot 3 beaufort. Desnoods een iets zwaardere accu plaatsen (3S 1500 of zelfs 1800 mAh ipv 1000 mAh).

Een licht toestel met veel wind: dan leer je pas sturen :-)

Dat is niet slecht voor een foamie denk ik . Volledig met je eens , zo leer je goed vliegen . Ben wel al 8 jaar bezig maar uitdagingen zijn altijd leuk:)

Mmm ik heb even gekeken. 870 mm span ipv 980 voor de parkmaster. Is al niet veel groter dan 'n indoor. Set ziet er wel dik ok uit voor zijn prijs.

Laatst bewerkt door een moderator:
dag allemaal ,

Acromaster kan vrij goed tegen wat wind:

[media=youtube]cFdfyhOq8Sk[/media]

Venus 3D is volgens mij vergelijkbaar met Parkmaster maar die zijn vrij ligt kwa gewicht.

Super Zoom lijkt me goede keuze, in ieder geval een EPP profile met wingspan van minimaal 90cm. Hobbyking heeft ook diverse modellen, meeste komen uit dezelfde fabriek als die van TechOne.

Heb zelf de Sbach 900mm maar is nu ook een nog grotere versie van.
Hier is mijn 4S setup:

[media=youtube]HXjTFGvO55A[/media]

Tip: Zet er een gyro op, gegarandeerd dat je met redelijk wat wind superstrak kan vliegen.

Die profile EPP's zien er op het eerste gezicht misschien niet zo mooi uit, maar toch horen ze bij mijn favoriete kisten.

Zijn erg leuk om mee te vliegen en veel sterker dan EPO.

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja de acromaster komt regelmatig terug , zal zijn waarde al bewezen hebben . ;)

Aangezien het mijn hoofding niet is wil ik er ook niet te veel aan besteden .

Ook deze nog gespot

Extra 300

FMS

1300mm PNP kit

Yak 54

FMS

:confused:

De modellen van Horizon Hobby met AS3X stabilisatie doen het erg fijn buiten, ook met wat wind. Ik heb een Sbach in UMX formaat die met windkracht 4 nog steeds vliegbaar is. En die weegt slechts 75 gram. Ik heb er zelfs met 5 Bft mee gevlogen, maar daar komt hij bijna niet meer tegenin gevlogen. Wind mee gaat dan wel weer lekker hard ;-)
De Vision Aire lijkt me echt een heel fijn toestel.
VisionAire® BNF with AS3X Technology by ParkZone - YouTube

Begin niet aan die Horizon Hobby toestellen. Ze zijn gruwelijk duur voor wat je krijgt en de servo's gaan om de haverklap kapot. Daarnaast, de electronica weet de flight-envelope van die toestelletjes goed op te rekken, maar met 3~4 bft is het echt niet meer leuk vliegen met die dingen, zeker niet als het wat turbulent is.

De Acromaster kan rustig tot 6bft gevlogen worden, ook dan zal het meer worstelen worden, maar goed, dat zijn ook extreme omstandigheden.

De Parkmaster doet het ook prima tot 6bft, maar dan is het echt struggle for life. Bij windkracht 3~4 is daar gewoon prima mee te vliegen, mits je dan geen fijngesnaarde kunstvlucht wil.

Die Magnum; niet aan beginnen. Leuk speelgoed en het zal ongewtijfeld bij windstil nog best acceptabel vliegen, maar dat materiaal is veel te zwak en buigzaam voor een strak vliegend model.

Die MX2 blue ziet er op zich leuk uit, maar ik zou er nooit aan beginnen. Weliswaar 1400mm wingspan maar dat bij een gewicht van bijna 2kg. Dat is geen vriendelijk/leuk gooi/smijt kistje meer, het is dan ook een schaalmodelletje. Relatief kleine rolroeren, etc.

Ik denk dat van alles wat genoemd is in dit topic, de Acromaster de beste keuze is, gevolgd door de Parkmaster. Welk van die twee je neemt, hangt een beetje af van hoeveel wind je daadwerkelijk mee wil vliegen, en hoe groot de kist mag zijn. En natuurlijk wat je mooi vind.

Bon , het ei is gelegd zenne Dries . Het wordt de Artizan :cool: Had hier toch nog wat lipo's 3s 2200 mah liggen die er dienst kunnen voor doen .

Back