Acropilot gaat ook maar eens FPV!

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
Voor die vibraties moet je de proppelor balanceren. Trillingen horen sowieso niet in een vliegtuig. Voor die connector even wachten op een antwoord van sander.

probleem is dat de Funcub ervoor bekend staat dat hij vibreert, en heb al reeds al het mogelijke gedaan om de vibraties weg te krijgen, ze zijn weg, maar blijkbaar niet genoeg voor de camera...

Inderdaad, het is de propwash denk ik, want als ik mijn canopy vasthoud blijft hij trillen, houd ik mijn camera vast dan is het weg, dus de vibratie van de motor is het niet, het is inderdaad van de wind, maar hoe los je dit op? een andere locatie zal geen optie zijn denk ik, een soort van spoiler misschien?

Laatst bewerkt door een moderator:
Zal er morgen een mount rond maken, dan testen. Wel moet ik die stekker nog oplossen, want met dat ga ik niet de lucht in, wel jammer!

zo, heb de camera mount verstevigd en de vibratie is weg! Nu nog het stekker probleempje oplossen en vanaf woensdag kan ik beginnen met range checks!

img6611u.jpg

Zo, net eens getaxied in de tuin, en ik heb niet echt zuiver beeld, er komen heel wat grijze lijnen in het beeld, en ja ik werk met een LC filter, de TX staat zoals op de foto helemaal achteraan, dan 20cm daarvan de gps module en dan 15 cm daarvan de camera.
Of is dat gewoon standaard? Het kan nattuurlijk ook aan de slechte stekker liggen van de immersionrc waarvoor ik nog steeds op een oplossing wacht :)

Ik woon btw in het platteland, dus niet in een woonwijk ofzo, dus normaliter geen storing van buitenaf.

Heb voor de duidelijkheid toch snel een filmpje gemaakt van het plugprobleempje en mijn opbouw van de setup.

[URL="
[/URL]

Vanaf het minste dat je wat aan de stekker komt wanneer hij ingeplugt zit valt de TX zonder stroom, slechte soldering oid? Kan het zijn dat ik daardoor de storing ontvang? mijn opbouw van de componenten op het toestel liggen nogtans redelijk goed of niet?

Hoelang duurt het voor de EZosd bij jullie een lock heeft voor GPS? Bij mij blijft hij constant staan op 4 a 5 sattelieten, of is dit ook weersafhankelijk? want he was redelijk bewolkt vandaag?

Heb eindelijk mijn eerste vlucht gemaakt! :D
Wat geeft dat een waanzinnig goed gevoel zeg :D
Wel heb ik toch heel wat storing bij bochten etc. dus een cloverleaf zou wel mooi meegenomen zijn...

Wat ik ook merkte tijdens de vlucht is dat er soms ALARM op kwam bij mijn EZosd, zonder dat er eigenlijk iets knipperde en ik was binnen de maximale afstanden, ook had ik last van de currency meter die 68 volt aangaf! en een enorm hoge current, hoe kan dit nou? Ik vlieg op 3 cellen?

Allesinds, ik ben super happy dat mijn vlucht zo goed verlopen is, dit wordt een verslaving, ik voel het! :lol:

Back