ACT S3D 2.4GHz ervaringen?

• Topicstarter Topicstarter Teus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Teus

Guest
Heeft er hier op het forum al iemand ervaring met deze modules. Zo ja zou ik graag deze vernemen. Zit er na een storing op de 35MHz aan te denken om over te gaan naar een modulesysteem i.c.m. met de MPX 3030. Multiplex duurt nog even dat ze leverbaar zijn en ik vindt ACT een goede optie als ik het zo lees. Dus zodoende benieuwd of er praltijk ervaringen zijn hier op het forum.

ACT S3D 2.4GHz systemen

Gr. Teus

Is assan geen optie, heb zelf mijn 3010 omgebouwd met een assan module en werkt perfect.
Is eventueel nog om te schakelen naar de gewone HF module.
Vind die 2 antennes van ACT raar gedaan en zeker niet de mooiste oplossing.

Gr jan

Tja, aan die twee antennes ontkom je niet als je dubbele veiligheid wilt hebben. Het is n.l. een systeem met 2 maal zenden en ontvangen in 1 module/ontvanger.

Kijk eens hier wat de mogelijkheden zijn: Vergelijk tabel

Maakt mij trouwens niets uit die twee antennes, het gaat er om dat het systeem goed en betrouwbaar is, en als dat ook nog dubbel wordt uitgevoerd vindt ik dat alleen maar beter.

ACT heeft ook een schakelaar beschikbaar om in te bouwen en zodoende te kunnen schakelen tussen 35 en 2.4 dus dat is geen voordeel t.o.v. Assan.

Assan vindt ik persoonlijk geen optie, waarom? Daar heeft een ieder zijn eigen mening over. ;)

Gr. Teus

Hee Teus,

Misschien Jeti een optie? ;-)
Heeft op Oss zich wel bewezen met Onno Cuppie.

Kan je ook met een schakelaar nog schakelen tussen 2,4GHz en 35mHz.
Eveneens de mogelijkheid tot telemetrie en het programeren van mixers, uitlslagen, vertragingen IN je ontvanger (volgens ACT tabel heeft geen 1 2,4GHZ systeem dat behalve hun ?!?!?!?).

Snap dat dubbele zend/ontvangst systeem ook niet helemaal, waarom alles dubbel uitvoeren zijn ze niet zeker van hun eigen spullen?

Maar daar zal wel een reden voor zijn maar ik beken direct dat ik niet alles daarvan gelezen heb.

Grt,
Berto.

@Berto:
spiegelen, stuiteren en reflecteren van t 2.4 signaal tegen (water) houdende en metalen opjecten..
Vooral autootjes rijders hadden hier last me in de in de 2.4 beta single channel fase.
Diversity en verdeling over 2 kanalen lost dat weer helemaal op.

Bedankt voor de toevoeging Niek,

Maar het gaat er hier niet om welke systemen er allemaal beschikbaar zijn en hoe goed ze wel niet zijn, maar om de ervaringen van ACT gebruikers, daar Multiplex nog uitgeleverd moet worden.

ALS ik een keuze maak voor de MC3030 dan is het tussen ACT en Multiplex.

Gr. Teus

Is de levertijd van Multiplex dan nog zo ver weg dat je niet daar op kan wachten???

Want je wilt eigenlijk MPX maar omdat die nog niet zover zijn kies je voor ACT?
Als je echt MPX wilt dan zou je daar beter op kunnen wachten ;-)

Maar jij vliegt toch ook voornamenlijk met de IPD ontvangers? wat voor een storing heb je nu ondervonden als ik mag vragen.
Deze ontvangers staan toch goed te boek als storingsvrij (althans ik heb er nog geen problemen mee ondervonden).

Is de levertijd van Multiplex dan nog zo ver weg dat je niet daar op kan wachten???

Nee dat niet, en ik maak nu absoluut nog geen keuze en zeker niet op de korte termijn. Ik nijg met mijn keuze naar ACT vanwegen de diversity en zo. Qua kosten maken ze elkaar ook niet zoveel als je ze met een gelijkwaardige ontvanger vergelijk en de mogelijke inruil/korting oude ontvanger bij ACT.

Reden:

Afgelopen weekeinde storing met de D-VIII tijdens de eerste vlucht op de Dawn Patrol wat leide tot een harde/ongecontroleerde landing. Ik had tijdens de eerste rondjes nergens last van en ineens ging hij in failsafe, herstelde zich en herhaalde dat zeker een keer of 5 voor ik aan de grond stond. Later tijdens de rangecheck kwam ik niet verder dan een meter of 30 met ingeschoven antenne en zelfs maar rond de 70? met uitgeschoven antenne :shock:

Tijdens de eerste vlucht thuis heb ik helemaal geen storing gehad, dus ik vraag mij af waar het vandaan komt daar er niets aan het model is gewijzigd. Ik ga wel alles nalopen, maar het kan net zo goed ergens anders extern vandaan zijn gekomen.

Ik zit toch aan het laatste te denken daar niet kan heugen dat ik voor het laatst storing heb gehad anders dan duimstoring...........

Gr. Teus

anders dan duimstoring...........
Tja, daar hebben ze nog steeds niets voor uitgevonden, dat zou de verbetering zijn in de modelbouwwereld.

Wel rot die storingen waar je niet je vinger achter kan krijgen, ook nog tijdens een meeting op een ander veld is helemaal lastig.
Je hebt wel eens van die velden waar er hier of daar toch een stoorveld zit waar je op bepaalde frequenties last hebt.

En da`s niet lekker vooral niet omdat je nu alles gaat nalopen terwijl er misschien niets aan de hand is in de kist of de zender.

Wel gek dat het zich pas na een paar minuten manifesteerde.

MOet wel zeggen dat volgens mij dat de meest voorkomende reden is om naar 2,4GHz over te stappen.
Om van dit soort onverklaarbare storingen af te komen.

Als zal de 2,4GHz ook niet heilig zijn momenteel werkt het wel erg perfect.

Na deze off-spin weer terug naar de eigenlijke vraag van Teus ;-)

Wie O Wie heeft er met het ACT S3D 2.4GHz systeem???

Bedankt voor de toevoeging Niek,

Maar het gaat er hier niet om welke systemen er allemaal beschikbaar zijn en hoe goed ze wel niet zijn, maar om de ervaringen van ACT gebruikers, daar Multiplex nog uitgeleverd moet worden.

ALS ik een keuze maak voor de MC3030 dan is het tussen ACT en Multiplex.

Gr. Teus

Teus,

ik weet dat je er niet om vraagt maar bekijk ook de volgende site van Schulze eens: Preisliste 2,4 GHz

Bas

Shulze en Act samen S3D2.4?

Goh, dat zijn de1e twee onafh electronica fabrikanten die zamen een compatible 2.4 systeem op de markt zetten.

Alleen de prijzen zijn wel weer shulze-auw..!

Ook Weatronic 2,4 Dual FHSS in overweging genomen?, systeem is vergelijkbaar met ACT, 2 zenders en 2 ontvangers in een behuizing met het grote voordeel van patchantennes. Alleen maar positieve berichtgevingen over dit systeem en.....met een Nederlandse leverancier.

Laatst bewerkt:
Ook Weatronic 2,4 Dual FHSS in overweging genomen?

Nog niet aan gedacht, maar zeker het overwegen waard mits je uitgaat van de sets met micro ontvanger. Anders met de "grote" ontvangers wordt het wel een heeeeel groot kostenplaatje, vanaf €588,- .

Ik he wel de indruk dat ACT degelijker is met zijn ontvangers/antennes en een aparte high current aansluiting voor de accu.

Heeft er hier al iemand ervaring mee? met de Micro sets bedoel ik dan.

Gr. Teus

Nog niet aan gedacht, maar zeker het overwegen waard mits je uitgaat van de sets met micro ontvanger. Anders met de "grote" ontvangers wordt het wel een heeeeel groot kostenplaatje, vanaf €588,- .

Startset: zendermoduul met 8 kanaal micro-ontvanger € 198,-

Begin dit jaar heb ik het ACT S3D 2,4 Ghz Clip systeem met 10 kanaal ontvanger in gebruik gehad in mijn modellen, werkte perfect maar toch vindt ik Weatronic door de eenvoud van het zendermoduul (patchantennes) en door de professionaliteit van de firma in zijn algemeenheid er bovenuit springen. Weatronic heeft bovendien telemetrie en komt nog dit jaar met een "echte" vario vergelijkbaar met picolario/Westech/Schulze.

Startset: zendermoduul met 8 kanaal micro-ontvanger € 198,-

Klopt niet helemaal. Moet zijn €228,-, en er komt nog een €40,- bij aan toebehoren zoals update en bevestigingsmiddelen voor desbetreffende zender.

Vlieg/gebruik je nu beide systemen?

Gr. Teus

ACT 2,4GHz

Heeft er hier al iemand ervaring mee?

Ben meer dan tevreden met de spullen van ACT zowel op de 35MHz als nu op de 2,4GHz
op de 2,4GHz is het niet meer dubbel diversity maar 2 dubbel diversity
om dat ik steeds 2 ontvangers gebruik dus 4 antennes, 4 ontvangers 2 korte antennes 20cm en 2 lange rond de 70 cm dit hangt dan ook van de inbouw omstandigheden af van de ontvangers in het vliegtuigje, verder is er keuze genoeg aan dubbel diversity ontvangers bij ACT. Een S3D-4+2 en 7/12 samen een 12 kanaal en toch 4 ontvangers en zo kan je combineren.
Je kunt je ontvangers ook programmeren en uit lezen je kunt ook 4 servos op een rij plaatsen en dit werkt. Deze informatie is ook op de site van ACT te lezen.
De service is dus onklopbaar bij ACT en deze is Life time, daar word dus niet gemurkt van je hebt daar mee een crash gehad of dergelijke gewoon omgeruild word dat spul.

Daar zijn ook nadelen en dat is de website is alles behalve vind ik je zoekt je rot.
De software daar mocht wat aan gedaan worden deze is oud en loopt op een pc in palm emulatie dit dan voor de 2,4GHz systemen, heb je een palm dan is er geen probleem.
Op mijn zender een Futaba FX40 heb ik inderdaad twee antennes voor de 2,4GHz en een nog voor de 35MHz met een schakelaartje schakel ik naar de 2,4GHz of 35MHz, op de 2,4GHz is het stroomverbruik hoger daar er met twee zenders gezonden word dus is het stroomverbruik ook hoger, of ik daar last van heb nee, ik heb er wel een dubbel zeker gevoel bij dat het goed gaat.
De volgende stap is een autopilot http://diydrones.com/ in combinatie met ACT 2,4 GHz
Dit is dan voor de winter.
Daar komen ook nog telemetrie modules voor de ACT systemen. Home

DSCF4.JPG

DSCF11.JPG

Laatst bewerkt:
@ Sidewind,

Bedankt voor de info. :thumbsup:

Zoals ik het nu voor ogen heb zal de keuze tussen ACT en Weatronic gaan (als het zover is tenminste). En ik neig nu nog steeds richting ACT :rolleyes:

1 van de redenen is de aparte hoogvermogen ingang voor de accu en de in mijn ogen toch wat degelijkere uitvoering van de ontvanger/antennes. (S3D 10 t.o.v. de Micro 10)

Gr. Teus

Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt niet helemaal. Moet zijn €228,-, en er komt nog een €40,- bij aan toebehoren zoals update en bevestigingsmiddelen voor desbetreffende zender.

Vlieg/gebruik je nu beide systemen?

Gr. Teus

Je hebt gelijk Teus, die € 198,- was een all-in introductieprijs op de beurs in Sinsheim tot 15 mei j.l. en nee ik vlieg alleen nog Weatronic. ACT is via E-bay verkocht.
Ik gebruik al enkele jaren de Robbe Battery Switch met twee voedingstekkers in al mijn modellen, werkt perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back