Actros met leimbach haak arm en klap kraan

Hallo Raoul,

Heb jij geen lashelm, waar je gewoon kan doorkijken, zo gauw je begint lassen wordt het kijkvenster automatisch donker.
Ik heb een lashelm met ene groot kijkvenster met heel vele instelmogelijkheden, ideaal.
Eerst laste ik met een laskap, dit was echt een ramp.

Hallo Raoul,

Heb jij geen lashelm, waar je gewoon kan doorkijken, zo gauw je begint lassen wordt het kijkvenster automatisch donker.
Ik heb een lashelm met ene groot kijkvenster met heel vele instelmogelijkheden, ideaal.
Eerst laste ik met een laskap, dit was echt een ramp.
ja zeker heb ik die. dat moet ook wel met Tig heb je beide handen nodig om te lassen

zo weer even een update het is al weer een poosje stil geweest. ik heb de afgelopen tijd niet veel met modelbouw gedaan wel een hoop draai en frees klusjes voor een aantal vrienden van mij tja dan komen mijn eigen klusjes even in de ijskast liggen.

als eerste heb ik mijn dieplader aangepast. het meeste is van metaal behalve de triangel die is van plastic en wil wel eens buigen.
unnamed (1).jpg

nu had ik op een facebook pagina iemand gezien die er eentje uit metaal had gemaakt.
dus ben ik zelf ook aan het knutselen gegaan van wat plaat materiaal heb ik kokers gebogen om vervolgens de triangel na te maken.
20210828_122836.jpg

20210828_122844.jpg

20210828_122847.jpg

ik ben er niet helemaal tevreden mee maar voor nu is het goed genoeg

ik was laatst ook bij de opendag van modelbouw vereniging de nijverheid weer een zeer geslaagde dag.
ook heb ik de container trailer en de volvo ec 160 voor het eerst getest. helaas heb ik bijna geen foto`s gemaakt

20210926_122647.jpg

toen ik weer thuis was en alles weer uit de kist haalde zag ik iets raars aan de truck. toen ik nog eens beter keek zag ik dat de stempelpoten. los van het chassis waren. niet een mooi klusje om te fixen omdat alles in de weg zit( achter de vertragings motor)
20210927_170342.jpg

20210927_170506.jpg

de eerste poging om alles te fixen ontdekte ik dat de draad uit het aluminium gestript is(het rode deel) :(.
ik heb wat materiaal besteld en ik ga een nieuwe maken uit staal. de montage wil ik ook anders doen zodat ik er bij kan als het moet zonder de motor en kabels los te maken
Raoul

Tja, ruimte blijft een probleem. Misschien ook de kabels inkorten dan win je ook ruimte. Lijken erg lang zo.

Was trouwens leuk je weer eens te zien en spreken in Hengelo!

Tja, ruimte blijft een probleem. Misschien ook de kabels inkorten dan win je ook ruimte. Lijken erg lang zo.

Was trouwens leuk je weer eens te zien en spreken in Hengelo!

je hebt gelijk Rolf de kabels zijn aan de lange kant dat laat ik eerst zo ik wil in de toekomst misschien een tweede ontvanger gebruiken voor de kraan en de omschakel module te verwijderen omdat ik nu geen kanalen meer over heb voor de truck

Back