Adolph Bermpohl

Nog even gekeken op de Baustelle in DE, die Bermpohl, heeft hij idd een veel dunnere verkoperde epoxyplaat gebruikt.
Dat helpt wel in het verwerken er van, vind het geen prettig materiaal ook al lukt het me wel om in vorm te dwingen.
Hij is flink bezig geweest zag ik. Gebruikt veel messing, en het gaat indrukwekkend strak.

Hoop dat zijn model niet te diep komt te liggen. Het is best een grote schuit. In het verleden heb ik
er een aantal gezien in vol RC, zit er zoveel ingebouwd aan functie-techniek, dat het in het water niet meer toont.
Bij mijn veel kleinere zeenoodkruisertje is dat ook een gevecht. Gaat bij regelmaat in bad om dat in de smiezen te houden.
Binnenkort ook weer een gewichtige ingreep. Het zal me benieuwen.

Altijd veel werk, maar uiteindelijk wordt het mooi.

Gr Bas

Laatst bewerkt:
image.jpg
Hoi Bas,

bedankt voor je tips, styreenplaat is mij nog niet bekend dus daar ga ik even naar kijken. Heel veel extra functies gaat de mijne niet krijgen dus op het gewicht hoef ik niet heel erg te letten. Varen is leuk maar het bouwen geeft voor mij veel meer plezier. Misschien dat mijn zoon het leuk vind om straks samen te varen maar op het moment is het nog lastig hem achter zijn pc weg te krijgen.

Ik heb ondertussen wel een leuk boek gevonden over de Adolph Bermpohl, hier staan wel wat leuke details in maar ook weer niet heel veel.

De klep helemaal opnieuw opbouwen is voor mij geen optie, ik vind het leuk om details aan te brengen maar zoals die van jou en die Adolph Bermpohl op het duitse forum is nu nog niet aan mij besteed. Ze zijn wel prachtig maar dat kost wel veel tijd en aandacht en dat heb ik op het moment gewoon nog niet.

Ik lees graag je tips als ik weer wat gepost heb.

Addy

Dat is een fraai boekje. Ik heb ook zoiets van mijn Heuss. Maar ook niet bijster veel afbeeldingen. Maar soms kan je er toch iets aan ontlenen.
Nimmer genoeg beeldmateriaal. Zocht me ook altijd suf.

Dat bouwen, ja dat kost wel veel tijd.

Maar ik heb ook wel veel via truckjes en omweggetjes in knutselen kunnen maken. Listen verzinnen hoe iets te maken.

Toch helpt het als je werkstof hebt dat makkelijker is te sturen.

Ik gebruik veel karton om contouren af te tekenen. Schilderstape om bij te plakken, af te tekenen en weer bij te knippen tot het past.

Veelal start ik op met een karton model. Zit dat naar de zin, zet ik het over in de werkstof.

De romp is van ABS. En een dieptrek. Eigenlijk kan je dan ook blijven doorbouwen in kunststof.

Laat zich behoorlijk verlijmen met secondenlijm.

Het materiaal komt bij de kunststofhandel in diverse diktes. Is goed te snijden met hobbymes, of knippen, en als dikker met inkerven als glas te breken.

Op het forum zie je bouwers er mee toveren.
En wordt het ingezet als werkstof voor cnc modelbouw.

Zeker de moeite waard om te testen.

Back