K
kevinc
Guest
Ik hoor hier eigenlijk niet thuis, ben geen modelbouwer.
Maar zoals ik het heb kunnen bekijken zit op dit forum wel een hoop expertise mbt lipo batterrerijen en de manier waarop die opgeladen moeten worden.
Vandaar dat ik zo brutaal ben mijn vragen hier te plaatsen.
Wat is het geval:
Ik ben in het bezit van een PMP (een uit de kluiten gewassen mp3-speler.
Het is niet meer mogelijk om deze op te laden.
Het ligt niet aan de lader, maar waarschijnlijk is de ingang waar het stekkertje in moet kapot.
volgens de handleiding van het apparaat gaat het hier om een 4,2V polymer batterij.
Op de batterij staat vermeld 3,7V.
Ik vermoed dan ook dat het hier om een lipo gaat.(1 cel)
Nu had ik zelf bedacht om twee draadje vanuit de batterij te trekken en deze buiten het apparaat te houden, hieraan een stekker te bevestigen om zodoende de batterij rechtstreeks te kunnen opladen.
Maar gelet op wat ik hier op het forum gelezen heb, is het geen goed idee om dit met de bijbehorende lader te doen.
De lader geeft een output aan van 5.2V 2000mA.
Wat ik begrepen heb is 5.2V te hoog om de batterij mee op te laden.
mijn vragen zijn:
is het mogelijk mijn idee uit te voeren en de orginele lader te gebruiken?
is het mogelijk mijn idee uit te voeren met een lipo-lader?
Indien ik een lipo-lader nodig heb welke moet ik dan aanschaffen; het gaat hier immers, volgens mij om 1 cel, dus zal de meest eenvoudige lader voldoende moeten zijn?
welke stekkertjes combinatie zal hiervoor het best geschikt zijn.
Hoop dat het bovenstaande verhaal een beetje duidelijk is.
Ik hoop jullie medewerking
groeten
COR
Maar zoals ik het heb kunnen bekijken zit op dit forum wel een hoop expertise mbt lipo batterrerijen en de manier waarop die opgeladen moeten worden.
Vandaar dat ik zo brutaal ben mijn vragen hier te plaatsen.
Wat is het geval:
Ik ben in het bezit van een PMP (een uit de kluiten gewassen mp3-speler.
Het is niet meer mogelijk om deze op te laden.
Het ligt niet aan de lader, maar waarschijnlijk is de ingang waar het stekkertje in moet kapot.
volgens de handleiding van het apparaat gaat het hier om een 4,2V polymer batterij.
Op de batterij staat vermeld 3,7V.
Ik vermoed dan ook dat het hier om een lipo gaat.(1 cel)
Nu had ik zelf bedacht om twee draadje vanuit de batterij te trekken en deze buiten het apparaat te houden, hieraan een stekker te bevestigen om zodoende de batterij rechtstreeks te kunnen opladen.
Maar gelet op wat ik hier op het forum gelezen heb, is het geen goed idee om dit met de bijbehorende lader te doen.
De lader geeft een output aan van 5.2V 2000mA.
Wat ik begrepen heb is 5.2V te hoog om de batterij mee op te laden.
mijn vragen zijn:
is het mogelijk mijn idee uit te voeren en de orginele lader te gebruiken?
is het mogelijk mijn idee uit te voeren met een lipo-lader?
Indien ik een lipo-lader nodig heb welke moet ik dan aanschaffen; het gaat hier immers, volgens mij om 1 cel, dus zal de meest eenvoudige lader voldoende moeten zijn?
welke stekkertjes combinatie zal hiervoor het best geschikt zijn.
Hoop dat het bovenstaande verhaal een beetje duidelijk is.
Ik hoop jullie medewerking
groeten
COR