Advies gevraagd lipo

Ik heb vijf wat oudere lipo's leggen voor mijn trex 450Se en 450 sport.
Het lijkt toch wel dat de wat oudere lipo's niet echt meer geschikt zijn voor mijn nieuwe sport.
Daarom wil ik graag een nieuwe aanschaffen van het merk Hyperion.

Nou is mijn kennis wat betreft lipo's niet zo groot.
Ik heb al aardig wat gozocht maar kom er toch niet helemaal uit.

Neem ik b.v. een 3s 2200mah 35c of een 3s 2900mah 35c of meer?
Wat ik lees is dat je met de 2900 bv langer zou kunnen vliegen dan met een 2200mah, maar dat ook het gewicht en afmeting groter is.Wat weer ten nadele komt van de vliegtijd.Tevens moet hij natuurlijk wel onder de canopy passen.Ik ben nog geen hardcore 3d vlieger maar zou wel een lipo willen aanschaffen waar ik zowel rustig rondjes mee kan vliegen als 3D.

Alvast bedankt

Ik vlieg de laatste tijd met Turnigy 2200Mah 40C lipo's. Besteld bij hobbyking uit het DE warehouse lekker snel geleverd dus.

Erg veel power op mijn PRO met een 14T pinion op 80% flat throttle lekker cruisen loops flips en rolls met 3000 RPM en op 100% met 3400 RPM en dan is ie echt zo snel als de brandweer!!!!

voorde kosten hoef je het niet te laten kosten meen ik iets van 20 dollar oper stuk.

en ander alternatief de Nanotechs van Turnigy!!!

ik gebruik de 2200mA VX 35C in mijn 450pro, deze past net onder je canope en gewicht is net goed voor de juiste ballans (zonder extra ballast) de 2900mA PAST NIET ONDER JE CANOPE! , hier voor had ik 2150mA 25C van align wereld van verschil in kracht en vliegtijd IDL2 +- 6-8 min:D schaf er wel een hyperion lader bij aan ik heb de 606AC/DC zijn je lipo's in =- 15 tot20 min vol en is niet al te duur

OKe dat gaat dus niet passen.Ik denk dat ik dan ook het beste voor de 2200mah kan gaan.Als ik bij hobbyking kijk is de 40c veel goedkoper dan de 35 c!!???

Ik heb een ultramat 16s lader met alle balanceer hulp stukken.Daar zit ook de 4 pins 3s bij.Volgens mij past daar ook de hyperion op.

ja die bevalt prima.Ik gerbuik hem in combinatie met logview voor op de pc.

Balancer aansluiting tot 6cell NiMH / NiCd / LiPo / LiIo / LiFe accu's zitten er standaard bij en usb kabel. De robbe lipo's kan je zonder hulp stuk aansluiten op de balanceer ingang.Het zijn 3 adapters tp / pq/ jst xh zitten er bij.

Als ik bij hobbyking kijk is de 40c veel goedkoper dan de 35 c!!???

Dit had ik ook opgemerkt bij 5000mAh 6S 35C en 40C. Heb hierover gemaild en ik kreeg het volgende als reactie terug:
Thanks for your email, please be kindly noted that products are priced according to its cost, so the price on our website is the reasonable price.
Bij de 6S 5000mAh lipo's zit er een dikke 30 dollar verschil in. Beetje apart dus.

Dit had ik ook opgemerkt bij 5000mAh 6S 35C en 40C. Heb hierover gemaild en ik kreeg het volgende als reactie terug:

Bij de 6S 5000mAh lipo's zit er een dikke 30 dollar verschil in. Beetje apart dus.

De 40's worden meer verkocht als de 35c's.. dus kosten voor produceren liggen door kwantiteit iets lager;)

Oke nou dat zullen we maar aan nemen van hun dan. Maar ik koop eigenlijk alles altijd bij de nl webshop's meer omdat ik paypall en creditcards niks vind! Hoe kopen jullie dan bv deze lipo's bij hobby king bv? Of hebben jullie goede ervaringen met paypall?
In nl zijn ze wel een stuk duurder al compenseerd de verzendkosten meestal een hoop.

Ik heb voor mijn sport 2 stuks hyperion 3s VX g3 35c 2200 lipos.

Ze zijn wat duurder, maar ik laad ze met 3c (18minuten) en ze zijn nog super strak, geen bolling. Ik vlieg gemiddeld nu in de winter elke lipo 10 keer leeg per week en zomers meer, dus 100x laden hebben ze wel gehad. Lage weerstand en celverschill nooit groter dan 0,002v!

Met 2 kan je de hele avond vliegen. Er zijn er op onze club die ze niet eens laten afkoelen, maar dit doe ik wel al komen ze nauwelijks warm van de heli af, zeker in vergelijking met Turnigys (vergeleken met andere 450 sports)

Vliegtijd 5 minuten zit ik op 34 a 36% met 80% toeren wat overeen zou moeten komen met ong 2800rpm, maar ik heb een zeer snelle tailservo (outrage 7654t)

Laatst bewerkt:
Oke nou dat zullen we maar aan nemen van hun dan. Maar ik koop eigenlijk alles altijd bij de nl webshop's meer omdat ik paypall en creditcards niks vind! Hoe kopen jullie dan bv deze lipo's bij hobby king bv? Of hebben jullie goede ervaringen met paypall?
In nl zijn ze wel een stuk duurder al compenseerd de verzendkosten meestal een hoop.
Verzendkosten zijn rond de 10 dollar van uit duitsland binnen 4 tot 7 dagen in huis,Meestal de 4 de dag al binnen is nooit gebeurd dat het 7 dagen werd. betaald via paypal nooit problemen mee ghad.
Ik zeg gewoon doen

oke nou ben inmiddels voorzien van paypal maar helaas staan de 2200 40c in backorder , dus het zal voorlopig wel even duren voor ik ze in duitsland kan bestellen.
Geduld is een schone zaak vooral in deze hobby

Je kan ook voor de 35C gaan hoor, 40C is echt geen pré.

Ik vlieg zelf met mijn 450 met 25C, dat gaat ook prima, al is dat wel op het randje. Ik vlieg tot op heden geen 3D, maar de heli heeft al genoeg 'punch' als ik een flinke stoot pitch geef. Echter is het wel dat een accu met een hogere discharge rate een lagere inwendige weerstand heeft. Maar ik denk dat je tussen 35C en 40C weinig verschil gaat merken.

p.s. mocht je bij hobbyking iets bestellen, laat het product wat je wil kopen dan een paar minuten open staan. Vaak krijg je een melding dat je een 'One time offer only' krijgt, waardoor er nog iets van het bedrag af gaat ;)

Nou ik denk ook niet dat je dat merkt en ik vind een iets tammere heli juist lekkerder om te oefenen.Maar de 35c zijn duurder dan de 40c! ik geloof dat het bijna 5 dollar scheelt.Ook geen wereld bedrag maar dan kan ik beter misschien even op de 40 c wachten.

Verschil tussen 35 en 40 C is volgens mij ook minimaal. Ik ben 2 maanden terug van 25 naar 40 C gegaan en dat merk ie dus echt wel. Het veld waar wij vliegen leek ineens de helft kleiner :p

Back