Advies gevraagd voor een beginnende bouwer

Sjouke, Het bekleden van de romp met epoxy en glasweefsel is niet moeilijk. Kijk maar eens bij het bouwverslag van mijn multiknikspant coastertje. Heb 3 lagen 80 grams doek gebruikt en dat gaf een rompdikte van 1 mm. (de mal heb ik er weer uitgehaald). Als je netjes werkt is er weinig te schuren. Wel zorgen dat je alle attributen bij de hand hebt en de hele procedure in je hoofd. Succes ermee! Gr. Klaas.

Klaas, ik heb ook even bij je scratch build zijtrawler gekeken. geweldig hoe je die gebouwd hebt. Ik had een vraagje over het aanbrengen van de roest sporen. Doe je dat met humbol aging powder?
Ik wil mijn bootje ook zo maken dat hij er uitziet alsof hij dus echt al jaren gevaren heeft.
Verder nog even bij je multiknikspant coaster gekeken maar ik krijg geen foto's te zien. :hammer:

:hammer:

Het zal wel aan mijn browser liggen maar ik zie geen foto's. Zal eens even een andere browser proberen.

Laatst bewerkt:
Om latjes te buigen bestaat er een speciale tang van Amati, dan moet je niet bezig zijn met water of stoom.

Het lijkt wel wat op een soldeerbout. Heb je daar ervaring mee?
Hallo Sjouke,

Het is ook een soldeerbout, alleen met een speciale kop.
Als je de beschikking hebt over een draaibank, dan maak je zo'n kop voor je eigen (80-100W) soldeerbout zelf.

Ik heb ook wel latten gebogen over het element van mijn 80W soldeerbout, die radius is weliswaar kleiner dan de kop van Amati, maar het werkt net zo goed...

Groeten, Jan.

Back