Hallo Bram,
Wacht eens even; is je eindstuk Ø4 mm en je flexas Ø 3,2 mm?
Of is het een 4 mm eindstuk, met een Ø 2mm verenstalen (dus massief) deel naar de motor toe?
Als het Ø 2 mm verenstaal is, dan wordt lijmen inderdaad hachelijk, tenzij je een gat van 15 á 20 mm diep in het 4 mm eindstuk hebt, dan krijg je het wel vast.
Anders zou ik het gewoon weer hardsolderen.
Als de schroefaskoker gewoon recht naar de motor loopt, en ruim genoeg is, kun je een massieve Ø4 mm as nemen, daar vaar ik al jaren mee en daar is weinig mis mee.
Een goed gelagerde massieve 4 mm as loopt soepeler dan een flexas, omdat er geen buiging in zit.
Als je as vastloopt, dan heb je je afstellingen niet voor elkaar, of kan de schroef zich onder last tegen het achterlager aan werken (been there, done that, smoked the motor).
Zit er een verstelbare stinger, of struthouder aan de spiegel, dan zit je aan een flexas vast.
Heb je een foto van de spiegel?
Groeten, Jan.