hezik zei:Pixelfixer zei:Hezik, ik begrijp wat je zegt maar het probleem is niet direct de hogere kosten bij een crash vergeleken met een ander model, maar dat ik nu ik de heli voor het eerst echt voor me heb liggen, ik de indruk heb gekregen dat de heli onnodig breekbaar is.
Met alle respect, maar hoeveel ervaring heb je met helicopters? Hoe serieus moet je je eigen indrukken nemen op dat vlak? Er zijn genoeg mensen die inmiddels met de 450 vliegen en er tevreden over zijn.
Ik heb jaren terug wat ervaring opgedaan met een brandstof Futaba heli, maar niet erg veel mee kunnen vliegen, want het was incompleet en onderdelen waren op Curacao (waar ik woonde) niet beschikbaar. Ik heb moeten improviseren door zelf onderdelen te maken van allerlei materialen. Zo heb ik er toch best vaak mee kunnen vliegen en wat ervaring op kunnen doen.
Een aantal maanden geleden besloot ik maar eens een goedkope electro heli aan te schaffen (esky CP2), waar ik weer mee zou kunnen starten. Veel lol mee gehad, vrijwel elke onderdeel herhaaldelijk gesloopt en maak ook nu weer zelf wat onderdeeltjes ervoor en probeer het daar waar mogelijk op de zwakke punten te verbeteren. Zo brak in de rotor head steeds een KUNSTSTOF (ja... geen plastic

Ik ben ZEKER geen expert of heli koning, zoals sommigen hier die al tig jaren ervaring met tig modellen hebben, maar ik heb wel een beetje een idee kunnen krijgen waar heli's harde klappen krijgen bij (mijn) standaard crashes. Als ik dan met mijn beperkte kennis en ervaring naar de zoom 450 kijk, zie ik mij al snel boren en lijmen of onderdelen bestellen he :S
Je hebt groot gelijk dat een winkel voordelen biedt, maar goed, ik heb daarvoor het recht het terug te sturen of brengen, wat bij winkel aankopen weer meestal niet zo is. De zaak waar ik de zoom 450 heb gekocht is overigens ook gewoon een winkel in den bosch, het is alleen een eindje rijden he. Ik kon daar de dx7 zonder servo's krijgen, en dacht ik neem meteen een hele set. Naar die zaak rijden of de boel terug sturen kost een echt fractie van wat ik anders kwijt was geweest.