Hallo Roy,
Volgens mij valt het met de warmte wel mee hoor. Op mijn Rocket heb ik vaker gevaren met een 51 mm Graupner schroef. Daar zat slechts een 3674 1900kv in, en die had het er helemaal niet moeilijk mee. (5 cellen).
Ik voel na elke vaart aan mijn motor, regelaar, accu en stekkers. De motor en regelaar zijn ronduit koel, de accu een beetje warm. De stekkers worden nog het warmste, maar nog goed vast te houden. Ik heb nog geen infrarood temp meter, maar ik weet wel hoe water van 60 graden voelt (uit de hete kraan). Zo warm wordt alles lang niet.
De 50 mm schroef heb ik al liggen, dus die ga in elk geval nog proberen (als het wat minder waait).
Hoe ga ik die propwerking als eerste merken? Dat ie bij het accelereren op zijn kant wil? Daar kan ik nog wel mee leven, is een kwestie van rustiger optrekken. Of gaat ie ook op topsnelheid raar doen? Overigens is mijn boot redelijk zwaar links: doordat de kantelkamer te klein was, heb ik er ruim 250 gram lood in moeten plakken om hem betrouwbaar te laten kantelen
. Dat wil wel zeggen dat een beetje extra koppel niet zo erg is.
Maar goed, je hebt inderdaad ook nog propwalk, waardoor de achterkant naar links wil. Nou ja, ik merk wel waar het mis gaat. Ik doe alles met kleine stapjes en hou de temp goed in de gaten.
Maar zou meer toeren met dezelfde prop beter zijn dan dezelfde toeren en een steeds grotere prop? Ik begrijp dat teveel toeren ook weer niet goed zijn.
Tsja, het blijft toch een kwestie van proberen denk ik. En dat is maar goed ook, anders bestond de hobby alleen nog maar uit rondjes varen.
. Tot ik aan de volgende boot begin dan.
EDIT: zit er op de T180 geen failsafe dan? Als ie geen signaal (of geen geldig signaal) krijgt, zet ie de motor dan niet uit?
Volgens mij valt het met de warmte wel mee hoor. Op mijn Rocket heb ik vaker gevaren met een 51 mm Graupner schroef. Daar zat slechts een 3674 1900kv in, en die had het er helemaal niet moeilijk mee. (5 cellen).
Ik voel na elke vaart aan mijn motor, regelaar, accu en stekkers. De motor en regelaar zijn ronduit koel, de accu een beetje warm. De stekkers worden nog het warmste, maar nog goed vast te houden. Ik heb nog geen infrarood temp meter, maar ik weet wel hoe water van 60 graden voelt (uit de hete kraan). Zo warm wordt alles lang niet.
De 50 mm schroef heb ik al liggen, dus die ga in elk geval nog proberen (als het wat minder waait).
Hoe ga ik die propwerking als eerste merken? Dat ie bij het accelereren op zijn kant wil? Daar kan ik nog wel mee leven, is een kwestie van rustiger optrekken. Of gaat ie ook op topsnelheid raar doen? Overigens is mijn boot redelijk zwaar links: doordat de kantelkamer te klein was, heb ik er ruim 250 gram lood in moeten plakken om hem betrouwbaar te laten kantelen

Maar goed, je hebt inderdaad ook nog propwalk, waardoor de achterkant naar links wil. Nou ja, ik merk wel waar het mis gaat. Ik doe alles met kleine stapjes en hou de temp goed in de gaten.
Maar zou meer toeren met dezelfde prop beter zijn dan dezelfde toeren en een steeds grotere prop? Ik begrijp dat teveel toeren ook weer niet goed zijn.
Tsja, het blijft toch een kwestie van proberen denk ik. En dat is maar goed ook, anders bestond de hobby alleen nog maar uit rondjes varen.


EDIT: zit er op de T180 geen failsafe dan? Als ie geen signaal (of geen geldig signaal) krijgt, zet ie de motor dan niet uit?