Ik heb de mijne nu 6maanden en ik ben er echt heel tevreden van. Ik de temperatuurmetingen uitgebreid getest in mijn 1/8 buggy omdat je daar sneller kan nameten met een infrarood meter en daar klopte de temperatuur op +-2°C. Ook het feit dat je het voltage van je RX pack kan meten vind ik heel goed. Ik sta veel geruster aan de waterkant dan ooit tevoren en dat was ook mijn bedoeling toen ik de set kocht. Nooit meer moeten denken, heb ik die RX pack wel geladen? Dan kan je de boot binnenhalen, plakband verwijderen en manueel het voltage meten, dat is dus verleden tijd.
Het toerental metertje gebruik ik niet dus daar kan ik niets over zeggen. Ik heb ook veel goeds gehoord van Futaba maar zolang de mijne het doet vind ik het prima met de spektrum. Overigens zijn de Futaba sets wel 2x zo duur. Het enige ''nadeel'' van de spektrum is het beperkte bereik van de telemetrie ervan, dat zal je niet hebben bij de Futaba.
@Pieter, zorg zeker dat je de antenne draad zeker boven de waterlijn houdt. De telemetrie valt uit na 70-80m, de zender gaat nog een heel stuk verder door, nog nooit problemen daarmee gehad, zelfs niet met de propspray als die tussen de boot en mezelf in zit. Als je dan weer wat korter bij komt varen springt de telemetrie terug op.
Ik meet zelf de motor temperatuur steeds omdat mijn regelaars nooit heet binnen komen maar in jouw geval kan je dat misschien wel eens doen, al was het maar om eens te kijken wat varen op halfgas betekent voor je regelaar. Stel je alarm in op 50°C, de zender zal beginnen piepen als de regelaar warmer wordt. De temperatuursensor gewoon met een stukje plakband rechtstreeks op die 2 (of 3, weet het niet meer, heb geen T180 meer) grote capacitors plakken met een klein stukje tape. Die caps werden bij mij het warmste en zijn denk ik de beste indicatie voor een te hete regelaar.
Wat ik ook heel gemakkelijk vind is de expo functie, zo kan je roeruitslag expodentiel doen toenemen of afnemen naarmate jij bijstuurt, hetzelfde geldt voor de throttle. Ook dat timertje is een hele leuke functie van de zender! Je zal het zelf ook wel vinden zeker
Edit: Wat het meten van de lipo temperatuur betreft, heb ik ook al een 10 tal keer gedaan en dat levert steeds hetzelfde op, sterke stijging van de temperatuur als je beneden 20% van de opgegeven capaciteit gaat. Ik vaar met 4s 8000mAh 30C zippy paks. Ik heb er 4, 2 die een jaar oud zijn en ongeveer 30ladingen hebben en 2 die 4maand oud zijn en 18ladingen hebben. Mijn setups in mijn Pursuit, 39' Delta Force mono en binnenkort ook de Buster trekken rond de 100A gemiddeld, dat om de context even duidelijk te maken. Wat er gebeurt, tijdens de vaart blijven ze rond de 35°C afhankelijk van de buitentemperatuur en je vaargedrag, vanaf dat je ze diep begint te ontladen (beneden 20%) stijgt de temperatuur aanzienlijk, bij mij naar 50-55°C als je doorgaat tot 4-5%. Dit is net wat je moet vermijden om de lipo een lang leven te geven dus ik vaar ze nooit meer leger dan 20% en tot nog toe ben ik heel tevreden van die lipo's en doen ze het goed. Ik ben niet de enige die dit ondervindt, lees maar eens rond op diverse fora, daar vind je net hetzelfde terug.
Veel plezier ermee Pieter!
Gr,
Roy