De heavy duty versie is 150A continu stroom. De vorige versie (V3) was 100A. Ik heb al veel goed gelezen over de nieuwe V4 versie. Mensen loggen er pieken van 180A+ mee. Op 12s wilt dat 8000W piek zeggen, dat lijkt me ruim voldoende. Hoe groot is jouw boot met de 3994 in?
De V3 versie is er in twee varianten , 100A en 150A piek/continue , dus netzoals de v4 ,het verschil zit hem in de aansluiting accu/esc , de 100A heeft deans en de 150A leads.
Bij de V3 heb je dus twee keuze's : 100A of 150A , bij de V4 heb je drie keuze's : 100A met deans of lead's , of 150A lead's . Verschil tussen de V3 en V4 heb ik in de praktijk niet echt ondervonden, beide werken prima .
Grote verschil tussen de V3 en V4 is de maximale opslag capaciteit , en de " log frequentie" , maar voor korte run's bv 10 of 20 Minuten zijn beide prima, ook voor de data die beschikbaar is , de hogere "log frequentie" van de V4 geeft iets meer data op de 1/10 sec, maar niet echt informatief ...
Voor snelle uitlezing is de LCD scherm een must , wil je rustig een dagje vare en testen een netbook , of laptop .
Nog even over de spektrum telemetrie en DSM en DSM2 , de telemetrie waarde's zijn niet echt accuraat , zoals eerder geopperd, ook valt het telemetrie signaal ook wel vaak weg , waardoor en ineens een piekwaarde, of een incorrecte waarde binnen komt, daar kan je dus niet de meetfout op toepassen , blijft voor mij nog steeds een onbetrouwbaar systeem , enig voordeel wat ik er uit kon halen ,was dat er een alarm af ging bij een bepaalde waarde , dan met de" staart tussen de benen" de auto of boot naar mij toe haalde en dan er achter kwam dat het " loos" alarm was . Leuk want dan weet je zeker dat het goed gaat , maar niet zo dat bij elke keer van een alarm de RC voertuigen naar je toe moet halen en je niet lekker kan " sturen " .