Adviesje gevraagt mbt servo's en ontvanger

Even lekker stoken om dit draadje nog langer te maken.

Ik kan me herinneren dat Peter zijn Sexta Mini het in Malden ook even dood was. Na het aansluiten van de spanning deed deze helemaal niets om even later toch weer een teken van leven te geven. Volgens mij heeft Peter de rest van de wedstrijd er gewoon mee gevlogen.

He mensen nu we het toch over ontvangers hebben van de beurs.

Ik wilde eerst in Dortmund een act stc5 (ofzoiets) kopen maar die werd alleen op bestelling gemaakt hadden ze mij daar verteld. Dus heb ik een een Profi Penta gekocht. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? wel lekker klein en licht

Groeten Maarten

Prima keuze

Dus heb ik een een Profi Penta gekocht. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Ik vind het een prima ontvanger, geen enkele storing mee gehad. Ik heb er van anderen ook geen slechte ervaringen van gehoord.
Het enige is dat ik met m'n DLG nooit écht hoog gezeten heb om het bereik te testen :rolleyes: (maar daar wordt aan gewerkt)

Leon

Even lekker stoken om dit draadje nog langer te maken.

Ik kan me herinneren dat Peter zijn Sexta Mini het in Malden ook even dood was. Na het aansluiten van de spanning deed deze helemaal niets om even later toch weer een teken van leven te geven. Volgens mij heeft Peter de rest van de wedstrijd er gewoon mee gevlogen.

Theo,

Weet niet zeker of dat toen aan de ontvanger lag. Bij mijn zender moet je na het aanzetten van de zender nog een keer op de hoofdknop drukken om werkelijk signaal te zenden. Anders staat de zender wel aan, maar zend deze nog niet uit. Volgens mij stond mijn zender toen in die mode, zodat het leek of de ontvanger niet reageerde. Na het weer uit en aan zetten van de zender reageerde de ontvanger wel weer gewoon. Dit is het volgens mij geweest. De dag daarvoor had ik alleen een Sexta exemplaar die wel dood bleef direct na het aanzetten (na overigens daarvoor wel enige tijd goed gefunctioneerd te hebben). Dacht toen dus in eerste instantie dat dit ook weer zo'n geval was, niet dus. Dit foute exemplaar is overigens kosteloos door de leverancier vervangen.

Ik denk dat elk stuk electronica voor en nadelen heeft, en dat verder iedereen voor zich moet bepalen welke combinatie het beste bij je past. Dit kan alleen een lang en duur proces worden, en kan zeker versneld worden door ervarings uitwisselingen.

Oorzaken van mogelijke storingen kunnen ook legio zijn, en kunnen snel op een ontvanger geschoven worden.

Peter

Laatst bewerkt:
Zeker,

Zo heb ik ook regelmatig storing tussen de oren. Gebeurt veel vaker bij mij dan dat er apparatuur weigert.

Groeten,

Hans

Ik vind het een prima ontvanger, geen enkele storing mee gehad. Ik heb er van anderen ook geen slechte ervaringen van gehoord.
Het enige is dat ik met m'n DLG nooit écht hoog gezeten heb om het bereik te testen :rolleyes: (maar daar wordt aan gewerkt)

Leon

Mooi dan heb ik toch een goede koop gedaan.

Bedankt voor de reactie.

Groeten Maarten

Overigens werken de $4,50 ontvangers van bidproduct net zo probleemloos...
ben ik het helemaal mee eens, ik gebruik deze ontvangers ook, in mn auto, boot en in de mini. deze is helaas woensdag gecrashed maar dit kwam door storing op een bepaald kanaal, niet door de ontvanger, op dat kanaal had ik namelijk ook storing op mijn dikke vertrouwde futaba ontvanger. ik heb met deze ontvanger ook mn easystar gevlogen en 0.0 problemen :wink:

gr robert

Back