AeroCat Fast Pusher

Dat valt dus best mee.

Heb verschillende puhser van aerocat tot F-16 (topp)

Laat ze bijna altijd werpen door andere.(ervarene vliegers)

Heeft nog nooit iemand een krasje gehat. :lol:

Mvg Johan

Ik gooi met gas dicht en zet daarna snel met dezelfde hand het gas open, gaat prima met zo'n licht modelletje... ;)

Dat gaat alleen bij lichte modellen.

De F-16 kan ik alleen met vol gas starten , hij zakt door bij de start , en bij half gas land hij dan gewoon weer.

De Aerocat draait zich om door het draaimoment van de motor zou ik hem aandoen na het werpen.
Moet dus min. 3/4 gas hebben.

Mvg Johan

Ontving vandaag weer een leuke reactie op de FastCAT:

Just wanted to say thank you for the FastCat plans. The plane flys very well with a 10Amp Esc and 24 gram 1300kv motor with a 7X6 propeller. I have two 7.4 volt Li-Poly batteries connected in series and the plane has an all up weight of 7 oz. Vertical climbs are easily accomplished and the fly bys are fast. I am in the process of building another with a carbon spar and a third with balsa sheeting just to stiffen up the airframe. We found that the best C of G was around a centimeter ahead of the one indicated on the plans.

Thanks for the great plans.

Jeff

Fasctcat4_sm.jpg

Ik ga hem ook proberen te bouwen. Heb alles in huis behalve een fiestbel en een 1700 mAh 3S lipo die onderweg zijn, maar na het grondig lezen van een paar draadjes vrees ik een beetje dat de boel een beetje te zwaar gaat worden met een 1700 mAh lipo of is mijn vrees ongegrond? De batterij weegt 143 gram.

Gewicht van de lipo zal wel lukken.

De mijne is iets anders opgebouwt als de plan van vincent.
span 65 cm
lipo 1450 3s(86 gr)

pict0057cw4.jpg

pict0056hg7.jpg

pict0055ao2.jpg

Mijne is ook zwaarder gebouwt.
Gewicht met lipo 389 gram

Mvg Johan

En een zoveelste Aerocat is geboren :D
Gisteren de laatste hand gelegd aan een model uit grijs/zwart depron volges de tekening van prop-er (good job on the drawings :thumbsup: )

Specs:

Brushless motor
48 Gram
1325 Kv
Rendement 78,4%
Permanentstroom 9A
Piekstroom 11A / 1 min.

3S lipo 540 Mah
12 A fly ESC
2x 9 grams towerpro servo op aileron
1x 4,7 grams Gws servo op hoogteroer (had even niets anders)
Jeti rex 5 MPD ontvanger

GWS 6x3 prop

Totaal gewicht: 220 gram ! 8O

Als ik tevereden ben met het vliegbeeld en en enigzins aan gewend ben gaat er een andere setup komen, nl:
3S lipo 1000 Mah

Brushless motor:
3300 Kv
48 gram
max vermogen: 310 watt 8O (op 4S lipo, op 3S is dit zo,n 230 watt)

Dan gaat er wel meer koolstof in het toestel om het flink stijf te maken, en met zo'n setup mag het ook wat zwaarder wegen allemaal, maar ik ben wel van plan om onder de 300 gram te blijven.

Foto's komen er aan en natuurlijk een filmpje van de maiden.

Groetjes, Jesse.

Bij deze de beloofde foto's:

bovenaanzicht, koolstofbuis is goed te zien (6mm hol)
IMG_0414.JPG

zij/vooraanzicht
IMG_0415.JPG

Leuk detail, pilootje in cockpit erop geplakt. (wel balen want prittstift houdt niet op depron, dus dat moet overnieuw) depron cockpit moet nog wel even passend geschuurd worden.
IMG_0416.JPG

Motor + prop (apc 6x3)
IMG_0417.JPG

Onderkant met inbouw van de componenten
IMG_0418.JPG

Aansturing van het hoogteroer.
IMG_0419.JPG

Vandaag heb ik nog wat nieuwe spulletjes besteld voor dit toestel zoals:
Lipo 1000 Mah 20c
prop APC thin electric 4,7x4,7
Propsaver

Hopelijk vandaag de maiden, als het weer het toelaat, en dan eens kijken hoe het met de huidige setup vliegt.

Groetjes, Jesse.

Zojuist even lekker met acrylverf gekliederd :D
IMG_0420.JPG

Zo is hij lekker herkenbaar, want daar maakte ik me toch wel een beetje zorgen om met dat donkere depron.
Waarschijnlijk komt er nog een kloddertje rood op maar ik weet nog niet waar.

Groetjes, Jesse.

ik heb de tekening gedownload en ben nu bezig aan het snijden van onderdelen van een Fastcat

mijn vraag is
ik heb nog 1x Speed 400 6V motor en 1x speed 400 7,2V met regelaar en gunther prop er op liggen
zouw ik die bij dit model kunnen kunnen gebruiken?

Ja hoor, wel een beetje zwaar maar dat hindert opzich niet.

De 6v versie draait mooi met 2s lipo, en de 7,2v versie met 3s. Vanwege het gewicht zou ik de 2s setup nemen :)

afbeelding094af7.jpg

afbeelding095lq7.jpg

Heb een AeroCat vanaf beeldscherm gebouwd .
Heb het weekend er mee gevlogen vlieg goed maar mis de snelheid (wil de 100km/h halen)
Is er misschien iemand die weet welke motor ik hier voor nodig heb ?
motor die ik nu gebruikt is een Himodel 220812 , 1800KV met Lipo 1000 Mah 20c

Hoi arie ook op het forum actief hier ik(Patrick de Vos) ben inmiddels ook een soort van AeroCat aan het maken

ik ben er nog niet uit of dat ik een borstel motor er op zet of een brushless motor maar dat komt later wel er moet het model
nog in een kleur spuiten.
Welke verf gebruik jij hier voor?

ik denk dat deze motors wel aardig bij het model past

http://www.rctechnics.eu/hetrc-typhoon-p-74.html of http://www.rctechnics.eu/hetrc-typhoon-p-42.html

of als alternatief
http://www.rctechnics.eu/221206-brushless-outrunner-2200kv-p-1795.html
heb je bij een kleinere prop meer trust over dan met de 2208/14

http://www.rctechnics.eu/hetrc-typhoon-p-74.html

maar misschien dat er nog een betere motors zijn

Ps ik ben nu bezig het zwaartepunt van mijn Swift2 aan het verbeteren als dat goed is neem ik hem bij de volgende keer mee naar het veld van de Afc Gorinchem

Back