Daar zijn teveel variabelen voor.
Ja, een grotere schroef (met dezelfde spoed!!!) "verzet" meer water dan een kleinere, maar dan moet het toerental hetzelfde zijn. Als je een grotere schroef plaatst, "kakt" het toerental meestal in. Bovendien moet je motor meer vermogen verstouwen, en wordt warm. Warmte = verlies. Idem bij je regelaar: als je regelaar stromen moet verwerken die dicht bij het opgegeven maximum liggen, wordt ook je regelaar warm. = verlies.
Bovendien heb je te maken met de slip van de schroef.
Als je een schroef door een zacht pakje boter draait, heb je (vrijwel) geen verlies, geen slip. In het water is dat écht anders.
Het aantal bladen scheelt ook, maar....
Een "oppervlakteschroef" onder een raceboot is gemaakt om slechts met één blad tegelijk in het water te liggen; het andere blad is boven de waterspiegel.
Een"twee blads-speedschroef" heeft weer een andere vorm, is bedoeld om met beide bladen tegelijk onderwater te zitten.
Een driebladsschroef (met dezelfde spoed) verzet meer water, maar zal meer slip genereren.
Bij moderne marineschepen (met name subs) bestaan 7-blads-sikkelschroeven. Die zijn snel, maar de belangrijkste reden is: minder cavitatie. Cavitatie is het effect wat optreedt bij een snel draaiende schroef: door de onderdruk aan de buitenzijde kookt het water al bij lage temperaturen. Er ontstaan gasbellen, die vrijwel meteen weer imploderen. Dat is niet efficient én het maakt veel lawaai. Dodelijk voor een sub die het juist van stilte moet hebben. Zo'n sikkelschroef is in staat om een sub met een snelheid tot 20 knopen onder water geruisloos voort te bewegen. Boven de 20 knopen gaat hij alsnog caviteren.
Kortom: heel veel variabelen.
Ik schat dat onder jouw scheepje een 30 tot 35mm speedschroef voldoende is om haar met redelijke snelheid voort te stuwen met de motor die je er nu in hebt.
En denk er aan: bij het gebruik van een borstelmotor moet de prop nooit groter zijn dan de diameter van de motor!
Da's een grove vuistregel, maar wel eentje die regelaars en motoren spaart.