Na het lezen en volgen van het bouwverslag van Maarten Kylstra op dit forum, over zijn bouw van de Aeronaut TIM, is bij mij het virus overgekomen. Wat een leuk model is dit. Het verslag in blad Modellwerfft heb ik nabesteld, en gelezen. Ik had hem al bewonderd op de intermodelbau beurs in Dortmund jl. dus nu toch maar besteld, en deze week binnen gekomen. Eigenlijk wilde ik scratch build de museum sleper STEENBANK op schaal 1:33 gaan maken, daar heb ik al 3 x met meegevaren vanuit Maassluis, en ga 22 Juli weer een tocht mee, dus die gaat op een tussendoor lager pitje. En eigenlijk kan ik de eerste regel van Maarten zo overnemen. Ik heb ook 2 modellen met Abs romp gebouwd, de Amsterdam van Artasania Latina, en de SMT Nederland van BillingBoats. Daarvoor was het de HOGA 708 van BillingBoats, als de YT146 marine sleper. De bouw info over de aandrijving, bij Aeronaut, heb ik gekozen voor de brusch motor van Aeronaut, de 620 Navy. Laag in toeren, met hoog koppel. Denk meer zoals de Buhler motoren, daar ben ik mee bekend. Met een bruchsless motor, ben ik niet bekend. En heb gelezen, dat deze al in de zender terug moeten gezet op 30 a 40%. Verder ook de 50 mm schroef besteld, ondanks het bericht van Maarten
de 40 en 45 mm schroef van Raboesch heb ik ook nog liggen, dus ik zie wel, wat het wordt. In de doos viel mij op, dat de ramen blauw waren van kleur, beetje vreemd. Verder mooie materialen. En weer eens een model volledig van hout.

Bijlagen
Laatst bewerkt: