(af)bouw Soviet Sleper (aanvang oktober )

Middag,

Hoewel ik pas in Oktober kan beginnen met de afbouw van deze sleepboot, kon ik het toch niet laten om alvast wat foto's te plaatsen.

Via ebay gekocht, persoonlijk vind ik het een werkelijk prachtig model.

Het model is in de schaal 1:50 en is 125cm lang, dus een beste boot..

Het schip is nu uitgevoerd met een enkele schroef, daar ik weet dat er ook dubbelschroevers van zijn geweest in een later stadium zit ik er over te denken om er een dubbelschroever van te maken. Dit moet ik nog even bekijken..

DSC00104.jpg

DSC00106.jpg

DSC00117.jpg

DSC00121.jpg

DSC00124.jpg

Aanstaande Zaterdag mag ik weer gaan varen, 3maanden azie, zodat ik eind september weer terug ben :).

Vriendelijke groeten,
Sjoerd

Hoi Roel,

Bedankt, fijn dat er meer mensen zijn die het een mooi schip vinden.. :D

Helaas zit er nog steeds bij de mensen iets van :confused: oww een Russische (sovjet) boot, dat zal wel lelijk zijn :D

Maar of ze ijs kan breken :rolleyes:, in het echt lijkt me wel :cool: Denk dat het bij het model zal blijven bij softijs.. alhoewel er wel een achterlijk zware kiel in ligt.. dus wie weet;) nu is het even wachten op een ijzige winter om dit uit te proberen :rolleyes:

Groeten,
sjoerd

Das een knap bootje! :D Lijkt me toch, dat dit een mooi scheepje word, hoor, succes ermee, alvast! ;)

Ik vind het: een pracht model schip.
Zit een mooie lijn Zeeg in.
Voor mij persoonlijk: is dit veeeel mooier als wat ze tegenwoordig bouwen.
Het zijn net, blokkendozen zit geen reuk of smaak aan .
Alles is even vierkant.
Geef mij maar de vroegere bouw.
Daar zie je tenminste nog Vakmanschap aan (in)
Maar ja dat is mijn mening he.
Maar ik ben dan ook negatief he :twisted:

mvg
Frederik:D

Laatst bewerkt:

Ik vind het: een pracht model schip.
Zit een mooie lijn Zeeg in.
Voor mij persoonlijk: is dit veeeel mooier als wat ze tegenwoordig bouwen.
Het zijn net, blokkendozen zit geen reuk of smaak aan .
Alles is even vierkant.
Geef mij maar de vroegere bouw.
Daar zie je tenminste nog Vakmanschap aan (in)
Maar ja dat is mijn mening he.
Maar ik ben dan ook negatief he :twisted:

mvg
Frederik:D

Helemaal mee eens. Zullen we een negatief clubje oprichten? ;)
A!H.

Laatst bewerkt:
Waar kan ik me aanmelden.

Het bovenstaande model zal in de Oostzee gevaren hebben, heeft een typische ijsbreker steven.

Laatst bewerkt:
Inderdaad een mooie aanwinst.

Een verademing om te zien. Ben benieuwd naar de vorderingen over 3 maanden. Lekker dikke kielbalk trouwens.

mvgr,
Wessel.

ja frederik er gaat niets boven klasieke bouw, het had een andere reden om rond en met franje te werken als je dan niet helemaal haaks werkt valt het niet meer op ;)

mvgr ron

haha :D kan ik me ook ergens aansluiten bij de negativo's?

Die vierkante kisten of dikke lippen boten, tjah het zal absoluut functioneel en goedkoop zijn maar mooi is anders.. :(

en of het model mooi wordt.. tjah dat hoop ik wel, maar een zon super ervaren bouwer ben ik ( nog ) niet, maar ik ga mn best doen :D

De onderstaande foto's zijn de enige 2 die ik heb kunnen vinden van dit model
deze modellen zijn gebouwd volgens de bouwtekeningen, maar zelf vind ik het een beetje kitch met die grote patrijspoortjes enzo, dus dat ga ik anders doen.

Herkules2.jpg

herkules.jpg

Misschien dat ik vandaag of morgen wat foto's plaats van de vorderingen mbt de afbouw, ben nu bezig met de straalbuizen een plaatsje te geven.

En heren, zo negatief waren jullie niet :D dat doet me wel goed :rolleyes: haha..

Groeten,
Sjoerd

Dat zogenaamde negatief komt misschien omdat Frederik en Jan een beetje (hoe zal ik het zeggen ) aan de ouwe kant zijn .

gr hans (middelbaar)

:cool: oud staat bij mij niet altijd gelijk aan negatief hoor :rolleyes:
althans ik zie het verband niet zo 1 2 3...

maar goed dat clubje kan toch ook uit jong, middelbaar en oud bestaan?

Zeker even gerelateerd tot schepen, ik denk dat er zelfs een hoop jongeren zijn die de oude bouw toch wel kunnen waarderen, om er mee te werken.. das natuurlijk weer een ander verhaal ;)

Groeten,
Sjoerd ( jong belegen )

zo sjoerd wat lees ik nou heb je de straalbuizen.Dus dus we krijgen binnekort de foto's tezien van en rompen met straal buizen.En je hebt er dus 2 gekocht hoop dat het mooi word heb der de volevertrauwe in.

gt marco

Toch maar even aan het knutselen geweest.. een spand en een dek minder toch eindelijk beetje ruimte voor het roerwerk.

DSC00131.jpg

DSC00134.jpg

DSC00136.jpg

dit is allemaal voorlopig pas gemaakt, de romp is bekleed met een redelijke laag plamuur en een of ander zacht zaagselachtige substantie.. en dit brokkelt nogal makkelijk af.. dus zal de hele romp moeten kaal maken :confused:

Groeten,
Sjoerd

Heren en een eventuele dame :rolleyes:

tot over 2 a 3 maanden :)

mochten jullie me zoeken ik zwerf ergens over de zeeen rond china, filipijnen en australie..

Groetjes,
Sjoerd

Ben weer thuis en maar gelijk drastisch begonnen :rolleyes: ..

De gasbrander erop en hopla de plamuur vliegt eraf :D..

Hier wat fotootjes.. ( morgen zal ik dr een beetje schuren ).

22092008074.jpg

22092008072.jpg

22092008083.jpg

22092008080.jpg

22092008082.jpg

22092008079.jpg

22092008084.jpg

Iemand nog een idee of ik na het groffe afschuren glazvelmatten moet gaan aanbrengen of toch maar epoxy??

Groeten,
Sjoerd

Hallo Sjoerd,

Als de romp na het schuren aardig in model is, zou ik glasweefsel (geen mat) en epoxy nemen.
Een paar laagjes, met tussentijds schuren en je hebt de romp waterdicht en klaar voor de laatste (dunne) plamuurlaag.
Voor zover je erbij kunt, de binnenzijde in de epoxy zetten, dan is alles waterbestendig.

Succes!

Groeten, Jan.

Of (makkelijker methode voor de binnenzijde) een blikje goeie lak er in gieten, romp alle kanten uit verwegen zodat de lak overal komt en daarna het restant er uit gieten. Laten drogen en herhalen.

Back