(af)bouw Soviet Sleper (aanvang oktober )

Ze ziet er goed uit, Sjoerd! Complimenten ook over je oplossing voor de te kleine roeren. Mooi gevonden en goed uitgewerkt.

Over de kimkielen:
Het is een beste dame, met een nogal mollige romp.
Ik denk dat kimkielen inderdaad geen overbodige luxe zijn.
En inderdaad, het minimale wat je zou kunnen doen, is een "pen-en-gat-verbinding". Beter was geweest om de kimkielen (of een fundatie ervoor) al tijdens het beplanken er op te zetten, maar goed, daar is het nu te laat voor. Wees niet te zuinig met "pennen-en-gaten" en zorg dat je in der romp wat "vlees" hebt om een goeie fundatie voor de kimkielen te hebben.

Lekker zo doorgaan!

Dank dank voor de complimenten :cool: of ik het nou terecht vind of niet, laat ik ff erbuiten :p

De Kwestie kimkielen is opgelost, heb langs de naad van de beplanking een snede gemaakt alwaar de kimkiel in vast gelijmd zit.

DSC01305.jpg

DSC01304.jpg

DSC01308.jpg

DSC01310.jpg

DSC01312.jpg
DSC01317.jpg

DSC01313.jpg

Volgende etappe is de romp plamuren :hammer: dat wordt een hoop werk :rolleyes:

Gegroet een ieder,
Sjoerd

Ik heb hier het idee als dat de slingerkielen te ver naar achteren zitten
En ook nog te hoog
En deschuinte kon wel eens remmend werken
Maar dat is allemaal mijn idee
Hoef je je eigen niets van aan te trekken
mvg
Frederik

Hallo Frederik,

mbt de plaatsing van de kimkielen.. indien ik ze verder naar voren zou zetten zouden deze als een lift gaan werken wat meer weerstand op wekt dan nu het geval is ( hoop ik :p )..

lager kon ik ze niet plaatsen, met als
1e reden: de beplanking liet dit niet toe.
2e reden: als ik ze lager zou plaatsen dan zouden ze of onder het vlak komen of als "bodemschotten/kielen" komen te staan.. :rolleyes: tjah het is niet anders..

De Kimkielen zijn nu niet zo gebogen als misschien op de foto's over komt..

Misschien dat ze wel ietsjes korter kunnen, dat kan ik overwegen :) zal ik eens de komende uren gaan doen :D..

Groeten,
Sjoerd

Sjoerd,

Het schiet al lekker op zo, alleen persoonlijk had ik de romp eerst voorzien van een glasvezelmatje en epoxy en en daarna plamuren, dan alle toeters en bellen er tegen aan gemaakt. En epoxy is net zo simpel als ployester. gewoon even wegen 2:1 en no problem alleen wel even goed ventileren. Even het luik van het kap.verblijf open zetten he ;) Want het stinkt dan wel niet maar de epoxyhars dampen zijn niet zo goed voor je. En met polyester meurt je hele Krimpen een uur in de wind :p.

Gr Martin :D

Hoi Martin,

Tjah.. daar heb je wel gelijk in opzich.. alleen ben ik niet zon ervaren glasvezelmatje bewerker... :p ik ga het nu doen met G4 en dan poly plamuur eroverheen, als dit geen bezwaar is voor de chemische reacties :confused:

Verder wilde ik eerst het schip visueel recht hebben, daar het een en ander nogal krom was... en ik dat visueel recht, dat kan ik alleen maar ( proberen )als ik een overzicht heb van het schip.. :rolleyes:

.. Wat is dat nou Martin :confused: heb jij tegenwoordig personeel in dienst voor je modellen?? hahaha ;) hopenlijk hebben ze wat bruikbare foto's gemaakt :)

Groeten,
Sjoerd

Hallo Sjoerd, het wordt een schitterend model zeg met die opbouw een echte klassieker !

en Martin, hij kan hem toch ook met G4 behandelen en dan met een matje?

ga zo door Sjoerd, groeten, Brandaris

Laatst bewerkt:
@ Piet,

tuurlijk kan dat ook maar om eerst te plamuren en dan pas te behandelen leek mij niet een logische volgorde ;) .

Overigens heb ik personeel in dienst Sjoerd ? Dan weet je meer dan mij :D die dan foto's maakt ? vertel vertel :mrgreen:

Zeg Martin :confused: heb jij soms een ander soort pc scherm dan dat ik dat heb? :p ik zie geen plamuur hoor.. althans niet op de romp :D
( op de verschansing van het sleepdek ja idd, daar zat het nog op.. maar kan ik er makkelijk afhalen.. ) neem aan dat je dat stukje bedoeld? dan begrijp ik je opmerking ook wat beter :D

Tjah ik denk dat het neefjes waren van je?? Marco heeft met ze gepraat dus zal je dan aan hem moeten vragen :rolleyes:.

Groeten,
Sjoerd

@Martin
tuurlijk kan dat ook maar om eerst te plamuren en dan pas te behandelen leek mij niet een logische volgorde

Nee G4 op het kale hout, eerst verzadigen en dan een matje en daarna polyplamuur

groetjes, Brandaris

haha nou Martin het waren 2 jongens waren als goed eens ook lid van het forum

@ sjoerd

we kunnen de tekeningen weg gooien als je details wil zien want die jongens (persooneel van martin) hebben volgens mij OVERAL foto's van gemaakt :P

Neefjes van mij :confused: ik heb wel neefjes maar die zijn niet geintresseerd in bootjes en wonen niet in de buurt van Maassluis.
En die zijn gaan zeker niet in opdracht van mij foto's maken die zeggen als je dat wilt doe het maar lekker zelf :D ( Nee maar zonder gekheid als ik ergens foto's van wil vraag ik dat aan de betrokkene zelf of maak ze zelf )

Dus wie dat waren geeen ideeee

Nee er zit nog geen plamuur maar omdat je zei ik ga eerst lekker plamuren dacht ik dat doe je toch als laatste ;)

hahaha :P ow dus het waren geen neefjes of andere ingeschakelde personen in dienst van jouw :rolleyes:..

huhm.. tjah wie het dan wel waren.. :confused:

Met plamuren had ik eigenlijk moeten formuleren als; eerst de romp behandelen met G4 eventueel met glasmatjes behangen en dan plamuren :-D

Groetjes,
Sjoerd

Even om misverstanden over neefjes uit de wereld te helpen,
Die zogenaamde neefjes van Martin zijn Tim Elfering en ik.
Geen familie dus. En die foto's hebben we gemaakt voor een eventueel toekomstig project, en een aantal onderdelen lijken sterk op onderdelen van andere (oude) slepers van Smit. Aanvankelijk kwamen we voor het sleepvaartmuseum en de Smit Denemarken, Elbe & Furie. En het was leuk dat we ook nog de Krimpen hebben kunnen vast leggen. Helaas lag de Denmarken niet meer in Maassluis. Maar omdat we even aan dek van de Krimpen mochten en foto's mochten maken maakte dat veel goed.

Groeten,
Bart

hahaha :D kijk eens aan! Dat verhelderd wel het een en ander :) enneh mocht je meer fotos willen hebben van de Krimpen, dan kan ik daar wel voor zorgen.

Tjah de Smit Denemarken ligt idd helaas niet meer in Maassluis, het laatste wat ik heb gehoord heb is dat ze klaar ligt voor de verkoop/ sloop/ onderdelen donateur.. Dus de kans dat ze terug komt is denk ik wel uitgesloten, maar op de Waalhaven bij smit kan je vast wel fotos maken als je het lief vraagt.. maar ja ligt denk ik niet echt in je route ;)

Groeten,
Sjoerd

hoi,

De romp ga ik wel degelijk behandelen met G4 en eventueel een glasmatje..
geloof ook niet dat ik gezegd heb van niet? kan zijn dat ik mezelf niet helemaal volg hoor :rolleyes: :D

Groeten,
Sjoerd

@ sjoerd.

maak niet uit. Ik kan alleen maar 1 ding zeggen...
Het is alleen maar slim! Voordat je dalijk een partij scheuren in je romp krijg.. Dat zou juist zonde zijn na zoveel moeite.

Back