(Af)bouwverslag: Extra 330S 2.0mtr

En jij Alexander? Wat zijn jou plannen voor volgend jaar? Want jij bent dit jaar ook niet bij alle wedstrijden geweest volgens mij :) Kom je naar de jaarvergadering?

Klopt, ik ben er afgelopen seizoen wel 3 van de 5 keer (2 wedstrijden en trainingsweekend) geweest, maar zat iedere keer met tijdgebrek aangezien we toen net een huis hadden gekocht.

Voor 2010 moet ik even kijken; de F3A (A of B) doe ik in ieder geval mee, F3M ook, dus het gaat een beetje afhangen van de datums van de diverse disciplines. Heel hard hopen dat er niks overlapt dus:)

De vergadering staat wel op de planning, al wordt het wel heel strak inplannen omdat ik die dag nog andere afspraken heb staan. Maar ik ga er vanuit dat het gaat lukken:)

Mooi dat ie goed vliegt!
Hier was het zondag alleen maar mistig, de boel bleef dus in de auto grmblll.:(

Echt jammer dat het zo mistig was zeg. :(
We hebben in Venray de hele dag tegen een strak blauwe lucht aan staan kijken! Mijn kop is zelfs een beetje verkleurd.

Alexander, en ik neem ook aan Andries, dan zie ik jullie aanstaande zaterdag wel bij de jaarvergadering! :)

Laatst bewerkt:
Afwachten zaterdag wat er beslist wordt welke weg ze gaan inslaan.

ik ben benieuwd.

@Alex, welke klasse ga je vliegen in de F3M

Nog niet zeker. Ben afgelopen tijd wel al wat aan het trainen geweest op de outdoor rolling circle, hij begint er op te lijken:) Maar zo mooi als binnen met een shocky lukt nog niet:D

Anyway, laten we deze discussie voortzetten op de juiste plek (F3A-X subforum)

De Extra heeft een trainingsweekeinde in Doornspijk en een wedstrijdweekeinde in Ter Apel meegemaakt!

Beide weekeinden heeft 'ie zich prima gedragen, al had ik wel wat problemen met het starten op het trainingsweekeinde (nieuwe membramen nodig) en op het wedstrijdweekeinde (nieuwe membramen erin, maar iets te arm afgesteld stationair, waardoor ie ook wat moeilijk startte. En ik ga niet tijdens een wedstrijdweekeind sleutelen.. Als ie eenmaal liep, liep ie prima.)

IMG_8080.jpg

DSC_3995.jpg

DSC_4015.jpg

IMG_8107.jpg

IMG_8207.jpg

IMG_8478.jpg

IMG_8516.jpg

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een knol extra van 2Meter.
Deze is ruwbouw klaar, maar er moet nog wel wat aan gebeuren.
Dus ik hoopte hier wat interessante informatie te vinden, maar helaas kan ik de foto's niet zien. :-(

Dat komt omdat het topic al een tijdje oud is, dan worden de foto's verwijderd door het programma waarmee ze geupload zijn.

Lindert

Als ik foto's van mijn PC haal blijven ze hier gewoon opstaan hoor ;)
Als hij zijn album heeft verwijderd zijn ze inderdaad weg...

Heren, mijn excuses voor alle verwarring omtrend niet werkende plaatjes.
Mijn domeinnaam was verlopen en dus werkte alle plaatjes niet meer. Zoals jullie zien is dat weer opgelost en zijn de plaatjes weer terug.

Goed om te horen dat mensen nog af en toe plaatjes kijken ;)

Robert, leuk dat jij ook een Knol Extra hebt! Ik hoop dat je net zo veel plezier van jou kist gaat hebben als ik van die van mij heb. Het is echt een fantastische kist!

Laatst bewerkt:
P.S.

Over de Extra zelf is ook nog wel wat te melden.

Ik heb een nieuwe carburateur gemonteerd om de startproblemen die ik vorig seizoen had, op te lossen. Dat lijkt te zijn gelukt want hij start weer zo vlot zoals ik gewend was (3x slaan met choke, plofje, choke uit, 3x slaan = lopen). Nu alleen nog even een keer rustig de motor afstellen.

Daarnaast ben ik bezig om de twee 4-cell eneloop NIMH accupacks te vervangen voor lipo's en een Jeti Maxbec 2 regelaar. Die combinatie heb ik ook in mijn andere kist en dat geeft 6volt op de servo's en op de ontvanger. Daarnaast komt er een Weatronic ontvanger in zodat deze kist ook over is naar 2.4ghz!

Verder hoeft er eigenlijk niets te gebeuren en is de kist klaar voor seizoen 2011. Dat er maar veel gevlogen mag worden!

Laatst bewerkt:
Mooi bouw verslag, ik zal hier voor de komende tijd zeker even kijken wanneer ik met een "probleem" zit.
Een bouwverslag maken zoals dit zit er voormij niet in, omdat ik die tijd liever besteed aan de bouw zelf. Wellicht eens een paar foto's maar veel meer zal het niet worden.
Maar ben erg blij dat er mensen zijn die hier wel de tijd voor nemen.

Hee Jaap,

Ook hier een Maxbec 2 in? ;-)
Maar eh, je bent je toch wel weer aan het voorbereiden hé want over 2 weken gaat de woensdagavonden weer van start :banana:

En dan gaan we zien of die zo start zoals het hoort, zal vast wel.

Grt,
Berto.

Back