Zo zeg, ik moest dit topic gewoon opzoeken zo ver was 'ie weggezakt. Nouja, er is in iedergeval weer veel werk verzet gisteren.
Mark heeft de bevestiging van het stabilo afgemaakt. Dat is dus weer een klusje klaar.
de motor heeft afgelopen weekeind nog even gelopen en die liep prima. Wel wat zwarte, vette, zooi uit de uitlaat. Maar de motor moet nog inlopen natuurlijk.
Ik kon de motor dus weer van de bok afhalen. Terwijl ik dat deed liet ik nog even een half tankje benzine over de parketvloer lopen. Ik dacht dat die benzinetanks ook ondersteboven nog werken? Maar kennelijk moet er dan een ontluchtings-slang aan en met alleen wat nippeltjes op de tank loopt de brandstof er zo uit als je hem op zijn kop houdt???? Sorry Mark!
Maargoed, terwijl ik met benzine aan het spelen was heeft Mark het brandschot vastgelijmd. Ik heb het motorschot uitgezaagd en toen hebben we de motor er maar weer opgezet.
Moet natuurlijk allemaal nog gelamineerd worden, maar het ziet er nu wel prachtig uit al zeg ik het zelf.
Met de motor erop past de motorkap er niet meer op. De bougie steekt uit. Dus moet er een gat gemaakt worden in de motorkap. Dat is altijd lastig, maar Mark had daar ooit een keer een truukje over gelezen die we wilden proberen. Dus Top Tip:
Wijs een stukje hout ofzo richting de bougie.
Moet wel netjes.
Dan kan de bougie eruit.
Kap erop en dan wijst het stukje hout precies naar het punt waar de bougie zat. Dat is makkelijk aftekenen.
Gat boren. En het past!!!!
Ik had wel de plaatst van het landingsgestel en van die machineklem waar dat houtje in staat op de tafel uitgetekend zodat ik wist dat er niets verschoof in de tussentijd.
Als zelfs ik een gat in mijn motorkap kan boren EN het komt goed uit.. Dan moet dit wel een fantastisch werkende methode hiervoor zijn! Maar nogmaals, wij hebben het niet bedacht, alleen afgekeken.
Volgende klusje: Ophanging voor de uitlaat maken.
Drie stukjes slang, ingesneden en met stukjes sate-prikker vastgezet. Dit is even een testpassing met wat oude zwarte uitlaatslang. Moeten we nog even wat nieuwe slang voor bestellen.
Uitlaat erin. Ja hij ligt op zijn kop. Maar er zit nog geen gat onderin de romp, dus dat kan even niet anders. Maar de ophanging lijkt goed te werken.
Ik ben weer heel tevreden met de voortgang!
Volgende keer de uitlaattunnel maken!