(Af)bouwverslag Herr Engineering Scout door De GooF

jep, maar moet ik nog effe weer bij elkaar zoeken. Ik zal dan wel een draadje openen ergens hier. Wel weet ik dat er verschillende klassen zijn. Ook schijnt er een SAM groep in Nederland te zijn, maar als ik een mailtje stuur naar de contactpersoon dan krijg ik geen response.

Ik zal proberen om via via (duitsland, Italië, tjechie) alle info boven water te krijgen. Komend jaar is er een heel grote wedstrijd in slowakije als ik mij niet vergis, deze staat al in de kalender.

Zouden deze servo's het ook goed doen?
40ov32f.jpg

Servo 5 gram
Afm.20.9x11.4x22mm
Stelmoment 0.7 kg.cm
0.10sec/60

Zo ja dan bestel ik ze morgen.

Ik wilde vandaag ook even foto's van de Scout maken,alleen de digitale camera had geen puf meer.
Die zet ik dus eerst even aan de lader.
Inmiddels is de romp bijna af.
Stabilo en kielvlak zijn ook al klaar.
Ik hou jullie op de hoogte

Grt.
Peter-Jan
:)

Hier dan de foto's van de bouw:
Bouwtekening bedekt met plastic en vastgezet met spelden
499sy89.jpg

Bouw van het stabilo
3yr8i9g.jpg

Bouw van kielvlak
2yublea.jpg

Bouw van de romp
4gq2fk8.jpg

Rc-bakje (zelf gemaakt :))
34te9l3.jpg

2iifxqo.jpg

Het beweegbaar maken van het hoogteroer en richtingsroer was vrij simpel.
Er zat bij beide in het midden één latje dwars.Hier heb ik er 2 van gemaakt,scharniertjes er tussen randen snijden en klaar was ik.

Grt.
Peter-Jan

Hier de neusschotjes er in aan het lijmen en vast gezet met klemmen.
486v24p.jpg

Hier The Scout op eigen pootjes.
44jynud.jpg

Bovenaf
4fykr5w.jpg

Zijaf gezien
4999ogx.jpg

Nu kan de bouw van de vleugel beginnen.

TIP:
Om secondelijm van je handen af te krijgen.
Met het gedeelte waar het zit,gewoon met een redelijk fijn schuurpapiertje het eraf schuren.
Werkt perfect.

Grt.
Peter-Jan

Theo Coenen zei:
Als motor zou ik toch kiezen voor een speed 280 of een speed 300 7,2 volt op 2 of respectievelijk 3 lipo's van 350 mAh.
Als zo'n Speed 280 ook kan,dan ga ik voor deze.
Ik vind die motor die nando zei van $27,95 best wel duur.
een speed 280 kost iets van €5.

Zou dit dan de goede setup zijn:
30226ps.jpg

42jhp2s.jpg

3zu9a4h.jpg

2w4hh76.jpg

2qdap2t.jpg

servo's : 6.6gram
ontavnger : 5 gram
regelaar : 7.1 gram
accu : 35 gram
motor : 28 gram
Scout: +/- 60 gram
___________________+
Totaal: 141,7 gram

Mocht dit te zwaar zijn dan toch die motor van $27,95

Grt.
Peter-Jan

En een SP-280 6V overleeft een 3S (11.1V) Lipo niet, dan moet je een SP-300 7,2V nemen ..... alleen deze motoren wegen bijna net zo veel als het gehele vliegtuig leeg ..... dus eigenlijk zijn deze motortjes veel te zwaar ....

En die 2 motor die ik zei? (deze)weegt minder dan de 280 (en met een andere montage een stuk minder ( <20g is mogelijk) en kost weinig, 2s dus dat scheelt ook weer gewicht, je trekt ongeveer evenveel stroom als een 300 7,2 met een 7X6 prop (net 5-6A (ben ff vergeten welke meting het was) ) terweil je veel meer lucht verplaatst :D

Een goede motor/vlieggewicht verhouding is 1/12 tot 1/8 (brushless) en met een vlieggewicht van <100g(?) zou 9-15g mooi zijn er zijn er een paar te vinden maar die komen echt boven de 70 euro uit, jammer maar waar, de enige die ik goedkoper weet zijn die feiago's en die hebben op zoon kistje een vertraging nodig wat ze op zoon 28+10= 38 euro brenkt.

Hoewel een brushed systeempje eventuweel met vertragingheel goedkoop en ook best licht kan zijn (vertagig helpt in de efficientie van zoon dingetje omdat ze graag toeren maken) ik heb hier een 45g vlieg dingetje liggen waar een (inc vertraging) 7g motortje opzit en die komt uit spul wat ik over had. Op 1S met 5X3 prop zat power.

En de de bouw van de vleugel is begonnen.

Rechter vleugel helft.
2d8l3tk.jpg

Linker vleugel helft.
29m16h1.jpg

Tussen stuk
48mqiza.jpg

Vleugels samenvoegen
4bynewo.jpg

Even alles losjes in elkaar gezet.
35jiicl.jpg

*kwijl*
3yzlx6a.jpg

Nu maar wachten totdat ik genoeg geld heb om alle rc- componenten te kopen.
Dan het model bekleden.
En dan issie klaar! 8)

Grt.
Peter-Jan

Back