(Af)bouwverslag Herr Engineering Scout door De GooF

Gewoon een goedkope lichtere gws nemen hoor!

Als je op zn neus crashed is die airscrew prop ook kapot!

En je kan geloof ik 2 a 3 gws propjes kopen met het geld van de airscrew.

Mvg Jesse

die zijn ook heel mooi (en heel duur ;))

hoeveel cellen ga je vliegen? 2 of 3?
(ik zou persoonlijk 3S aanbevelen, en dan een 5x3 gws er op zetten..

uhmmm........
ik dacht een graupner lipo van 350 mAh
geen idee hoeveel cellen.
5x3 is dat niet een beetje klein?
Hij hoeft niet zo heel hard te gaan

5x3 prop? dan sta je met zo n model alleen maar lucht tegen je motorkap te blazen :lol:

ik denk eerder een 10x3 of 4

350, zal ook wel 2 cellen zijn..
5x3 is niet heel klein hoor, dat zou zo'n 6 tot 8 ampere moeten trekken op 3 cellen, das al meer dan dat je met een 350 mah accutje aankan.. natuurlijk is je ampere lager bij 2 cellen, en dat zou met die 350 mooi uitkomen, heb je ook nog even vliegtijd :)

:lol:
Met een 10x 3 slaat ie knetter hard tegen de grond.(de prop)
Met de 9x1/2" die er nu op zit kan ie nog maar net rech op staan en dan heb ik er ook wiuelen van 64 mm op zitten :P

Ik zou eerst de 8x 4.7 slowflyprop erop zetten en zwart kleuren ,maar die is niet meer voorradig :(
Dus daarom dacht ik de master airscrew.
En zo geweldig veel geld vind ik €3 nogwat nou ook weer niet
Ik ga er gewoon van uit dat ie voorlopig niet kapot gaat :wink:

ik vind 3 euro nogal wat, maar dna heb je inderdaad wel een mooie prop..

over het kapotgaan, je weet maar nooit, asl eht gras wat langer is dan je had gewild, en de wieltjes blijven hakne, of je een ebetje ene ongelukkige landing makt, exit prop.

kun je beter een paar van die gws propellors kopen, evt kun je ook de 8x5, die is bijna ehtzelfde als de 8x4.7
(en ik zat er trouwens wel naast met mn 5x3, das namelijk voor een motortje met een hoger toerental, sorry)
hoe kom je trouwens aan 8x4.7? staat die aanbevolen? dan stat er vast ook wel bij dat ie aanbevolen is voor en bepaald cellenaantal..
dan moet je de prop nemen die het grootste is van de aanbevolen propellors, en dan op 2 cellen gaan vliegen (meestal is de grootst aanbevolen die die is aanbevolen voor 2s.)

Wat een vreemd raar prop advies :? doe er geen zwaare master airscrew op dit gaat niet. je hebt een 2s accu (hoop ik :wink: anders zou ik snel een 2s kopen) 7X6 gws erop en vliegen. mijn 130g BB kan hier vertikaal mee zonder dat je teveel van de motor/accu vraagd 8X6 had ik ff voor max power maar indoor had ik het niet nodig. 8X4,7 kan ook maar 7X6 lijkt mij fijner.

OK.
Dan wordt het denk ik zo'n 7x6 Gws.
Kleur ik die wel zwart met watervaste stift :)

Oh ja, zou het ook kunnen dat ik 2mm koolstof staaf in me model leg als stuurstangen en dat Deze op me servo's en roerhoorntjes zet om koolstofstaaf vast te houden?
Hoef ik ook geen lijm te gebruiken en kunnen ze er ook zo weer uit :)

ze zijn goed-genoeg ;)...
er zijn natuurlijk betere, maar die kan jij zeker neit betalen.. (en dr zijn ook een hoop slechtere duss ;))
let dr wel even op dat je niet te veel vermogen uit die lipo gaat trekken.. (dus neem dr iig een van 20c, en met genoeg capaciteit, (natuurlijk niet te veel, word je vliegtuig zwaar van ;))

ik heb eventueel nog en 20C(25C piek) 350mAh voor je, ik heb dr eigenlijk geen vliegtuig meer voor...

het kleuren schema is juist leuk , echt authentiek voor dit model vliegtuigje , beetje jaren 50 style :wink:

alleen bij het bouwen volgende keer wat vaker een blokhaakje gebruiken 8)

je kan zo n klein model wel met solarfilm bespannen hoor , alleen je strijkijzer op standje 1 laten staan (mijnes heeft 3 standen)
de solarfilm plakt dan wel , maar krimpt minimaal.

Dat van het kleurenschema dat dacht ik nou ook:D
Alexander zei:
ze zijn goed-genoeg ;)...
er zijn natuurlijk betere, maar die kan jij zeker neit betalen.. (en dr zijn ook een hoop slechtere duss ;))
let dr wel even op dat je niet te veel vermogen uit die lipo gaat trekken.. (dus neem dr iig een van 20c, en met genoeg capaciteit, (natuurlijk niet te veel, word je vliegtuig zwaar van ;))

ik heb eventueel nog en 20C(25C piek) 350mAh voor je, ik heb dr eigenlijk geen vliegtuig meer voor...

Maar zit een beetje met geld te kort. :P
Als het goed is wordt namelijk vandaag me ontvanger langsgebracht :D

Als ik hem heb zal ik wel even wat fotokes plaatsen.

Peter-Jan zei:
OK.
Dan wordt het denk ik zo'n 7x6 Gws.
Kleur ik die wel zwart met watervaste stift :)

Oh ja, zou het ook kunnen dat ik 2mm koolstof staaf in me model leg als stuurstangen en dat Deze op me servo's en roerhoorntjes zet om koolstofstaaf vast te houden?
Hoef ik ook geen lijm te gebruiken en kunnen ze er ook zo weer uit :)

ik heb nog wel een zwarte 8x4,3 die is perfekt voor die motor op 2s
ik zou die roer horens er af halen en gewoon een 2mm koolstofstaafje er in zetten net als ik bij de pitts heb

aks je weer is langs komt leg ik het wel uit

groeten

Back