Afbouw S2G Minimoa 3,4m

Afgelopen zomer heb ik af en toe de spoilers toch wel erg gemist.
Ik heb lang nagedacht of ik "schaalkleppen" zou maken (dus die boven en onder uitklappen) of voor makkelijk gaan.
De keuze is gevallen op de gewone, in de winkel verkrijgbare en betrouwbare exemplaren. Even heb ik overwogen van die spoilers met een ingebouwd motortje te nemen maar uit kostenoverwegingen heb ik toch gekozen voor Graupner 25cm doppel-teck kleppen met daaraan twee HS-82 servo's die ik toch nog had liggen.

Na urenlang staren en nadenken het mes in de folie gezet.....

111221_Minimoa003.jpg

De vleugels zitten onwijs mooi in elkaar. Alle ribben zijn van triplex en werkelijk perfect afgewerkt en verlijmd.

111221_Minimoa002.jpg

De donkere buis die je ziet is een kartonnen koker waar de rolroerservo kabel doorheen loopt.

Morgen verder :-)

Arjan,

Misschien een rare vraag, maar ik ga ervan uit dat je alleen het stukje weggesneden hebt gaat oracoveren. Of doe je de hele vleugel?

Allee het weggehaalde bedek ik met een nieuw stukje folie. Op deze manier heb ik de minst zichtbare naden.

Best wel offtopic maar dit wordt mijn Minimoa (versie van Graupner)
Ik wilde je de foto niet onthouden :mrgreen:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Sjeeeez Maarten wat een mooie...... hoeveel blikken met kisten heb je nog open te trekken (niet normaal meer toch ;) )

Grt Lyckele

Laatst las ik (op nu.nl?) een berichtje over een uithuisplaatsing van een vrouw met 150 katten. Binnenkort gaan we iets lezen over uithuisplaatsing van een overspannen modelbouwer met 250 zweefvliegtuigen.

Laten we er maar eens een arbeidsdeskundige op afsturen .... :mrgreen:

Dirk

@Lyckele: thanks! Als Arjan het goed vind wil ik nog wel wat foto's van de rest plaatsen. Hij schiet al aardig op. Uiteraard gaat deze mee naar het wintertreffen.

Wat de voorraad betreft: in de loop der jaren heb ik aardig wat bij elkaar gesprokkeld. Ik heb nog wel een paar projecten die liggen te wachten. :mrgreen::mrgreen: Deze bouwt lekker weg en die is met een week wel klaar. Overigens komt deze kist van Ebay. Hij was eerst heel lelijk gespoten in rood / wit dus met afbijt helemaal kaal gemaakt en opnieuw gespoten. De originele cockpit komt erop met een Nederlandse registratie.

. Binnenkort gaan we iets lezen over uithuisplaatsing van een overspannen modelbouwer met 250 zweefvliegtuigen. Laten we er maar eens een arbeidsdeskundige op afsturen

Stuur die eerst maar naar Arjan :rolling:

Volgens mij blijf ik er verder best relaxt bij. Alleen waar laat je het hè.
Voordeel is wel dat het formaat van mijn kisten nog overzichtelijk is. Hoewel de romp van de KA 4 wel heel fors wordt....

Ik heb er minder dan jij denk ik.......

Maar goed. Remkleppen.

Uitsparingen in de ribben gezaagd zodat de klepkastn er mooi in passen

111222_Minimoa001.jpg

En daarna afgedekt met een strookje balsa

111222_Minimoa002.jpg

Ik vind het er wel netjes in zitten.

111222_Minimoa003.jpg

Over de eerste klep heb ik bijna 6 uur gedaan, de tweede zat er met anderhalf uur in :-) Nu de stekkers er nog aan solderen, stukje Oracover er op en klaar.

Nog even een update van het overzicht en dan verder met de remkleppen van Arjan:

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij wordt echt prachtig. Ben heel benieuwd! (zit er al een sleepkoppeling in?)

Ondertussen flink doorgewerkt.
Stekkers en een kabelboompje gesoldeerd

111223_Minimoa002.jpg

Laatste check voor alles weer dicht gaat

111223_Minimoa001.jpg

En dan is het af :-)

111223_Minimoa003.jpg

111223_Minimoa004.jpg

Het is mij goed zo hoor. Morgen of zondag eens proberen!

Ligt er aan wat het weer zondag doet (en mijn vrouw ) anders kom ik ook gezellig mee fladderen en filmen natuurlijk .Ik neem aan dat de B.L. ook mee gaat .

Arjan had dus zijn telefoon uitstaan ,sms niet gelezen denk ik :D.
Ach het was redelijk vliegweer en het veld was leeg (waarschijnlijk iets met familie verplichtingen te maken :D )

Back