Afbouw verslag Extra 230 (hype) 2.4m (22-07 maiden + filmpje)

Donderdagavond heb ik de extra weer gevlogen de zenuwen waren al wat minder en met 2 vluchten, en de boel niet kapot tevreden naar huis.

Gisteren weer naar et veld en weer gevlogen 1e vlucht ging goed, 2e had ik een neustand bij de landing hij bleef bijna rechtop staan :) 3e vlucht ik had 1 rondje gevlogen en merkte te laat dat de motor uit was gegaan, een poging om de kist naar het veld te krijgen lukte nog maar daarna ging het mis veel te langzaam kwam ik boven et veld met als gevolg landingsgestel in de romp afgebroken weer het motor schot met de servo's kapot de rest is nog heel baal er wel van maar doe er al niets meer aan. Reparatie zal deze week wel weer gebeuren en de motor nakijken hij liep goed telkens, tank zat nog halfvol, onsteking deed het ook nog gewoon.

Op naar de volgende vlucht maar weer.

Wiert, kan je geen hulp krijgen van iemand die ook met dit soort kisten vliegt?
het scheelt dag en nacht als er iemand naast je staat, het is niet dat de kist moeilijk vliegt, maar meer dat jij je zenuwen onder de duim moet krijgen,
en dat gaat makkelijker als je wat hulp hebt.

Wat ook meespeelt is te vroeg zo'n grote kist aangeschaft ik vlieg pas sinds maart....

Je bent veel te vroeg met een grote kist begonnen , zet hem nog een jaartje op de zolder .

Zo lang je nog moet gaan nadenken voor je een handeling kan doen ben je er niet klaar voor en gaat dat gewoon fout .

Een 2,4 m kist kapot gooien word gelijk een duur grapje .
Een ARF trainer koop je voor 100€ ,daar kan de schade ook nooit veel hoger liggen.;)

Met de funtana red ik mij overigens prima

Op 100 hoogte of op 10 meter , dat is namelijk een heel groot verschil. :D

Mvg Johan

@razor, donderdag avond had ik hulp alleen vrijdag niet was gewoon een stomme fout van mezelf ik had volledig de snelheid eruit gehaald door te laat te reageren dat de motor uit was gegaan.

Zit wat in Johan, ik ga de extra repareren en dan eerst lekker klooien met mijn katana 1.4mmen funtana 2.0m met deze kisten heb ik al wat meer vluchten erop zitten.

Back