afbouw verslag SD Models yak 33% 3W75i

• Topicstarter Topicstarter ultim@te
  • Startdatum Startdatum
ben het in deze zeker met alex eens
als ik zo de foto van bryan bekijk liggen zijn ontvangers op de carbonplaat en is de ontvangst vanaf de bodem geblokeert
lijkt me nu net de lastigste plek:p

nee de handleiding is erg duidelijk in deze en zou het risico niet nemen om zo een mooie kist te verliezen

suc6 john

daarbij komt dat de kist van bryan is uitgevoerd met 2 ontvangers erin ( zo te zien op de foto )
ik heb 1 AR7000 ontvanger in mijn yak zitten straks en als het risico groter wordt op storing dan kies ik eieren voor mijn geld .
ik heb in het verleden door makkelijk te denken al het een en ander uit de waterweg gevist en uit de bosjes moeten halen .
nee ik waag het niet ....!!
in ieder geval bedankt dat jullie even de ervaringen deelde , zo worden we door schade en schande wijzer ( hopelijk met zo min mogelijk schade natuurlijk :D )

Laatst bewerkt door een moderator:
zo heb net bij hobby-inn een halve meter carbon look oracover besteld !!
weet ik zeker dat ik geen probleem krijg straks en het ziet er nagenoeg hetzelfde uit .
ben benieuwd.
ik hoop dat aerobertics belt voor komend weekend dan kan ik mijn spullen ophalen en weer een hoop gaan doen .

zaterdag en zondag zal Bert in Mellery zijn, dan hebben we namelijk onze laatste wedstrijd F3M. Misschien op zondag combineren ? Walibi Waver is ook vlakbij.

zaterdag en zondag zal Bert in Mellery zijn, dan hebben we namelijk onze laatste wedstrijd F3M. Misschien op zondag combineren ? Walibi Waver is ook vlakbij.

ik vraag wel of het vrijdag middag/avond kan ( als de spullen er zijn ) .
in ieder geval bedankt voor de info.

Als je goed kijk naar de foto van byan zie je de twee buitenste antennes net naast de carbonplaat zit en dus niet geblocked word. Of het optimaal is weet ik niet maar iig is er wel ontvangst.

de AR7100 is al een systeem met 2 ontvangers....

Ik gebruik ook een aantal carbonplaten in mn 3.30 Yak,

Carbon gaat alleen storen als de gehele romp uit carbon is.

1286258799-120.jpg

Grt.

Jeroen; bij Bryan liggen de ontvangers nog niet eens vast.... (anders klopt ook dat 2x 90 graden verhaal niet van de antennes)

@ bryan, hoeveel vluchten heeft de yak al gevlogen ???
zover ik weet heb je een logger op de powerbox royal dus zou je het aantal interferences van de ontvangst per ontvanger kunnen uitlezen.

@ bryan, hoeveel vluchten heeft de yak al gevlogen ???
zover ik weet heb je een logger op de powerbox royal dus zou je het aantal interferences van de ontvangst per ontvanger kunnen uitlezen.

De 3.30m Yak is nog in de bouw..:)

Maar in mijn andere kisten zit het ook zo en heb nooit problemen gehad.

Grt.

in de bouw ?
oke dus de kist heeft nog niet gevlogen .
ik heb nu carbon look folie binnen gekregen en dit lijkt inderdaad van een halve meter af echt .
dit ga ik gebruiken om problemen te voorkomen .
cheers !

heb net ook mijn powerbox weer in mijn extra gesleuteld !
hij is nu weer vliegklaar gelukkig.

165qns.jpg

even gekeken naar de fot's het is een mooie kist.
Maar de extra van vandaag was ook mooi jammer dat je niet zelf hebt kunnen vliegen.

-paul-

ik vermoedde al dat je vanmiddag het lintje tussen je prop had , hij was nadat je hem had geraakt ook uitgegaan dus dat duidde wel op dat er wat van de tape tussen je prop was gekomen .
dat video tape spul is nog best taai hoor !
de yak wordt zeker een mooie kist ik heb alleen steeds weinig tijd om eraan te werken . ben steeds rond 7 uur half 8 thuis door de weeks en dan heb je geen zin meer om aan de kist te rommelen .
ik probeer steeds een beetje verder te komen het heeft immers geen haast.

Ik gebruik ook een aantal carbonplaten in mn 3.30 Yak,

Carbon gaat alleen storen als de gehele romp uit carbon is.

Zou je de 2 buitenste antennes van de ontvangers afhalen heb je in de lucht storingen omdat carbon afschermt.

De ontvangers pakken nu altijd het signal van de buitenste antennes .

Je gebruikt het beste en duurste systeem om de hoogste safety te creeren en gooit door de carbonplaten gelijktijdig dat alles weer overboord.:mrgreen:

Mvg johan

ik ben in ieder geval overtuigd , ik gebruik gewoon oracover met carbon print in mijn kist .
dit heb ik al binnen van hobby-inn .

better safe .............? nietwaar

project yak gaat eventjes ``on ice`` tot nader order .
heb even andere prioriteiten nu.
ik verwacht met een paar weekjes verder te gaan en zal dan weer gaan posten .
we gaan thuis onze keuken verbouwen incl plavuizen leggen dus even geen tijd voor de yak.
( het vrouwtje moet ook tevreden blijven natuurlijk )
cheers!

zo de extra is weer oke , het is geen yak waar dit draadje eigenlijk voor bedoeld was maar goed in dit topic kan ik posten wat ik wil daar het mijn topic is !!
heb de choke bediening vernieuwd daar deze op onverklaarbare reden was afgebroken.
de motor ziet er nu de kap er voor het eerst af is vrij nieuw uit .
ook heb ik even het bougie kabeltje met een tie-wrap gefikseerd daar de hevel van het gas tegen het kabeltje aan kwam en dat leek mij geen goed teken.

9kyx79.jpg

2z5rc00.jpg

ik moet trouwens de spullen voor de yak binnenkort halen in belgie en ik hoop weer snel tijd te hebben om met de yak verder te gaan .
ik ben wel aan het overwegen om misschien de skywriter in de extra te bouwen in plaats van de yak daar de extra een glasvezel romp heeft welke beter bestand is tegen de vette troep die de smoker achterlaat.
nog even brainstormen over dit onderwerp .
cheers !

oke , ik dacht dat je van insecten en dergelijke wel wat vervuiling kreeg .
maar ja dan moeten ze wel eerst voorbij die mezlic natuurlijk :p.
ik heb net gekeken voor een mezlic 3 blads prop en een carbon spinner voor de extra .
ik kwam er echter achter dat dat mij effe ruim 200 eurie armer gaat maken 8O.
nog effe wachten dus , moet ook even mijn skills verder ontwikkelen.
op de extra zit een 27 x 10 prop dus welke prop zou ik dan moeten hebben in 3 blads ?
bij mijn ZDZ80B2 zaten een 26 x 10 en een 26 x 12 mezlic bij .
de 26 x 10 ga ik gebruiken daar de spinner die er bij zat alleen past op deze prop en bij de andere komen de gaten niet overeen.
maar goed genoeg gelul weer .....
mzls .

Back